reklama


2016MY Honda CRF450R

2016MY Honda CRF450R

Cílem 2016MY CRF450R bylo vylepšení přední a zadní nápravy a také úpravy v geometrii řízení. Vše bylo opět testováno jezdci týmu HRC.
Cílem 2016MY CRF450R bylo vylepšení přední a zadní nápravy a také úpravy v geometrii řízení. Vše bylo opět testováno jezdci týmu HRC.
Cílem 2016MY CRF450R bylo vylepšení přední a zadní nápravy a také úpravy v geometrii řízení. Vše bylo opět testováno jezdci týmu HRC.

Od svého uvedení na trh v roce 2002 kombinuje Honda CRF450R výkon s kontrolou a definuje tím z pohledu jezdce slovo “vyváženost”. Umožňuje profesionálním, amatérským a hobby jezdcům dosáhnout maximálních výkonů. Osvědčila se především svou spolehlivostí a životností a tím nastavila vysokou laťku a od té doby se neustále vyvíjí.

Cílem 2016MY CRF450R bylo vylepšení přední a zadní nápravy a také úpravy v geometrii řízení. Vše bylo opět testováno jezdci týmu HRC.

Základní informace

Obvyklé udávání směru ve front-endu pokračuje i letos. 48mm KYB pneumatické vidlice Spring (PSF2) se dočkaly zlepšení v oblasti ovládání, stability a došlo ke zlepšíní poměru  předního/ zadního pérování. Zdvih zůstává stejný, ačkoliv jsou vydlice delší a zvýšila se také tuhost vnějších trubek.

Model 15MY CRF450R přinesl vylepšení v přenosu výkon, zvýšenou trakci zadních kol v nízkých otáčkách a zvýšení výkonu díky nové válcové hlavici HRC, nové výfukové potrubí a nastavení PGM-FI Dual Fuel. Dostalo se mu také nastavení 3 různých jízdních režimů: mód 1 – “standard”, mód 2 – “smooth” a mód 3 – “aggressive”.

CRF450R-001

Podvozek

Šestá generace hliníkového rámu, který váží 9,35 kg, byla navržena tak, aby ve spolupráci s 48mm KYB PSF2 a se zlepšeným výkonem závěsu (ve srovnání s ocelovými pružinami) zajistila skvělou boční přilnavost přední pneumatiky a schopnost otáčení.

Za účelem zlepšení manipulace a rovnováhy, byly PSF2 prodlouženy o 5mm. Zdvih zůstal stejný a to 310mm, zatímco vzrostla tuhost trubky, která má nyní průměr 54mm (oproti 53,5mm).

Jak komprese, tak tlumiče kmitů byly vylepšeny pro lepší kontrolu při prudkém brždění či dopadu. Počet možností nastavení se ze 4 zvýšil na 8. Zdvih je nastaven na 133,5mm. Nastavení vysoké/ nízké rychlosti komprese a tlumení odskoku je umístěno nad nádrží, aby bylo lépe dostupné.

Úpravy délky a tlumení vidlice jsou sice drobné, avšak důležité v geometrii řízení. Pohotovostní hmotnost zůstává stejná – 110,6 kg.

260mm disk s vlnitým vzorem, který přináší vylešený rozptyl tepla, je vpředu a pracuje s dvou pístovým třmenem, odpovídající 240mm disk s vlnitým vzorem a jedním pístem je vzadu. Chrániče vidlice a dvojité chrániče disku jsou v bílé barvě, zatímco přední a zadní brzdy jsou v černé.

Lehké hliníkové ráfky s přímo propojenými paprsky, které snižují hmotnost, mají vpředu 21 x 1,6 palců a vzadu 19 x 2, 15 palce. Oboje jsou obuty do pneumatik Dunlop MX52F/ MX52.

Motor

Motor je pro rok 2016 beze změny.

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru