reklama


Motorbike 6/2021

Konečně je před námi ta část roku, o které my, motorkáři, rádi pak sníme celou zimu. Počasí nám přeje, den je poměrně dlouhý a tak nám nic nebrání trávit svůj volný čas v sedle. A jaký je nejlepší relax po návratu domů? Na to vám dáme návod: pohodlné křeslo, dobré pití a časopis Motorbike.

Ať už jste závisláci na adrenalinu a rychlé jízdě, příležitostní moto-výletníci nebo dobrodruzi, pro které není žádná země dost vzdálená, v červnovém vydání Motorbike si na jeho 130 stranách každý z vás najde to své – krom jiného i třeba naše testy zásadních novinek letošní sezóny. Příjemnou zábavu!

TESTY V ČERVNU:

Ducati Monster+

Ducati po 28 letech, 3 generacích a více než 350 000 vyrobených kusech radikálně předělala svůj evergreen v kategorii naháčů. Jelikož patříme mezi skalní fanoušky značky, až tak razantní změna nás docela překvapila a o to víc jsme byli na novinku zvědaví. Už jen z toho důvodu, že když Ducati něco zásadně změní, je to ve většině případů k lepšímu. Ovšem tentokrát jsme si tím vůbec nebyli jistí.

Harley-Davidson Pan America

Vstup tradičního výrobce customů do třídy maxi endur vyvolal spoustu emocí. Aby ne, když Pan America jde svou vlastní cestou a sází na domácí designovou školu s dominantním dvouválcem Revolution Max. A věřte, že se od zavedené konkurence odlišuje i svým jízdním projevem, který jsme měli možnost důkladně vyzkoušet při dvoudenním testu on i offroad v okolí Máchova jezera.

Suzuki Hayabusa

Výkonové dostihy, vybičované dosažením nejvyšší top speed, se definitivně přesunuly do kategorie superbiků. Ring velkoobjemových „šinkansenů“ postupně opustili všichni rivalové a po pravdě, poslední generaci japonského Sokola už jsme úplně neočekávali. Krátký test Busy na promočené trati mosteckého autodromu ukázal, že sametový reaktor a tuhé šasi v přísně aerodynamickém hávu nic jiného než lepší tlumení a Stylemy nepotřeboval.

BMW S 1000 R

Jestli u nějaké značky prochází v posledních letech nejvyšší modely velkými změnami, pak právě u BMW. Původně kontroverzní, syrové, ultimativní a neučesané S 1000 R je minulostí, v poslední, už třetí generaci, se potkáváme s nebývalou řadou úprav, o které si starý naháč říkal a tak trochu koledoval, aby udržel krok s prodejem litrových nakedů u konkurence. Druhá generace totiž doznala úprav jen nepatrně. Jestli je tahle konsensuální filozofie tou správnou cestou nebo jen komerčním ústupkem stranou, je otázka jak dělaná do studeného, mokrého jarního testu.

Honda NC 750X vs. Honda CB 500X

Je lidskou přirozeností vyhledávat činnosti, které nám přinášejí radost. Pro někoho to znamená nákup nového oblečení, návštěva vysněné destinace či jízda na závodním okruhu. Často se ale může jednat i o běžné, každodenní aktivity, které sotva vnímáme – první ranní kafe, oblíbená písnička v rádiu…anebo radosti, které můžete zažívat každý den v sedle jedné z námi testovaných Hond.

Yamaha MT-09 SP

Snad každý z nás viděl film Vetřelec. Jeho hlavním „hrdinou“ je obratné, rychlé monstrum, které se neočekávaně někde objeví a po útoku ještě rychleji zmizí. Téměř nezničitelný tvor, jehož dominantním rysem je nesmiřitelná agrese vůči všemu, co se mu postaví do cesty. Stejná je i Yamaha MT-09 SP, pro letošek ještě víc nabroušená a připravená nastolit nová pravidla.

CFMOTO 300SR
Malé motorky máme rádi. Jsou lehké, obratné, a i když nemají moc velký výkon, přesto jde na nich kolikrát vyškolit v zatáčkách i čistokrevné supersporty. Jsou to zkrátka takové hračky, které začátečníkům bohatě stačí a zkušené jezdce doslova vybízí k blbinám…a právě taková je i novinka CFMOTO 300SR.

Keeway RFK 125i

Po sérii větších objemů z asijské produkce nám v garáži přistál zbrusu nový Keeway. Zajíždět a testovat nahatou dvácu v letošním chladném jaru sice neznělo zrovna jako práce snů, ale RKF má tak mimořádně podmanivé tvary a celkový zjev, že naše city zvládlo po chvíli rozmrazit. Zajímalo nás, jaká tahle stopětadvacítka je – na italském trhu si ve své objemové kategorii drží už delší dobu prvenství. A tam těmhle prckům rozumí tak, jak nikde jinde na světě.

BMW C 400 GT

Skoro už se zdálo, že německý výrobce segment skútrů opustí. Šestsetpadesátka v obou provedeních, tedy C 650 Sport i C 650 GT, už se pouze doprodává a koncem minulého roku probleskla zpráva, že stejný osud čeká i slabší kubaturu, tedy čtyřstovky. Vzápětí se ovšem objevila i informace, že stávající čtyřkila nahradí nové, inovované modely. A je tomu tak – do roku 2021 vjíždí zbrusu nová dvojice bavorských skútrů, cestovní C 400 GT a sportovnější C 400 X.

Suzuki GS500E – ojetina

Málokterá motorka byla tak populární, jako právě Suzuki GS500E. Tedy, abychom to uvedli na pravou míru – byla populární spíš nenápadně. Že jde o protimluv? Ne tak docela: přestože se téhle pětistovky prodalo úctyhodné množství a továrna ji vyráběla dlouhých dvacet let, nikdy v podstatě nešlo o stroj, který by byl nějak výrazně odbornými médii obdivován a hřál se ve světle reflektorů na čelních pódiích světových výstav. Právem nebo neprávem?

Od malorážky pro (nejen) teenagery jsme se postupně, přes velký skútr a sportovní nahaté motorky, dostali až ke znovuzrozené legendě Suzuki Hayabusa anebo k exkluzivnímu Harleyi, který je pro značku významným milníkem a vstupem do neprobádaných vod cestovních endur. Co dalšího najdeme v červnovém vydání? Fandové extrémních výkonů si mohou přečíst druhý díl reportu z prostředí české dragsterové scény, cestovatele naopak potěší další z cestopisů už důvěrně známé dvojice Marty a Lukasze. Aktuality, plný Toolbox a soutěž (tentokrát o cestovní tašku CFMOTO Duffle 40) jsou následovány reportážemi ze závodního prostředí – exkluzivním roadracingem v Mexiku počínaje, přes WSBK a MotoGP až po aktuální zprávy z prostředí ploché dráhy.

Doufáme, že si červnové číslo časopisu Motorbike užijete minimálně tak, jako jsme si my užili jeho tvorbu.

Motorbike 6/ 2021 vychází ve čtvrtek 3.6.2021 a připomínáme, že na

https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media nebo https://digiport.cz.

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na TV Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)

Text a foto: Motorbike

reklama



reklama


reklama
Přejít nahoru