reklama


Greece Rally Veria 2020 očima Milana Engela

Greece Rally Veria 2020 očima Milana Engela

Greece Rally Veria 2020 – Fim Europe Cross Country Rally

 

Do Řecka jsem jel s tím, že se musím umístit na stupně vítězů, ale bylo tam mnoho dobrých jezdců, včetně například Stefana Svitka. S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo.

 

Na této Rally bylo těžké se dostat do vedení, je to hodně závislé na taktice, protože první to má vždycky nejtěžší. Musí navigovat a lépe číst terén než jezdci za ním, ale je důležité neustále kontrolovat roadbook. Každý den se mi povedlo zabojovat o dobrý výsledek i přes všechny překážky co se mi při závodě staly. Většinou se problém týkal kolem navigačních přístrojů. Byl jsem překvapený z Libora Podmola, že mu to šlo tak dobře a byl jsem za něj rád , že vstoupil do světa rally tak hladce. Dalším týmovým kolegou, který se rally účastnil, byl ještě Martin Cabela, který bohužel závod nedokončil z důvodu zranění.

Řecká Rally byla těžká zejména povrchem, na kterém se jelo. Závodilo se v horách a terén byl dost kamenitý a závod byl dlouhý. Bylo celkem 7 plných závodních dní, včetně prologu, který jsme měli první den a kde se rozhoduje pořadí na další následující den. Každý den jsme měli zhruba start kolem 9 hodiny ranní a pak se závodí až do tří hodin, jak kdy a podle délky trasy. Takže zjednodušeně. Ráno je start z depa poté nějaký přejezd po silnici k měřenému testu a dále mě odstartují a závodím až do konce testu no a pak když dorazím do cíle, tak mě čeká ještě přejezd do depa. Při závodu musím dodržovat roadbook, abych jel správně a dodržoval i rychlost, třeba ve vesnici. Když nedodržím pravidla roadbooku, tak dostávám penalizaci.

Jednotlivé etapy byly takto:

1.etapa celkem 40km, 1 přejezd 5km, SSS1 měřený úsek 31km, 2 přejezd 4km

2.etapa celkem 225km, 1 přejezd 10km, SS2 měřený úsek 210km, 2 přejezd 5km

3.etapa celkem 345km, 1 přejezd 80kms, SS3 měřený úsek 210km, 2 přejezd 55km

4.etapa celkem 105km, 1 přejezd 15kms, SS4 měřený úsek 75km, 2 přejezd 15km

5.etapa celkem 310km, 1 přejezd 3kms, SS5 měřený úsek 300km, 2 přejezd 7km

6.etapa celkem 265km, 1 přejezd 25kms, SS6 měřený úsek 215km, 2 přejezd 25km

7.etapa celkem 140km, 1 přejezd 15kms, SS7 měřený úsek 120km, 2 přejezd 5km

 

 

Nejdůležitější co sleduji je roadbook a ujeté kilometry. Roadbook je velmi těžké sledovat za jízdy, ale jde spíše o zvyk. Takto vypadá roadbook a značení jednotlivých úseků cesty, po kterých jezdec jede.

 

 

 

 

Tady na tom závodě jsem si moc neodpočinul po dojezdu, protože jsem musel servisovat svojí motorku, ale jinak se snažím dodržovat pitný režim a snažím se zásobovat různými doplňky stravy. Pro tělo to je velmi náročné. Také nám to ztížilo teplé počasí, které se pohybovalo kol 35 °C.

Na tento závod jsem jel sám bez mechanika, ale samozřejmě že třeba na Dakar mám svého mechanika Pavla Bartůňka. Celkově, tento závod pro mě nebyl jednoduchý. Každý den jsem muset přezouvat gumy, dále filtr, kontrola celé moto a hlavně se postarat o funkčnost navigačních přístrojů. No a pak jsem se mohl postarat sám o sebe a připravit se na další den.

Závod jsem jel na lehčí motorce, než na které jezdím na Dakaru. Jedná se o endurovou motorku KTM 450 EXC, která má pár úprav pro rally… větší nádrž na 15l benzínu, držák na navigační přístroje a mnoho dalších úprav. Dakarskou motorku si šetřím na další závody.

Jsem vůbec rád, že jsem jel do Řecka na rally, protože to jedna z prvních rally vůbec v letošním roce. Samozřejmě to vůbec nebylo jednoduché se dostat na tento závod. Musel jsem mít i Covid test.

Letos se kvůli pandemii zrušilo mnoho podniku, i Mistrovství světa Rally du Maroc. V dnešní době je obecně velice obtížné se připravovat na Dakar. Nejsou žádné rally závody a jsou fámy o tom, jestli se vůbec Dakar pojede.

Další závod mě čeká v Polsku. Je to BAJA a bude tam mnoho dobrých jezdců. Určitě tam chybět náš celý team. Moc se těším.

Text: Milan Engel

Foto: archiv autora

Milana můžete sledovat i na Facebooku: @MilanEngelFanclub

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru