Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být. A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit!
TESTY:
- Yamaha Ténéré 700 World Raid
- Ducati Scrambler 1100 Tribute PRO
- Suzuki GSX-S1000 vs. GSX-S950
- KTM 890 Adventure
- Benelli Imperiale 400
- Brixton Felsberg 125
- Yamaha YZ450F
- BMW CE 04
- CFMOTO Gladiator X450
TESTY V MOTORBIKE LISTOPAD:
Yamaha Ténéré 700 World Raid
Jsou to tři roky, co Yamaha představila znovuzrozené enduro Ténéré. Za stejnou dobu si díky své jednoduchosti a univerzálnosti tento model vydobyl slušnou pozici na trhu a japonský výrobce v podstatě nastartoval i své konkurenty k vývoji podobných strojů v tomto segmentu. V únoru letošního roku nám Yamaha naservírovala vylepšenou verzi World Raid pro všechny, kteří chtějí jezdit dál, rychleji, a hlavně naplno využít potenciál, který tato novinka v terénu nabízí. Jelikož jsme něco najezdili i na základním modelu, v testu si neodpustíme jeho malé srovnání právě s verzí World Raid.
Ducati Scrambler 1100 Tribute PRO
Novinkou v nabídce řady Scrambler pro letošní rok je model 1100 Tribute Pro – jedná se o připomenutí výročí padesáti let od počátku výroby pověstného vzduchem chlazeného dvouválce. A ač se novinka vlastně technicky neliší od modelu SCR 1100 Pro, díky svému unikátnímu designu si jistě zaslouží pozornost. A nejen kvůli designu, Tribute Pro toho totiž nabízí mnohem víc.
Suzuki GSX-S1000 vs. GSX-S950
Stájové duely, navíc mezi téměř identickými stroji, bývají přesně tím, co absolvuje každý, kdo se rozhodl nejdřív pro značku a potom teprve řeší, který model bude ten pravý. A často bývá nejen cena tím, co rozhodne. Takže: vyplatí se v tomto případě ušetřit 45 000,- Kč nebo ne?
KTM 890 Adventure
Střední kubatury znovu získávají na oblibě a nejinak je tomu i v segmentu cestovních endur. U KTM není tento druh objemů žádnou novinkou a každý rok nám rakouský výrobce naservíruje nějakou tu chuťovku na vyzkoušení, jak může být svět v jedné stopě ještě příjemnější.
Benelli Imperiale 400
Už hezkých pár let nejsou motorky v retro hávu v portfoliu mnoha značek ničím neobvyklým. I když je nutné dodat, že přístup je docela rozdílný, někdo našlapuje opatrně a jeho produkt je stylem vintage jen tak lehce šmrncnutý, někdo do toho jde naplno. Mezi ty druhé patří jednoznačně Benelli a její Imperiale 400.
Brixton Felsberg 125
S Brixtony se poslední dobou doslova roztrhnul pytel, o několika z nich jsme psali v minulých číslech a začínají se slušně rojit ve městech a na okreskách. Co je důvodem tohohle malého boomu, je zřejmé. Hlavní roli hraje cena, nižší kubatura, dostupnost na jinak celosvětově zabrzděném trhu a taky osobitý vzhled a hodně slušné zpracování. Nám ale tohle samozřejmě nestačí a vzali jsme malého rošťáka na výlet, aby nám předvedl, co v něm je.
Yamaha YZ450F
V Yamaze mají pro novou YZ450F čtyři slova: lighter, slimmer, sharper, faster. Neboli lehčí, užší, ostřejší, rychlejší. Ta slova opravdu novinku zcela definují, protože japonští inženýři odvedli skutečně kus dobré práce s jasným cílem – být nejlepší na světě. A my měli tu čest být mezi prvními, kteří mohli na trati des Costières na jihu Francie vyzkoušet, jak se jim cíl povedlo splnit.
BMW CE 04
Když už si člověk myslí, že všechno již viděl a zažil a že už ho těžko něco překvapí, přijde BMW a vymyslí nějakou neuvěřitelnou šílenost. A v případě CE 04 to platí dvojnásob, protože první generace elektroskútru, kterou v BMW vypustili do světa, vypadala mnohem konvenčněji a všemi možnými způsoby se snažila nedotknout se citlivého srdce svých věrných petrolheads. CE 04 je ovšem někde úplně jinde…
BMW R80 G/S
Co znamená zkratka GS? Tuhle otázku jsme slyšeli snad tisíckrát a odpověď zní, že oficiálně to bylo nejprve Gelände/Straße (Terén/Silnice), následně Gelände/Sport. Jenže ve fázi, kdy byla motorka teprve načmáraná tužkou na papír, jí jeden z otců nazval jako Gentleman Scrambler. Následně ovšem zvítězila německá, někdy nudná strohost a původní název zapadl v dějinách. A my si v „Kultu“ o téhle legendě povíme víc.
CFMOTO Gladiator X450
Na začátku léta spatřila světlo světa nová generace jednoválcových Gladiatorů od CFMOTA – X450 a X520. Nám se na test dostala jako první krátká verze X450, osazená i posilovačem řízení. Tak jsme ji trošku protáhli terénem a vyzkoušeli, jak v něm obstojí.
Jak píšeme v úvodu, Motorbike není zdaleka jen o testech, takže i tentokrát pro vás máme cestopis (hlavní hvězdou je zde Honda NT1100DCT, takže jde vlastně také tak trochu o test), reportáže z letošní lehce rozpačité německé výstavy Intermot či vydařeného Grande finále agentury DFRA, představíme vám nový závodní tým Wonder Women Racing Team a pokračujeme i v seriálu „Devadesátky“.
Zákonitě nechybí ani aktuality, toolbox, soutěž, redakční testy výstroje atd.
Co sport? No jasně, krom aktuálních informací z MotoGP a WSBK u nás najdete reporty z Motokrosu národů (MXoN), z roadracingové Podzimní ceny Brna, ze závodů v klasickém motokrosu a enduru, nevynechali jsme ani sidecarcross a speedway a třešničkou na dortu je rozhovor s teprve patnáctiletou Denisou Pecháčkovou, českou mistryní světa v trialu v kategorii TR2 Women.
Motorbike 11/ 2022 vychází ve čtvrtek 3.11.2022 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-11-2022-d7501080.htm nebo https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Tištěné předplatné si můžete objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin