reklama


MIRT na Ulster Grand Prix a Faugheen 50

MIRT na Ulster Grand Prix a Faugheen 50

Nejrychlejším silničním závodem světa je severoirská Ulster Grand Prix na téměř dvanáctikilometrovém okruhu Dundrod, kde ti nejlepší jezdci dosahují rychlostí přes sto třicet mil v hodině v průměru!
Nejrychlejším silničním závodem světa je severoirská Ulster Grand Prix na téměř dvanáctikilometrovém okruhu Dundrod, kde ti nejlepší jezdci dosahují rychlostí přes sto třicet mil v hodině v průměru!
Nejrychlejším silničním závodem světa je severoirská Ulster Grand Prix na téměř dvanáctikilometrovém okruhu Dundrod, kde ti nejlepší jezdci dosahují rychlostí přes sto třicet mil v hodině v průměru!

Ulster Grand Prix

Nejrychlejším silničním závodem světa je severoirská Ulster Grand Prix na téměř dvanáctikilometrovém okruhu Dundrod, kde ti nejlepší jezdci dosahují rychlostí přes sto třicet mil v hodině v průměru!

Jezdci týmu Motopoint Indi Racing Michal Indi Dokoupil a Veronika Hankocyová startovali za týmy RT&E a Das Trans Racing, které spolupracují s Motopointem v Irsku. Indi na motocyklu Yamaha R6 do třídy Supersport, Kawasaki ER6F do třídy Supertwin a Kawasaki ZXR400 do třídy Lightweight. Veronika měla připravenou Kawasaki ER6F do třídy Supertwin.

Ve třídě Lightweight se Indi na mokru kvalifikoval do čtvrtečního závodu na 9. místě a do sobotního na 5.místě. Středeční kvalifikace Supertwin byla zrušena z důvodu mlhy, a tak se do čtvrtečního i sobotního závodu počítala pouze jedna čtvrteční jízda, kde Indi obsadil 14. místo a Veronika 26. místo.

Prvním čtvrtečním závodem měl být Dundrod National, ve kterém startovala Veronika Hankocyová. Bohužel hned v prvním kole havaroval jezdec Gavin Lupton a závod byl přerušen. Pořadatelé se rozhodli restart odložit po odjetí závodu třídy Dundrod Superbike, kde ovšem havaroval v posledním kole Guy Martin a zbytek programu, tedy restart závodu Dundrod National, dále Dundrod Challenge, Dundrod Supertwin a Dundrod Lightweight, kde měli oba naši jezdci startovat, byl nenávratně zrušen.

V sobotu, v hlavním programu závodního týdne, nastoupil Michal Indi Dokoupil do závodu ve třídě Lightweight. Po startu z pátého místa šel Indi okamžitě do čela a i když jej nakonec některé Gépéčkové 250 předjely zpět, cílem projel na 5.místě a v rámci 400ccm na místě prvním!

Další závod, tentokrát třída Supersport, byl bohužel po třech kolech přerušen červenou vlajkou, protože došlo k vážné nehodě v úseku Deer´s leap, kterou závodník Andy Lawson z týmu Top Gun bohužel nepřežil.

Následkem nehody nastala dlouhá prodleva před dalším závodem třídy UGP Supertwin, a tak oba naši jezdci čekali více než hodinu v boxech. Jakmile pořadatelé konečně otevřeli bránu a jezdci najeli do zaváděcího kola, začalo pršet. Start byl odložen o deset minut a rozběhl se přezouvací maraton, kterého se ale Veronika s Michalem vzdali, a ze závodu odstoupili.

UlsterGP_Faugheen_2015_3

MICHAL INDI DOKOUPIL
„Mrzí mě, že letošní Ulster GP ovlivnilo natolik počasí a nehody, ale o to víc jsem si užil vítězství na čtyřkile! V Supertwinech jsem měl také dobré vyhlídky na Top Ten, ale rozhodnutí nejet bylo po zprávě o smrti Andyho, navíc když začalo pršet, rozumné. Ještě mě nějaké závody doufám čekají a neměl jsem z toho dobrý pocit. Přesto mám UGP moc rád a těším se už teď na další rok, doufejme opět s klukama z týmu RT&E s podporou Motopointu!“

VERONIKA HANKOCYOVÁ
„Moc jsem se na Ulster těšila, protože je to moje nejoblíbenější trať, ale nakonec jsem neobjela ani jedno závodní kolo. Ve čtvrtek všechny tři moje závody zrušili a v sobotu jsem asi celý den čekala na to, až bude pršet. S Indiánem a týmem jsme se rozhodli do závodu nenastoupit a zbytečně neriskovat. Příští rok snad bude lepší!“

 

FAUGHEEN 50

Michal zůstal v Irsku po Ulsteru ještě další týden, aby se mohl s týmem RT&E zúčastnit podniku ve Faugheen, kde ještě nikdy dříve nestartoval, a tak musel absolvovat kvalifikace v nováčkovské vestě. Trať je ve tvaru trojúhelníku, velmi úzká a členitá. Nechybí i hodně hrbolů, rychlé protahováky a převýšení, i když je trať vcelku krátká. Není sice těžká na zapamatování, ale je velmi těžké se zde naučit jet rychle a předjíždět.

Ve třídě Supersport 400ccm i Supertwin se Indi kvalifikoval na skvělém druhém místě. V šestistovkách a litrech se tým rozhodl nestartovat, aby se mohl Indi soustředit právě na tyto dvě třídy, kde mu jde o celkové umístění v rámci irského šampionátu.

První závod na SSP400 probíhal již od startu velmi dobře, kdy šel Indi opět do čela startovního pole. Pak jej ale předjel Seamus Elliot a pořadí se až do cíle již nezměnilo. Indi si připsal další podium za druhé místo ve třídě 400ccm a chybí mu pouze dva body, aby se stal Mistrem Irska, o čemž rozhodne poslední závod sezony v Killalane.

UlsterGP_Faugheen_2015_6

 

Ve třídě Supertwin měl Michal opět dobrý start a v první zatáčce byl první. Postupně se mu začal ukazovat Derek McGee, který aktuálně vede šampionát a Paul Jordan, oba na skvělých motorkách. Indi nakonec vedení neuhájil a musel se spokojit se třetím místem. Celkově ale Indi nyní v irském šampionátu drží druhou pozici za Derekem McGee, kterou se bude právě v Killalane snažit udržet!

Děkujeme týmům Motopoint, RT&E a Das trans, díky jejichž spolupráci se můžeme účastnit tak pestrého programu závodů v letošní sezóně a hlavně všem sponzorům a partnerům, bez kterých by to nešlo.

Dalším závodem pro Michala Dokoupila je evropská série IRRC v Hořicích již o nadcházejícím víkendu, kde startuje na divokou kartu a kde chce opět útočit na umístění na stupních vítězů. Držte palce!

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru