Pořídit si batoh, který bude univerzální jak pro jízdu na motorce, tak pro běžné nošení, se zdá být velmi jednoduchou záležitostí. Ovšem jako v mnoha jiných případech i zde zdání klame.
Co já už zkoušel různých batohů…dal by se o tom napsat román. A málokdy se to obešlo bez výrazných kompromisů. Přitom požadavky mám vlastně jen tři: aby se batoh za jízdy neotevřel, aby se dal připoutat nějak inteligentně k zadnímu sedlu motorky (pokud ho nacpu k prasknutí a bude vážit deset kilo, fakt se s ním nechci tahat na zádech, když je zadní sic volný) a aby vypadal trochu „civilněji“ než speciální motozavazadla. Triviální, že? Hmm, a nevěřili byste, jak se takový batoh, pokud chcete, aby byl z kvalitního materiálu, těžko shání.
Proto jsem zajásal, když jsem objevil batoh značky American Kargo, model Trooper. Jo, to by mohlo být ono – velikost tak akorát (výška 55cm, šířka 35cm a hloubka 25cm), robustní provedení, chytře vyřešené zapínání. Začal jsem se tedy pídit po dovozci a sotva jsem ho objevil (www.partseurope.eu), slovo dalo slovo a zanedlouho mi přistál v redakci balík.
American Kargo Trooper se vyrábí ve třech barvách, v bílé, černé a signální zelené. Bílou jsem zavrhl hned (znám se, dokážu se umazat i od mýdla), černých batohů mám spoustu a vzhledem k tomu, že v Motorbike jezdíme za jakéhokoliv počasí a viditelnosti, sáhl jsem po signální zelené. Tím ale nechci říct, že by batohy zbývajících dvou barev nebylo vidět – Trooper je opatřen výraznými reflexními panely jak na zadní části, tak vepředu na popruzích.
Tahám batoh z krabice a je mi jasné, že tady budu nové a nové vychytávky objevovat ještě dlouho (což miluju) a překvapuje mě síla a pevnost materiálu, ze které je vyroben. A začínám zkoumat, co přesně jsem si vlastně pořídil.
Do hlavní komory, která v sobě má tři kapsy, se dostanete buď shora, nebo pomocí podélně uložného zipu, takže pokud budete potřebovat něco, co máte uložené jako naschvál na dně batohu, nemusíte všechno vyhrabat ven. Aby se batoh za jízdy neotevřel, je hlavní komora překryta dvěma chlopněmi s přezkami. Na těchto chlopních jsou umístěny další dvě velké kapsy na zip, ve kterých naleznete různé organizéry (my, neodborníci, bychom řekli kapsičky), včetně třeba organizéru na nářadí. Další kapsy jsou na batohu z čelní strany, nahoře dvě (z toho jedna speciální na brýle, s plyšovou vložkou), další je dole. Ta v sobě ukrývá pláštěnku a také síťku, díky které lze k batohu připoutat helmu (takže až příště pojedete na výlet na hrad, nemusíte tahat blembák v ruce). Na zádech batohu je pak další velká integrovaná kapsa na laptop.
Plně stavitelné popruhy batohu jsou v tzv. „motýlím“ stylu, čili jdou sepnout přezkou na hrudníku, takže se vám batoh nekymácí na zádech jak opilý poslanec ve sněmovně, součástí výbavy je i bederní jistící pás, který – když ho zrovna nebudete potřebovat – se dá schovat do polstrování zad batohu. Mimochodem, velmi pohodlného polstrování. Samozřejmostí je u batohu spousta poutek na uchycení kdečeho a průvlaků – třeba na sluchátka nebo na hadičku camelbagu.
Dobrou věcí jsou kovová poutka, díky kterým za pomoci klasických pavouků připoutáte batoh bezpečně k sedlu motorky.
American Kargo Trooper tedy vypadá velmi dobře, je šikovně řešený a zdá se, že by toho měl i dost vydržet. Nakonec, „Trooper“ se dá přeložit jako „voják“ a voják by neměl být žádná bábovka… najdete zde: www.dnx-shop.cz
Text: Ivan „Scoob“ Bezděk
Foto: autor, archiv