Jako každá první středa v měsíci není ani ta květnová výjimkou a v trafikách, na čerpacích stanicích a dalších distribučních místech přistává Motorbike (pravidelně mimo jiného i v pražské prodejně Paolo na Vrbovce). A protože uměle vytvořený a médii živený strašák krize už nikoho neděsí, výrobci motocyklů do toho po pauze opět pořádně šlápli a pro letošní sezónu si pro nás připravili pořádnou porci novinek. A testy několika z nich – samozřejmě krom jiného – najdete právě v květnovém Motorbike.
O co že se jedná konkrétně? Máme pro vás hned tři zahraniční testy. Ovšem ono „zahraniční“ nechápejte tak, že bychom porušili naše pravidlo, že všechny stroje testujeme sami a že bychom snad převzali články z cizího časopisu či webu… to fakt ne, kdepak, v Motorbike najdete jen původní materiál, žádné papouškování. Takže jsme se vydali do Španělska, kde jsme zkusili, jak funguje letos inovovaná legenda mezi sportovně cestovními stroji, Honda VFR800F (a při té příležitosti jsme se aktuálně věnovali v sekci Retro historii vidlicových čtyřválců Honda). No, a když už byli poblíž španělského Alcoi, otestovali jsme i nástupce neméně legendárního Horneta, Hondu CB650F. Oba stroje nás překvapily, i když tedy každý trochu jinak…
Další zahraniční zastávkou bylo Maďarsko, kde jsme na Hungaroringu (a v kopcích nedaleko Budapešti) vyzkoušeli, jaká je nová zbraň KTM, 1290 Super Duke R. Pravda, počasí nám moc nepřálo, ale i tom přece testování je, a alespoň jsme mohli na vlastní kůži zkusit, jak pracují všechny „záchranné“ systémy tohoto stroje.
Dlouho, předlouho jsme čekali na adventure verzi BMW F800GS. A pro letošek jsme se konečně dočkali, takže jsme nelenili a malého „advíka“ protáhli po cestách a necestách. Hlavně necestách, samozřejmě. Jak obstál (nebo jestli vůbec obstál) se dozvíte v testu. A v terénu ještě zůstaneme, na Kavčáku u Benešova jsme totiž prohnali dvě novinková endura značky Husqvarna, čtyřtaktní třistapadesátku a dvoutakní tříkilo.
Ovšem co by to bylo za Motorbike, kdyby v něm nebylo něco pro fajnšmekry, nějaká „chuťovka“. Tou květnovou je Harley – Davidson Tri Glide Ultra. Velice zajímavý stroj… a určitě ne pro každého, málokterá mašina je tak ultimativní, jako právě Tri Glide.
Městská přibližovadla zastupuje skútr Honda SH 125i a jeho dívčí, růžová varianta Mode, za čtyřkolky zde máme novinku Access MAX 700i LT Forest 4×4.
V techmánii se tentokrát dozvíte, co všechno byste měli vědět o olejích a jak za pár korun upravit svůj stroj tak, abyste se s ním mohli postavit na start silničních závodů. A silničních závodů se týká i rubrika „Osobnost“, kde vám představíme Máru Červeného (Mistr ČR Road Racing 2014) a Romanu Tomáškovou, patnáctiletou závodnici v kategorii Moto3.
A tím se dostáváme ke sportu – krom původní reportáže z podniků WSBK v Aragonu a Assenu se dozvíte, jak probíhala Jarní Cena Brna, neboli „road racing na okruhu“, jaký byl první závod KTM Enduro Cross Country, jak se jelo závodníkům při OFF Road Maratonu ve Šternberku a jak dostali zabrat při našem nejtěžším enduro závodu, petříkovickém Drapák Rodeu. Nezapomněli jsme samozřejmě ani na motokros, ICBS, FMX a speedway (mimochodem, ploché dráhy, tedy konkrétně Speedway GP, se týká i jedna z našich aktuálních soutěží, při které můžete vyhrát lupeny na nadcházející podnik, který se pojede 31. 5. 2014 na pražské Markétě.
A i kdybyste nevyhráli, nezoufejte – „uhádali“ jsme pro naše čtenáře slevu – díky kódu, zveřejněnému v Motorbike, koupíte lístky na SGP se slevou 50%!).
Co dál? Aktuality, Toolbox, rubrika Redakce testuje atd. atd… květnový Motorbike je tedy opět naplněný informacemi až po čáru ponoru a jistě se vám bude líbit!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike je samozřejmě i v elektronické formě na Publero.cz a Floowie.cz.
Tištěné předplatné je možné objednat prostřednictvím e-mailu: predplatne@motorbike-czech.cz a neuteče vám už žádné vydání Motorbike.
Tak ať vám to jezdí i v květnu!