Již léta, se zde vyskytovaly drastické změny v poptávce po jednotlivých konceptech mobility, a to zejména v městských aglomeracích. Neustále se rozšiřující objem dopravy, rostoucí náklady na energii a stále přísnější omezení CO2 ve vnitřním městském provozu – to jsou problémy, které elektricky poháněná vozidla nemusí řešit. V návaznosti na strategii BMW Group a udržení rovnoběžnost s odvětvím automobilového průmyslu BMW, se BMW Motorrad přesunulo do oblasti elektrické mobility ve velmi rané fázi už v roce 2012 s předložení přesvědčivého dvoustopého stroje ve formě evoluce C e-skútru.
S novým BMW C evolution, které bude v budoucnosti dostupné ve dvou variantách – verze Long Range a Evropská verze, která splňuje požadavky na řidičský průkaz A1 – motocykly BMW nyní pozvedají laťku v e-skútrech na novou úroveň. Představují novou generaci baterií, které se již používají v současném BMW i3, obsah baterie byl značně rozšířen. Světová premiéra se uskuteční na Mondial de L’Automobile, Paříž 2016.
A co víc, nový dobíjecí kabel s menším průměrem je nyní zahrnut do standardního verze. Nové volitelné příslušenství, jako je držák na smartphone také ukazje, že existuje mnoho způsobů, jak přizpůsobit BMW C evolution uživatelům.
V novém C evolution Long Range je konstantní výkon 19 kW (26 koní), což je o dost více než u předchozího modelu – 8 kW (11 koní), přičemž dojezd byl značně rozšířen na cca 160 kilometrů. Maximální rychlost je 129 km / h (elektronicky omezeno).
Pro řidiče s průkazem verze A1 (pouze Evropa), má nové „C-éčko“ výkon 11 kW (15 koní). Zde je dojezd zhruba 100 km, s maximální rychlostí 120 km / h.
Dynamická barva v Ionic stříbrné metalíze a elektrizující zelené. V neposlední řadě, nové BMW C evolution vstoupí do záře reflektorů s rafinovaným vizuálním vzhledem. Obě verze nového C evolution jsou k dispozici v novém laku Ionic stříbrná metalíza a elektrizující zelená v kombinaci s kontrastní barvou kovově černé. Byly přidány také nové grafické designy do obložení středového tunelu ve verzi Long Range. Je již k dispozici v Německu, Francii, Itálii, Španělsku, Velké Británii, Švýcarsku, Rakousku, Nizozemsku, Belgii, Lucembursku, Portugalsku, Irsku a Číně, prodej C evolution má být zahájen také v USA, Japonsku, Jižní Koreji a Rusko.
Přehled specialit:
- Inovativní elektrický pohon přes hnací ústrojí kyvné vidlice s e-motorem s chladicí kapalinou, ozubeným řemenem a planetovou převodovkou.
- Výrazně zvýšený dojezd vzhledem k rozšířené bateriových článků – kapacita 94 Ah (dříve 60 Ah)
- Long Range verze: 19 kW (26 koní) konstantní výkon a 35 kW (48 koní) maximální výkon, maximální rychlost 129 km / h, s dojezdem cca 160 km
- Evropská verze pro řidiče s průkazem A1: 11 kW (15 koní) konstantní výkon a 35 kW (48 koní), maximální výkon, maximální rychlost 120 km / h, s dojezdem cca 100 km
- Inteligentní rekuperace v dobíhající režimu a při brzdění
- Standardní nabíjecí kabel s menším průměrem
- Možno nabíje kratší dobu
- Synergické efekty s automobily BMW a elektrická pojistka dle standardů automobilů
- Hybridní podvozek s hbitým ovládáním a to díky nízko položenému těžišti
- Výkonný brzdový systém s ABS
- Rozsáhlá škála standardních funkcí, včetně multifunkčního panelu TFT přístrojů, LED světel pro denní svícení, LED ukazatele směru, několik druhů jízdních módů, couvací asistent a kontrola kroutivého momentu (TCA)
- Nové barvy Ionic stříbrná metalíza a elektrizující zelená
- Luxusní detaily, jako například tónovaní čelního skla a barevné švy sedadel
Text a foto: TZ