reklama


Motorbike 6/2023

Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou 130!   

Testy:

  • BMW S 1000 RR
  • Honda XL750 Transalp
  • Moto Morini Seiemmezzo SCR
  • Moto Guzzi V7 Special Edition
  • Indian Sport Chief
  • Kymco CV3 550i
  • Yamaha XMAX  300 Tech MAX M.Y. 2023
  • Yuki 125i Via
  • Kult – Suzuki DL1000 V-Strom

TESTY V MOTORBIKE ČERVEN:

BMW S 1000 RR

Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence s rekordním výsledkem více jak dvou set tisíc prodaných motocyklů. Model s přívlastkem RR se na fantastickém čísle podílel zhruba dvacetinou. A to bez toho, že by k úspěchu potřeboval zisk světových titulů. V čem vlastně tento úspěch spočívá?

Honda XL750 Transalp

Honda staví, až na výjimky, své stroje tak, aby na seznámení stačilo jedno odpoledne a nový Transalp z filozofie user friendly rozhodně nevybočuje. Představuje mix bezproblémového komfortu a všestrannosti, které majitel očekává při každodenním soužití. Na cestách kamkoliv, kdykoliv. Ovšem umí být i zábavný?   

Moto Morini Seiemmezzo SCR

Pro většinu našich motorkářů jsou v současnosti synonymem italských motocyklů především Ducati, Aprilia a Moto Guzzi. Ti, co se o motorky zajímají více, znají samozřejmě ještě MV Agustu. Všechny tyto značky – tedy krom Moto Guzzi – jsou známé hlavně díky svým sportovním modelům, které sklízely (a doposud sklízejí) úspěchy v závodech MotoGP či WSBK. Je zde ale ještě italská značka další, neméně tradiční – Moto Morini a s ní konečně i její dlouho očekávaný model Seiemmezzo.

Moto Guzzi V7 Special Edition

O Moto Guzzi V7 toho bylo napsáno už tolik, že jen těžko můžete přijít s něčím novým. A překvapivým už vůbec ne. Čas od času se tedy fabrika v Mandellu vytasí s nějakou inovací (naposledy to byla posilující kúra motoru), pak se ale zas nic zásadního neděje a novinky zastupují  pouze speciální, nebo spíš, lépe řečeno, sezónní verze. Ale vadí to někomu?

Indian Sport Chief

Pokud by některý evropský či japonský výrobce spojil termín „sport“ s cruiserem, zřejmě by si většina motorkářů starého kontinentu pomyslela, že se snad zbláznil. Ne tak ve Spojených státech. Tradiční americké značky totiž tento termín chápou evidentně jinak a toto spojení jim nečiní sebemenší problém. No, v zemi, kde se pořádají okruhové závody baggerů, se vlastně není ani moc čemu divit…

Kymco CV3 550i

Ještě před deseti, maximálně patnácti lety byly velké tříkolky převážně dominantou kategorie classic/chopper/cruiser a i tam byly spíš vzácností. Čas ovšem pořádně škubnul oponou a technologie s poměrem kol 2:1 se vydaly mílovými kroky vpřed. A dá se říct, že co tříkolka, to originál. Liší se zavěšením kol, odpružením předních náprav, agregáty i technologiemi přenosu hnací síly. Loni jsme vám v testu nabídli MP3 od Piaggia, takže by byl hřích nepodívat se na zoubek i tomuhle svalnatému taiwanskému klukovi.

Yamaha XMAX  300 Tech MAX M.Y. 2023

Skútry Yamaha patří mezi jedny z nejvyhledávanějších – dlouholetá tradice, technologický vývoj a široké spektrum modelů uspokojí většinu požadavků i náročného skútristy. Yamaha totiž dává stejnou péči jak motorkám, tak i skútrům. Nejsou pro ni jen doplňkovou produkcí a na výsledku je to vidět. XMAX  300 Tech MAX M.Y. 2023 není výjimkou.

Yuki 125i Via

Kdyby nám někdo před dvaceti lety řekl, že si pořídil čínský skútr, asi bychom ho v duchu politovali. Možná i nahlas. Nespolehlivost, nedostatek náhradních dílů a co si budeme vykládat, ani vzhled nebyl nic moc. No a teď přede námi stojí Yuki 125i Via a my si říkáme, jak moc se situace za těch dvacet let změnila.

Kult – Suzuki DL1000 V-Strom

Zatímco v dřívějších dobách se výrobci cestovních endur vytahovali tím, jakou daný model zanechal stopu na Dakaru, dnes nám naopak přijde, že čím víc dílů z MotoGP, tím líp. Jednou z motorek, která je za uvedený veletoč zodpovědná, je litrový V-Strom, který před dvěma desetiletími zkombinoval mírně vyšší zdvihy s dvouválcovým odkazem TL1000.

Testy motorek a skútrů samozřejmě nejsou jediným obsahem časáku, je zde spousta dalšího. Například reportáže z prvních Segway Days nebo závodů DFRA v Mostě, cestovatel Jarda Šíma se s vámi podělí o zážitky z cesty k Růžovému jezeru (které tentokrát ale nebylo vůbec růžové), Jana s Dannym připravili první díl seriálu „Offroad snadno a rychle?“ a u PSí Hubík jsme hledali odpověď na věčnou otázku, zda je, coby materiál pro motooblečení, lepší kůže nebo textil.

Sportovní sekce zahrnuje i tentokrát aktuální informace z MotoGP, WSBK, MXGP a ploché dráhy. Navíc zde najdete i reportáž z sidecarcrossu a nemohli jsme vynechat ani tradiční Zatáčky (300 ZGH) v Hořicích, které letos oslavily těžko uvěřitelných 60 let.

Co ještě? No jasně, klasika v podobě aktualit, toolboxu, soutěže (tentokrát o cestovatelský balíček značky Motorex) a dalšího. Prostě 130 stran, zasvěcených jedné stopě! 

Motorbike 6/ 2023 vychází ve středu 7.6.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike

Tištěné předplatné si můžete objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin  

reklama



reklama


reklama
Přejít nahoru