reklama


BSB 2014 – Thruxton

BSB 2014 – Thruxton

Asi lze těžko hodnotit výsledky, po včerejším pole position by byla všechna umístění mimo podium zklamání. Rozhodující je, že stále máme nějaké problémy, které je třeba vyřešit. Ten menší je ten, že motorka funguje relativně dobře s novou gumou, která má hodně gripu, ale po pár kolech je z výjezdu hrozně blbě kontrolovatelná. Jakékoliv změny akorát lehce přesouvají problém, takže do druhé jízdy jsme zkusili celkem riskantní změnu, která přinesla určitá zlepšení a rozhodně budem pokračovat v tomhle směru.
Asi lze těžko hodnotit výsledky, po včerejším pole position by byla všechna umístění mimo podium zklamání. Rozhodující je, že stále máme nějaké problémy, které je třeba vyřešit. Ten menší je ten, že motorka funguje relativně dobře s novou gumou, která má hodně gripu, ale po pár kolech je z výjezdu hrozně blbě kontrolovatelná. Jakékoliv změny akorát lehce přesouvají problém, takže do druhé jízdy jsme zkusili celkem riskantní změnu, která přinesla určitá zlepšení a rozhodně budem pokračovat v tomhle směru.
Asi lze těžko hodnotit výsledky, po včerejším pole position by byla všechna umístění mimo podium zklamání. Rozhodující je, že stále máme nějaké problémy, které je třeba vyřešit. Ten menší je ten, že motorka funguje relativně dobře s novou gumou, která má hodně gripu, ale po pár kolech je z výjezdu hrozně blbě kontrolovatelná. Jakékoliv změny akorát lehce přesouvají problém, takže do druhé jízdy jsme zkusili celkem riskantní změnu, která přinesla určitá zlepšení a rozhodně budem pokračovat v tomhle směru.

BSB 2014 – Thruxton – Jakub Smrž 

Round 06 - Thruxton Andover - Hampshire 01-02-03 August 2014 31st July 2014

Neděle 3. 8. 2014 

Kuba po neděli: „Asi lze těžko hodnotit výsledky, po včerejším pole position by byla všechna umístění mimo podium zklamání. Rozhodující je, že stále máme nějaké problémy, které je třeba vyřešit. Ten menší je ten, že motorka funguje relativně dobře s novou gumou, která má hodně gripu, ale po pár kolech je z výjezdu hrozně blbě kontrolovatelná. Jakékoliv změny akorát lehce přesouvají problém, takže do druhé jízdy jsme zkusili celkem riskantní změnu, která přinesla určitá zlepšení a rozhodně budem pokračovat v tomhle směru. Ale i tak patřím mezi nejrychlejší jezdce a zásadní problém proč to tak není i v nedělních výsledcích jsou tragické starty. Minule jsme našli problém v nastavení elektroniky, všechny starty, které jsem během víkendu zkusil byly perfektní a dneska zase hrůza. O to větší je to záhada, když podle dat udělám vše na 100% stejně. To je momentálně to, co nás dělí od bojů o pódia, tak snad se nám povede na něco přijít, protože mě to neskutečně štve.“

Race2 – Do druhého závodu Kuba odstartuje z jedenáctého místa. Start bohužel není ideální a po prvním kole je Kuba sedmnáctý za Watersem a Mainwaringem. Po postupu na šestnácté místo přichází nepovedené kolo a Kuba jede na devatenáctém místě. V šestém kole vyjíždí na trať safety car a Jakub je tou dobou šestnáctý. Závod je následně přerušen červenou vlajkou. Situace po restartu se opakuje a Kuba bude mít v následujících čtrnácti kolech dost práce. Ve čtvrtém kole se náš jezdec dostává na šestnácté místo a po dvou kolech je na bodech. V osmém kole je Kuba třináctý a jede rychlejší časy, než všichni kromě Brookese. Soupeři ale již mají náskok a další postup nebude jednoduchý. To se také potvrzuje a Kuba dokončuje závod na třináctém místě.

Race1 – Kuba do závodu vyráží jako jeden z mála s měkčí směsí pneumatik SC0, snad mu gumy vydrží. Bohužel start se zrovna nedaří a Panigale Kubovi několikrát poskočí. Po prvním kole jede Kuba na sedmém místě za Bridewellem a postupně se dostává za záda Johna Hopkinse a Kiyonariho. Jakmile má před sebou Kuba trochu volného prostoru, tak zajíždí velmi dobré mezičasy a ze šestého místa se dotahuje na pátého Walkera. Při předjíždění Ruttera se Kuba s Michaelem dostává mimo trať a propadá se na osmé místo. První trojka je bohužel už pryč, ale Kuba je ve skupině bojující o čtvrté místo. Kuba jezdí výrazně odlišnou stopu oproti jeho soupeřům, ale dlouho se mu přes ně nedaří dostat. Postupně se však náě jezdec dostává přes Walkera a Ruttera na šesté místo. Na stíhání dalších soupeřů už ale není čas a Kuba míjí šachovnicovou právě na šesté příčce. Pozitivní je, že měkká guma vydržela celý závod, což se může hodit do druhého klání.

Warm up – Kuba se v zahřívacím tréninku nikam nežene a pohybuje se zhruba v polovině startovního pole. Warm up náš závodník končí na sedmnácté příčce.

Sobota 2. 8. 2014 

QP Po úvodním ustálení situace se Kuba usazuje na desátém místě. Náš jezdec si dává jedno kolo trochu vlažnějí, ale pak zatopí a posouvá se na průběžnou třetí příčku s časem, který určitě bude stačit na postup do druhé fáze kvalifikace. Kuba to samozřejmě ví a zajíždí do boxů. Na trať se jihočeský závodník vrací pět minut před koncem, když stále drží třetí místo, ze kterého také postupuje do kvalifikace2. Do té Kuba vyráží ve druhé skupině jezdců. První rychlé kolo Jakuba řadí na čtvrté místo. Po pár minutách bohužel padá Muff a Cooper. Richardův pád nevypadal úplně nejlíp a kvůli jeho zraněné ruce jsou vyvěšeny červené vlajky, aby na trať mohla ambulance. Kuba je tou dobou sedmý. Kuba však objíždí jen pár kol, svůj čas nezlepšuje a již před vyvěšením vlajek zajíždí ke svým mechanikům. Čas našeho jezdce ale stačí na udržení osmého místa a tedy na postup do finální části kvalifikace. V boji o první řadu Kuba vůbec na nic nečeká a hned ve svém prvním kole zajíždí skvělý čas 1:15.281. A je to tam! Hozenou rukavici nikdo ze soupeřů nezvedá a Kuba získává premiérovou pole position v BSB pro sebe i pro Ducati Panigale! Skvělá práce, gratulujeme!

FP3Počasí jezdcům v sobotu dopoledne nepřeje a jezdí se na vodě. Kuba v tomto tréninku obsazuje devátou příčku.

Pátek 1. 8. 2014 

FP2 –  Do odpoledního tréninku se Kuba pustil pěkně zostra a postupně se dostal na čas 1:16.471, jenž ho zařadil na průběžné první místo. Při Jakubově návratu na trať zbývalo do konce tréninku devatenáct minut a náš závodník tou dobou stále držel první příčku. Po pěti minutách sesazuje Kubu z vedoucí příčky Rutter, ale náš jezdec se tou dobou již blíží ke svému maximu. Je však čas ještě na jednu zastávku v boxech, která ale trvá jen pár minut a Kuba ještě pár kol stihne. Hned to první z nich znamená zlepšení a Kuba díky němu drží čtvrtou příčku. Jakub v závěru zajede ještě rychlejší čas, ale čtvrtá příčka mu již zůstává. Solidní úvod závodního víkendu.

FP1V prvním tréninku nikdo z jezdců nikam nechvátá a všichni se na specifické trati postupně dostávájí do tempa. To je velice těžké hlavně pro juniorský tým Alstare Bimota, který zde zažívá svou premiéru v BSB, stejně jako jeho francouzský jezdec Christophe Ponnson. Kuba se po první zastávce v boxech pohybuje v závěru startovního pole, ale hned po návratu na trať se posouvá na sedmé místo. Ladění stroje však pokračuje a Kuba tak v době, kdy se v zatáčkách číslo 9 a 10 objevují kapky deště, znovu míří ke svým mechanikům. Déšť se stupňuje a časy tak již nikdo nevylepšuje. Pár minut před koncem dostává za uvolněnou kapotáž Howie Mainwaring černou vlajku s oranžovým kruhem. V úplném závěru se Kuba i přes podmínky na trati přibližuje ke svému nejlepšímu času a trénink konči na deváté pozici.

Text a foto: TZ

Fotogalerie

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru