Je to zatím to nejexplozivnější, nejmrštnější a nejvíce intuitivní, co kdy motocykly Triumph řady Street dokázaly nabídnout.
Tři nové modely, které sednou každému jezdci i každému stylu jízdy
- Představujeme modely Street Triple S, Street Triple R a Street Triple RS
- Každý z nich nabízí svou vlastní úroveň výkonu, síly, technologií a odpružení
- Každý z nich zastává svůj vlastní postoj. Počínaje návykovou každodenní zábavou až k ostře nabité okruhové zbrani
Více síly, výkonu a krouticího momentu a ještě bohatší zvuk
- Zcela nová pohonná jednotka postavená na základech slavného motoru Triumph Daytona
- 3 možnosti volby, všechny však výkonnější, než předchozí generace
- Street Triple S přináší navýšení o 6,6% a 113koní při 11.250 ot/min,
- Street Triple R přidává 11,3% a 118koní při 12.000 ot/min
- Street Triple RS přidává 16% a 123koní při 11.700 ot/min
Nejmodernější technologie soustředěné na jezdce
- Nový elektronicky řízený plyn ride-by-wire poskytuje až pět jízdních režimů
- Nový plnobarevný pětipalcový TFT palubní štít ( R & RS )
- Nové přepínače obsahující pěticestný joystick ( R & RS )
- Rychlořazení (Quickshifter) a měřič času na kolo ( RS )
Lehčí, pohyblivější a ještě lépe ovladatelnější
- Lehčí, než předchozí generace a stále nejlehčí ve své třídě
- Zcela nová zadní kyvná vidlice pro vyšší stabilitu ve vysokých rychlostech
- Vyšší kvalita provedení a detailů včetně nových prémiových barevných kombinací
Znovu trhá pravidla hry
V roce 2007 uedl Triumph na trh původní Street triple, který zcela změnil pravidla hry. Byl lehký, rychlý, zábavný pohyblivý a stylový. Svým vzrušujícím tříválcem, agresivním vzhledem a intuitivním ovládáním okamžitě nastavil nová měřítka, předefinoval trh v oblasti roadsterů a stal se favoritem vášnivých fandů po celém světě.
Dnes s uvedením zcela nové produktové řady Street Triple 2017 je kniha pravidel hry roztrhána znovu díky nejvýbušnějšímu a vzrušujícímu pouličnímu motocyklu všech dob.
Přichází se závodně vyšlechtěným motorem o objemu 765cm3 a nabízí nově tři úrovně výkonu a krouticího momentu, nové nejmodernější technologie, nejvyšší úroveň odezvy pérování, brzd a pneumatik v historii. Stejně jako nový agresivní vzhled. Je také opět nejlehčím motocyklem své třídy a jako celek znovu nastavuje zcela nový standard.
Nová produktová řada Street Triple
Představujeme Street Triple S, Street Triple R a Street Triple RS. Každý má svou unikátní na míru šitou úroveň síly, výkonu, technologií a pérování.
Abychom učinili Street Triple R ještě dostupnějším širšímu spektru zákazníků, je tento model dostupný ještě v samostatné snížené verzi ( Street Triple R LRH ), která má své vlastní jedinečné pérování a nastavení sedla. Ve verzi S je pak pro evropské trhy nabízen jedinečný motor 660 cm3, který vyhovuje potřebám majitelů řidičského oprávnění A2.
Street Triple S
Je vytvořen pro to, aby dodal každodenní jízdě vzrušení a návykovost. Nabízí nový vzhled agresivního street fighteru, je opět lehčí, než jeho předchůdci, avšak vybaven vyšší specifikací brzd, pneumatik, odpružení a zcela novou kyvnou vidlicí.
Street Triple R
Vezmeme-li výkon smícháme jej s vyšší specifikací, získáme definici street fighteru určenou pro ostrou silniční jízdu.
Street Triple RS
Nejexplozivnější a nejvíc adrenalinem napumpovaný Street Triple všech dob, který je doma na závodní tratí a na silnici se stává zbraní.
Více síly, víc výkonu, krouticího momentu a bohatší zvuk tříválce
Závody vyšlechtěný motor z „Daytony“ doznal více, než osmdesáti změn. Počínaje zvětšeným vrtáním a zdvihem například i novou klikovou hřídel, písty nebo Nikasilem pokovené hliníkové válce. Výsledkem je výrazné navýšení hodnot výkonu zejména v nejnižším a středním rozsahu otáček.
Každý z nových modelů má své unikátní nastavení motoru a řídící jednotky ušité na míru charakteru motocyklu i jízdnímu stylu jezdce.
Ladění modelu S poskytuje se 113 koňmi při 12.000 ot/min až o 6,6% více výkonu, než předchozí generace. Hodnota krouticího momentu je 73Nm při 9.100 otáčkách. To je o 73% více, než dříve.
Model s označením R díky speciální klikové hřídeli vyvinuté jenom pro tento model nabídne 118PS při hodnotě otáček 12.000. To je o 11,3% více, než předchozí erko. Hodnota krouticího momentu je pak dokonce o 13% procent vyšší. Nově tedy 77Nm / 10.800 ot/min.
RS znamená nejvyšší úroveň ze všech nabízených modelů Street Triple. Oproti svému předchůdci o téměř 16%, až na hranici 123 koní při 11.700 ot/min. Hodnota krouticího momentu vzrostla také o 13% na hodnotu 77Nm, ovšem až v 10.800 otáčkách za minutu.
Všechny modely jsou samozřejmě vybaveny nastavitelnými jízdními režimy, které pomáhají jezdci využít potenciál motocyklu za každé situace. Nový výfukový systém a přepracovaný airbox dodávají opojný výraznější zvuk až po brutální jekot v nejvyšších otáčkách.
Silnější akcelerace než kdykoli před tím bylo dosaženo kombinací nové konstrukce airboxu a kratšímu poměru prvního a druhého převodového stupně. Modely R a RS navíc nabízejí spojkového asistenta, který umožňuje citlivější práci se spojkovou páčkou s vynaložením menší síly. To vše přispívá podstatnou měrou k navýšení jízdního komfortu.
Technologie zaměřené na jezdce
Nová řada Street Triple reprezentuje významný krok v nejmodernějších technologiích zaměřených na jezdce.
Ride-by-wire
Ostřejší odezva plynu s jemnějším a přesnějším dávkováním je důsledkem vylepšení přechodové fáze škrtící klapky mezi polohami zavřeno a otevřeno. Tím bylo umožněno aplikovat různé mapy plynu a v kombinaci s nastavitelným ABS dosáhnout až pěti různých jízdních režimů.
Jízdní režimy
Díky spojení s plynovou rukojetí ride-by-wire nabízejí všechny modelz možnost volby jízdního režimu
Street Triple S obsahuje 2 režimy: Road a Rain ( jízda v dešti )
Street Triple R nabízí čtyři jízdní režimy: Road, Rain, Sport a programovatelný režim Rider
Street Triple RS osahuje 5 režimů: Road, Rain, Sport, programovatelný Rider a Track (závodní trať)
Plně nastavitelná TFT přístrojová deska
Modely Street Triple R a RS jsou vybaveny zcela novými 5“ palubními štíty s TFT technologií zobrazení a nastavitelným úhlem pohledu. Ten zároveň slouží jako interface pro komunikaci s palubním počítačem. Na výběr je ze tří předem definovaných stylů, které jsou jednoduše vzájemně zaměnitelné i za jízdy. Pro zajištění optimální viditelnosti přístrojů za každého počasí, může být u každého stylu předem definován vysoký nebo nízký kontrast zobrazení.
Street Triple RS ovšem nabízí ještě o tři další styly navíc. Tato druhá sestava poskytuje dynamičtější témata zobrazení a mimo jiné také například závodní časomíru zaznamenávající dosažený čas za kolo, která je exkluzivně dostupná pouze u tohoto modelu.
V případě Street Triple S je k dispozici zcela přepracovaný LCD štít známý například z poslední řady motocyklů Speed Triple. Rovněž umožní jezdci změnu jízdních režimů za jízdy i v klidovém stavu a poskytne klíčové informace z palubního počítače jako například počet ujetých kilometrů, palivoměr, ukazatel dílčí ujeté vzdálenosti nebo dojezdu.
Nový palubní počítač
Verze S je dodávána s rychloměrem, otáčkoměrem, symbolem jízdního režimu, ukazatelem zařazené rychlosti, palivoměrem, počítadlem kilometrů a počítadlem celkové a dílčí ujeté vzdálenosti.
Modely R a RS navíc nabízejí dva ukazatele dílčí vzdálenosti, průměrnou a okamžitou spotřebu paliva, hodnotu dojezdu na aktuální množství paliva v nádrži, volbu jízdních režimů, nastavení stylu a kontrastu displeje, servisní informace, teplotu chladící směsi, varovné kontrolky a v případě RS také časomíru.
Nové ovladače s pěticestným joystickem
K navigaci v nové přístrojové desce v případě Street Triple R a RS slouží zcela nové ovladače. Pomocí pěticestného joysticku byla optimalizována jejich ergonomie tak, aby jejich ovládání bylo co nejjednodušší.
ABS
Prostřednictvím programovatelného režimu Rider je možné v případě R a RS nastavovat hodnoty brzdového asistenta a přizpůsobit se tak ( v případě nastavení ABS pro road a track ) aktuální povaze vozovky nebo může být v případě potřeby vyřazen zcela.
Vypínatelná kontrola trakce
U Speed Triple S může být navolena hodnota kontroly trakce pomocí menu v palubním štítu navolením režimu Road nebo Rain. Tomu také odpovídá předem definovaná úroveň hodnoty kontroly trakce.
V případě modelů R a RS je tot nastavení ovládáno prostřednictvím programovatelného režimu Rider a zde definováním požadované úrovně Road, Rain, Track nebo Off ( vypnuto)
Quickshifter
Nový Street Triple RS je vybaven zařízením quickshifter, které slouží k řazení rychlostních stupňů nahoru bez použití spojky. Tento způsob je 2,5 krát rychlejší, než řazení zkušeného jezdce s klasickou spojkou. Jako volitelné příslušenství může být také instalován na modely S a R.
Denní svícení DRL
Kompletní nová řada motocyklů Street Triple má díky novým předním světlometům ještě agresivnější výraz.
Street Triple R a RS mají nové výraznější světlomety pro denní svícení DRL* ( Daytime Running Lights ) Účelem je ještě více upoutat pozornost a přispět tak k lepší viditelnosti motocyklu v provozu. Zároveň mají nižší spotřebu elektrické energie a delší trvanlivost. Nové světlomety DRL jsou neuvěřitelně 28x jasnější, než předchozí poziční světla s klasickými žárovkami.
Street Triple S je vybaven novým LEDkovým parkovacím světlem, které je zhruba 4,6x jasnější než předchzí klasické poziční světlo s žárovkou.
(* Funkce DRL není dostupná pro všechny trhy. Prosíme konzultujte situaci s marketingovým oddělením vašeho lokálního zástupce Triumph )
Ukazatel zařazené rychlosti
Pětipalcové plnobarevné palubní desky modelů R a RS poskytují užitečné zobrazení hodnoty zařazeného rychlostního stupně.
Lehčí, čilejší a ovladatelnější
štíhlejší a zlejší než kdykoli před tím. To jsou nové modely Street Triple, které jsou ještě lehčí, než jejich předchůdci. Tím si stále udržují své postavení nejlehčích motorek své kategorie. Tato redukce váhy ve spojení s novým vysoce výkonným motorem 765cm3 přináší úžasný poměr váhy a výkonu, který tím, že činí jízdu ještě čilejší a explozivnější, zcela mění pravidla hry mezi novými „Streety“.
Zcela nová zadní kyvná vidlice s profilem zalomeným ve tvaru racčích křídel ( Gullwing Swingarm ) byla vytvořena speciálně pro novou modelovou řadu Street Triple. Výsledkem je navýšená podélná torzní tuhost kombinovaná s posílenou příčnou tuhostí. Tato opatření maximalizují stabilitu ve vyšších rychlostech, která vyvolává v jezdci větší důvěru v podvozek stroje. Optimalizovaná pozice čepu uchycení kyvné vidlice přispívá výrazně k přirozené odolnosti vůči stlačení při prudké akceleraci. To umožňuje preciznější průjezdy zatáčkami s citlivější odezvou podvozku jak na silnici tak na závodním okruhu.
Vyšší specifikace odpružení
Street Triple S je dodáván s upside down vidlicí Showa o průměru 41mm se zdvihem 110mm a zadní krokově nastavitelnou pružící jednotkou s oddělenou expanzní nádobkou.
Model R je dodáván s plně nastavitelnou přední vidlicí Showa o průměru 41mm a zdvihu 115mm uzpůsobenou pro maximální jízdní komfort bez kompromisů a zadní pružící jednotkou Showa s oddělenou expanzní nádobkou.
Street Triple RS je k dispozici s přední vidlicí Showa o průměru 41mm v nejvyšší specifikaci. Vidlice má nastavitelnou hodnotu předpětí, odskoku a stlačení tlumičů. Vzadu je prémiová pružící jednotka Öhlins STX40 s oddělenou expanzní nádobkou.
Vysoce výkonné brzdy
Street Triple S je osazen dvoupístkovými plovoucími brzdiči Nissin vpředu a jednopístkovým plovoucím brzdičem Brembo na zadním kole.
Street Triple R má vpředu čtyřpístové radiální monobloky Brembo M4.32, které svým účinke mnohonásobně překonávají výkony předchozího modelu Street Triple R. Na zadním kole je plovoucí jednopístek Brembo.
Street Triple RS je osazen špičkovým produktem svého oboru, čtyřpístovými radiálními monobloky Brembo M50, ovládanými plně nastavitelnou páčkou. Na zadním kole plovoucí jednopístek Brembo.
Pneumatiky nejvyšší specifikace pro vysoký výkon
Modely S a R jsou osazeny prémiovými pneumatikami Pirelli Diablo Rosso Corsa, které poskytují ostré a přesné ovládání, stejně jako vynikající stabilitu a přilnavost k vozovce.
Street Triple RS obouvá špičkové Pirelli Diablo Supercorsa SP, které dovolí pokročilé silniční použití i občasné nasazení na závodní trati.
Větší póza a ostřejší styl
Nová modelová řada prošla významným vývojem vzhledu. Cílem bylo dodat ostřejší, více atletické držení těla, inspirované „nahrbeným“ postojem poslední generace Speed Triplů.
U všech kapotáží, větrného štítku, chladiče i nových vstupů přívodu vzduchu se projevují modernější a ještě agresivnější linie. Kromě toho bylo přepracováno i sedlo a přetvořeno do ostřejší dvousedadlové sestavy, která nebude na obtíž jezdci ani spolujezdci.
S až neuvěřitelným smyslem pro detail je napříč celým motocyklem a množstvím detailů na vysoké úrovni zpracována povrchová úprava včetně podsedlových panelů lakovaných vlastním kódem barvy pro každý model, přepracovaných chráničů pat a kovaných úchytů stupaček.
Street Triple RS pak přichází s ještě preciznější povrchovou úpravou, speciálně lakovaným klínem pod motorem, krovkou kryjící sedlo spolujezdce a spodním krytem řetězu.
Volitelná barevná provedení
Street Triple S – Diablo Red (rudá)nebo Phantom Black (černá metalická)
Street Triple R – Jet Black (lesklá černá), Matt Aluminium Silver (matná stříbrná) nebo Crystal White (zářivě bílá)
Street Triple RS – Matt Silver Ice (matná stříbrná), Phantom Black (černá metalická)
Ještě více výkonu, ochrany a stylu
Prostřednictvím konfigurátoru Triumph je nabízeno více, než 60 různých volitelných příslušenství. Majitelé nových Street Triplů si moho své stroje od ostatních odlišit a vylepšit například laděnými výfuky Arrow*, barevně odlišenou krovkou sedla nebo třeba chráničem zadní kyvné vidlice.
*Dostupnost a možnost aplikace výfukových koncovek Arrow se řídí platnými právními předpisy jednotlivých trhů. Jejich použití konzultujte se svým lokálním zástupcem značky Triumph.
SPECIFIKACE
MOTOR | STREET TRIPLE S | STREET TRIPLE R | STREET TRIPLE RS |
VÝKON | 113 PS / 111 BHP (83kW)
@ 11,250rpm |
118 PS / 116 BHP (87kW)
@ 12,000rpm |
123 PS / 121 BHP (90kW)
@ 11,700rpm |
KROUTÍCÍ MOMENT | 73 Nm @ 9,100 rpm | 77 Nm @ 9,400 rpm | 77 Nm @ 10,800 rpm |
TYP MOTORU | Vodou chlazený, 12 ventilů, DOHC, řadový tříválec | ||
OBJEM VÁLCŮ | 765 cc | ||
VRTÁNÍ / ZDVIH | 78 x 53.4 mm | ||
KOMPRESNÍ POMĚR | 12.65:1 | ||
PALIVOVÝ SYSTÉM | Vícebodové sekvenční vstřikování SAI. Elektronické ovládání škrtící klapky | ||
VÝFUK | Nerezový system 3-1 s nízko posazeným nerezovým tlumičem | ||
SPOJKA | mokrá, vícelamelová | mokrá,vice lamelová s asistentem prokluzu | mokrá,vice lamelová s asistentem prokluzu |
RYCHLOSTNÍ SKŘÍŇ | 6 rychlostí | ||
SEKUNDÁRNÍ PŘEVOD | O kroužek | ||
CHASSIS | STREET TRIPLE S | STREET TRIPLE R | STREET TRIPLE RS |
RÁM | Přední – Hliníkový. Zadní – dělený na 2 části vysokotlaké kování | ||
KYVNÁ VIDLICE | oboustranná, kovaná hliníková slitina | ||
PŘEDNÍ TLUMIČE | Showa 41 mm upside down separate function forks (SFF), 110 mm zdvih | Showa 41 mm upside down separate function big piston forks (SF-BPF), 115 mm zdvih. Nastavitelné stlačení, odskok a předpětí. | Showa 41 mm upside down big piston forks (BPF), 115 mm zdvih. Nastavitelné stlačení, odskok a předpětí |
ZADNÍ TLUMIČE | Showa monoshock s odloučenou expanzní nádobkou, 124 zdvih. Krokově nastavitelné předpětí. | Showa monoshock s odloučenou expanzní nádobkou, 134 zdvih. Nastavitelné předpětí (lock-rings), stlačení a odskok. | Öhlins STX40 monoshock s odloučenou expanzní nádobkou, 131 mm zdvih. Nastavitelné předpětí (lock-rings), stlačení a odskok. |
PŘEDNÍ BRZDY | Dvojité 310 mm plovoucí kotouče, Nissin 2-pístek, plovoucí bzdič | Dvojité 310 mm plovoucí kotouče, Brembo M4.32 4-pístové radiální monoblokové třmeny | Dvojité 310 mm plovoucí kotouče, Brembo M50 4- pístové radiální monoblokové třmeny |
PŘEDNÍ PNEU | 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa | 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa | 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP |
PŘEDNÍ KOLO | 3.5” x 17” kované | ||
ZADNÍ BRZDA | Jednoduchý 220 mm pevný kotouč, Brembo jednopíst s plovoucím třmenem | ||
ZADNÍ PNEU | 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa | 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa | 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP |
ZADNÍ KOLO | 5.5” x 17” kované | ||
ROZMĚRY | STREET TRIPLE S | STREET TRIPLE R | STREET TRIPLE RS |
VÝŠKA SEDLA | 810 mm | 825 mm | 825 mm |
VÝŠKA (BEZ ZRCÁTEK) |
1,060 mm | 1,085 mm | 1,085 mm |
ÚHEL ŘÍZENÍ | 24.8 stupňů | 23.9 stupňů | 23.9 stupňů |
ZÁVLEK | 104.3 mm | 100 mm | 100 mm |
DÉLKA | 2,065 mm | ||
ROZVOR | 1,410 mm | ||
SUCHÁ VÁHA | 166 KG | ||
OBJEM NÁDRŽE | 17.4 LITRŮ | ||
EMISE | STREET TRIPLE S | STREET TRIPLE R | STREET TRIPLE RS |
SPOTŘEBA | 4.7 l/100km
60.1 MPG |
4.8 l/100km
58.9 MPG |
4.7 l/100km
60.1 MPG |
EMISE | 115 g / km | 112 g / km | 115 g / km |
VÝBAVA | STREET TRIPLE S | STREET TRIPLE R | STREET TRIPLE RS |
STANDARDNÍ VÝBAVA |
· Ride-by-wire plyn · ABS · Vypínatelná kontrola trakce · Nová kyvná vidlice · jízdní režimy Rain a Road · LED poziční osvětlení · LCD palubní štít · Nové kapotáže s větrným štítkem a novým vstupem vzduchu , nové kryty chladiče · Sportovní dvojité sedlo · Lakované podsedlové panely · Rám, pomocný rám a kyvná vidlice lakovány práškovou barvou |
Navíc k modelu S:
· vypínatelné ABS · Spojka s asistentem prokluzu · 5” plnobarevný TFT palubní štít · Další volitelné jízdní režimy Sport a Rider programovatelné jízdní režimy (Rain, Road, Sport a Rider) · Výkonný palubní počítač · Nové ovladače s pěticestným joystickem · DRL hlavní světlomet · Samovypínací směrovky · Sportovní lakovaný větrný štítek se vstupem vzduchu · Prémiové prošívané sedlo a nálepky · Červený podsedlový rám, pruhy na kolech a detaily |
Navíc k modelu R:
· Quickshifter · Další jízdní režim Track (Rain, Road, Sport, Track and Rider) · Časomíra · Matně stříbrný podsedlový rám a detaily · Stříbro / šedé prošití na sedle · Lakovaná krovka (krovka je součástí dodávky) · Klín pod motorem v barvě motocyklu · Spodní chránič řetězu · Unikátní styly lakování
|
Text a foto: TZ