Dirk von Zitzewitz zvítězil v kategorii dvouválcových motocyklů na Hondě Africa Twin 1000 RR a v celkové klasifikaci se umístil na druhém místě.
Co se týče motorsportu, tak motto Touratechu zní: „Tvrdší testy nejsou možné“. A tak se tým vydal otestovat nové díly pro Africu Twin přímo na závody. Touratech se pohybuje ve světě motocyklových off-road závodů již od roku 2002. Vše to začalo účastí na legendární Dakarské Rally. Zatím posledním projektem byl start na Hellas Rally 2016 s motocyklem Honda CRF 1000L, který skončil senzací.
Hlavním důvodem proč se tým Touratech zúčastnil tohoto závodu byl test několika prototypů nových dílů určených pro novou Hondu Africa Twin. Touratech se zaměřil na ochranné prvky a pohodlí, ale především na zcela nový systém odpružení pro tuto endurovou Hondu.
Tento rok se konala Hellas Rally na ostrově Evia, druhém největším ostrově v Řecku a 168 startujících závodníků ze 14 států dokazovalo velkou mezinárodní popularitu tohoto závodu. Kromě amatérských závodníků se závodu zúčastnila také řada továrních týmů, který tento závod využili jako testovací. Mezi nimi se na startu objevil také Štefan Svitko, druhý muž z Dakaru 2016 v kategorii motocyklů.
Touratech Racing tým nastoupil do závodu s němcem Dirkem von Zitzewitzem v kategorii M5, což je kategorie pro dvouválcové motocykly, která na mnoha rally závodech již delší dobu není k vidění. Od prvního dne se von Zitzewitz ujal vedení na své Africa Twin 1000 RR v kategorii dvouválců a v celkové klasifikaci patřilo jezdci Touratech Racing týmu 12. místo, což bylo na dostřel vysněné TOP 10.
Během šesti závodních dnů si několikrát vyměnili pozice jezdec Touratech týmu Dirk von Zitzewitz a ital Ugo Filosa, který jel také na Hondě Africa Twin. Na trati bylo spoustu velice úzkých úseků, které obsahovaly často změnu směru podle navigace z roadbooku a pro jezdce byla navigace velice náročná. V porovnání s mnohem lehčími sportovními endury, které tvořily 90% startovního pole měla velká endura obrovskou nevýhodu co se týče hmotnosti a ovladatelnosti.
Na závodní trati dokázal Dirk von Zitzewitz využít maximálně svých navigačních zkušeností, které získal při startech na Rally Dakar. Neméně zkušený tým mechaniků se staral o excelentní servis motocyklu a především tlumičů a společně dokázali téměř nemožné. Během čtvrtého závodního dne se tým Touratech s velkou Hondou dostal na třetí místo v celkové klasifikaci.
Cílem pro poslední dva dny bylo udržet nervy na uzdě a udržet motocykl v co nejlepším technickém stavu. Nikdo z členů Touratech týmu ani nesnil o umístění v TOP 3 v mezinárodní rally na takto těžké motorce.
To nejlepší přišlo na konci závodu. Konečný výsledek byl pro tým absolutně senzační: nesporné vítězství v kategorii dvouválců, kde druhé místo obsadil Ugo Filosa (Honda CRF 1000 L) a neuvěřitelné druhé místo v celkové klasifikaci, kde se vítězem stal Gerard Farres na KTM 450 Rally.
Dirk von Zitzewitz ke skvělému výsledku: „Na začátku tohoto závodu bych byl spokojený s umístěním v první desítce. Vůbec jsem nepomýšlel na to, že bych se mohl umístit ve výsledkové listině takto vysoko.“
Text a foto: TZ