Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo), prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to jinak v redakci motočasáku ani nejde…nebo možná jde, ale my to holt máme rádi takhle a udělali jsme vše pro to, aby se vám i devátý Motorbike tohoto roku líbil!
Testy:
- CFMOTO 800NK Advanced
- Aprilia RS 660 Extrema
- Suzuki V-Strom 800DE
- BMW R 18 Bobber vs. Harley-Davidson Breakout 117
- Yamaha Tracer 9 GT +
- Benelli TRK 702X
- KTM 890 SMT
- Husqvarna 701 enduro
- Voge SR4 Max 350
- Kult – Honda CBX 1000
CFMOTO 800NK Advanced
Vývoj značky CFMOTO jsme měli možnost sledovat od jejích prvních modelů, které se k nám dostaly. Nyní je vzpomínka na první čínskou velkou motorku, která sice měla skvělou cenovku, ale za to od svého majitele žádala mnohá přimhouření oka, ta tam. Jsme docela zaskočeni tím, co se nám dnes vlastně dostává do rukou. Ne snad, že by 800NK bylo naprosto dokonalým strojem, ale ten posun ve vývoji je za pár jednotlivých roků tak velký, že se po prvních kilometrech musíme znovu podívat, o co že to vlastně jde. Motto německého výrobce prémiových automobilů, Vorsprung durch Technik, se dle nás k CFMOTO aktuálně hodí víc, než k Audi.
Aprilia RS 660 Extrema
Může Aprilia RS 660 vůbec ještě něčím překvapit naši kolegyni Veroniku Hankocyovou? Přeci jen už testovala její úplně první verzi a v současnosti na Aprilii závodí ve třídě Supertwin na přírodních okruzích. I tak se na ni ale hodně těšila, protože to je motorka, která v provozu opravdu baví. Nemá totiž přehnaný výkon, ale zároveň zde pocitově koně nikde nechybí. Do rychlosti dvou set kilometrů za hodinu jede svižně, a i když se k svému topspeedu okolo 240 km/hod. dostává trochu déle, otázkou je, kdo reálně na silnici potřebuje letět přes dvě kila?
Suzuki V-Strom 800DE
V polovině června letošního roku přišla naší redakci pozvánka na oficiální představení novinek od Suzuki a kromě toho, že to byl moc příjemný event s velkorysou testovací trasou v terénu i mimo něj, všichni jsme si tam měli příležitost najít tu svou a důkladně ji proklepnout. Jakkoli obvykle tíhne naše Judy k naháčům (případně velkým cesťákům) a nová GSX-8S i litrový V-Strom jsou bez debat skvělé stroje, po nasednutí na nového V-Stromka ve fungl nové kubatuře 800 a prvních pár kilometrech jí bylo jasné, že se pro letošek bezhlavě zamilovala právě do něj.
BMW R 18 Bobber vs. Harley-Davidson Breakout 117
Pro náš srovnávací test jsme vybrali jeden model ze starého kontinentu a jeden americký. Přestože jde o naprosto odlišné konstrukce, jedno mají tyto stroje společné: jde o ultimativní customy, které si nepořídí každý. A nejen kvůli ceně, ale především díky jejich charakteru, rozměrům a vlastnostem obecně. Tohle jsou prostě mašiny pro fajnšmekry – pro toho, kdo ví, co chce.
Cílem tohoto srovnávacího testu tedy tentokrát není najít na základě technických dat jednoznačného vítěze, ale spíš shrnout, co který z duelantů nabízí, co umí a co ne a proč si vlastně takový stroj koupit. A jestli si ho vůbec koupit.
Yamaha Tracer 9 GT +
Vlny, vysílané radarem adaptivního tempomatu, po odrazu zpracovává a souběžně nastavuje všechny systémy inerciální jednotka Traceru GT + sto pětačtyřicetkrát za vteřinu! Aby prvotní nadšení z lehkonohého biku nedostalo studenou sprchu na rentgenu, v případě hrozící kolize aktivuje nejen duální systém brzd včetně náklonového ABS, ale dokonce v něm umí sám zvýšit tlak. Navíc přivře plyn a upraví hodnoty semiaktivního tlumení. Asi se shodneme, že není úplně špatné nechat někoho dělat něco za nás…ale není to trochu nuda? Na to odpoví náš test.
Benelli TRK 702X
Fantastický poměr cena/výkon vystřelil menší pětistovku od Benelli na trůn nejprodávanějšího motocyklu na italském trhu. A ten opanovala čtyři roky po sobě! Novinka s výkonnějším agregátem je o poznání dospělejším motocyklem. S rozsáhlou výbavou doslova za pár drobných nedává mnoho důvodů k pochybám, že svou mladší sestru vystřídá možná nejen na domácím trůnu.
KTM 890 SMT
O tento test si Honza vysloveně požádal a hned vám řekneme proč. Již šestou sezónu totiž sedlá původní generaci modelu KTM 990 SMT a na reinkarnaci tohoto perfektního cestovního supermota, která přišla po 10 letech, se nesmírně těšil. Zároveň ale zaznamenal, že okamžitě po jeho představení rozdělil nový model fanoušky značky na dva tábory – jedni ho přijali a druzí ho s opovržením začali srovnávat s předchozím modelem se „starým, dobrým V-twinem“. Samotného ho zajímal ten rozdíl – vyměnil by novinku za svůj starší model?
Husqvarna 701 enduro
Husqvarna 701 Enduro je strojem s vlastnostmi ,,tříkila” a silou medvěda. No, ještě aby ne, ne nadarmo se totiž o jeho motoru říká, že jde o nejsilnější produkční jednoválec na světě. A tak se připravte nejen na pořádnou dávku výkonu a hbitosti, ale především s tím související zábavy!
Voge SR4 Max 350
Zatímco maloobjemových skútrů, rozuměj s motorem 125 ccm, je v současné nabídce tolik, až přechází zrak, těch s větším agregátem zas až tak moc není. Je to pochopitelné, na dvácu vám díky legislativě stačí papíry na auto, kdežto na silnější stroj už je potřeba mít rozšířené řidičské oprávnění. Velké skútry tedy nejsou pro řadu výrobců až tak zajímavým, lépe řečeno masovým artiklem, přesto se pár modelů najde. A nově je doplnil i Voge SR4 Max 350. Jaký je?
Kult – Honda CBX 1000
Koncem šedesátých letech změnila Honda čtyřválcovou sedmsetpadesátkou motocyklové dějiny a nemohla se divit, když se jí ostatní japonské značky rozhodly dohnat a předehnat. To se jim v dalším desetiletí i povedlo, a tak Hondě nezbylo, než opět roztočit kola vývoje, znovu ukázat, kdo je tady králem a uvést na trh něco úžasného. Tím něčím úžasným měl být šestiválec CBX 1000.
Jak vidíte, v sekci „Testy“ najdete hned deset strojů všech možných kategorií – Motorbike ale není jen o testech. Krom jiného se tak třeba v Techmánii dozvíte, jak se profesionální jezdci a závodníci podílejí na vývoji motooblečení PSí Hubík, pokračuje i náš seriál „Offoad snadno a rychle?“, nechybí ani pravidelná reportáž z akcí DFRA apod.
Dostáváme se ke sportu. O prázdninách se na našem území odehrály dva významné světové podniky, MXGP v Lokti a WSBK v Mostě, samozřejmě se ale věnujeme i závodům ostatním, třeba ploché sráze, sidecarcrossu a klasickému motokrosu.
Co dál? Ani tentokrát nepřijdete třeba o oblíbenou soutěž, aktuality, redakční testy výstroje, toolbox atd.
A my doufáme, že vás bude Motorbike 9/23 bavit!
Motorbike 9/2023 vychází ve středu 6.9.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin