Motorbike 5/2018
Podle všech statistik právě zažíváme motorkářský boom. Motorkářů přibývá a roste i nabídka nových modelů motocyklů, což je samozřejmě fajn, protože se máme (jak vy, tak my) na co těšit. Letošní rok je novinkami doslova přecpaný, takže se nám už naplno roztočil testovací kolotoč a jen tak se nezastaví. Práce je tedy nad hlavu, občas nevíme, kam dřív skočit, ale víte co? Je to super a my jsme rádi, že může být Motorbike (a vy samozřejmě s ním) u všeho, co se kolem nás děje!
Testy
Honda CB1000R
Dvojka k omezovači, krátce trojka, zaklapnutí plynu aktivuje v režimu Sport nejintenzivnější level motorové brzdy a ostré zpomalení výstražné blinkry. Desítky kilometrů možná nejlepších zatáček starého kontinentu v okolí španělské Rondy a krátká okruhová vsuvka na miliardářském okruhu Ascari v sedle nové 1000R po zimě jen znásobily mou moto závislost. Odteď je jasné, kdo nosí v rodině CB kalhoty. Nedej se zmást minimalistickým designovým stylem Neo sport Cafe, nově odladěný agregát z předchozí generace Fireblada v sobě ukrývá pěkně splašený stádečko.
BMW K 1600 B
Bavorský výrobce nelení, stále rozšiřuje svou nabídku a snaží se zacílit na co největší skupinu potenciálních zákazníků. To platí i pro cestovní vlajkové lodě značky, které se těší asi největší popularitě za velkou louží. Zřejmě právě z důvodu popularity „šestnáctek“ v USA vznikla také odlehčená verze těchto velkých korábů ve stylu Bagger – ta naše přistála v redakci v černočerné a vlastně i jediné barevné kombinaci, samozřejmě se spoustou doplňkové výbavy.
Harley-Davidson Softail Sport Glide
Pokud má stroj v názvu slovo „sport“, většina z nás si představí kapotovanou silniční motorku. A buď jak buď, kategorie superbike nebo supersport se značkou H-D zrovna dvakrát nekoresponduje, takže – navíc ve spojení s označením Glide – ve vás vyvolá jméno letošní novinky zpočátku spíš pobavený úsměv. Jenže pak se svezete…a pokud nejste ultimativním mezkem, budete muset změnit názor. Protože ono to docela dává smysl, alespoň v intencích americké legendy.
CF Moto 650 MT
Začnu nezvykle: tahle motorka stojí 138 000,- Kč. I s dvojicí kufrů. A je vyrobena v Číně. Snobové a pozéři už dál číst ani nemusí, stejně je jim už teď jasné, že by si „čínu“ nikdy nepořídili, protože by se jim podobně postižení kamarádi vysmáli, i kdyby ta motorka byla naprosto perfektní. Pro vás, kteří čtete i teď, tu máme první český test tohoto malého cesťáku.
AJS Cadwell 125 Café Racer
Co vedlo britské majitele legendární značky AJS k filozofii malých objemů s tradičním designem a nízkou cenovkou je nad slunce jasnější – přidaná hodnota aristokratického původu, vzhledu a seriózního přístupu k mechanické stránce jednotlivých modelů má zvuk, který se ani v obří konkurenci nedá přeslechnout. Zejména v lokalitách, kde jsou malorážky alfou a omegou městské a příměstské dopravy.
KTM Freeride E-XC NG
Když jsem se dozvěděl o možnosti testování nové KTM E-XC NG, tedy elektrického frýrajda, byl jsem docela natěšený. Na čistě elektrickém bajku jsem ještě nejel. Pokud teda nepočítám elektrické skútry, převážně z čínské provenience… Ale tohle by mělo být úplně něco jiného. Jaká tedy električka je?
Yamaha XMax 300
Kategorie obřích skútrů zaznamenala před pár lety doslova boom a ten, kdo neměl nějaký maxiskútr ve svém výrobním programu, jako by ani nebyl. Ovšem vášně časem vychladly, poptávka byla nasycena a dnes se výrobci spíš zaměřují na stroje nižších kubatur. Anebo těch, které jsou kompromisem mezi ryze městským přibližovadlem a skútrem, se kterým se nebudete bát pustit se ani za hradby města.
Přestože testy tvoří podstatnou část časáku, samozřejmě to není jen o nich. Na dalších stránkách aktuálního Motorbike se tedy můžete dočíst například o tom, jak se správně starat o věci, vyrobené z Gore-Texu, jak funguje (a co to vlastně je) „anděl strážný“ Motoasist, vyzpovídali jsme pro vás konstruktéra Hondy CB1000R, pana Sayo Uchidu a produktového specialistu značky Klim Williama Bozunga, v sekci Hall of Fame se dozvíte něco o německé značce Held. Nechybí ani soutěž, aktuality, toolbox či redakční testy výstroje.
Sport
Když už máte vlastní sportovní redakční týmy, je potřeba je využít naplno. Máme kliku, že naši redaktoři jsou ochotní (a schopní) účastnit se všech světových závodů, takže díky nim máte informace tzv. z první ruky. A je jedno, zda se jedná o MotoGP, WSBK, MXGP nebo speedway, jsme prostě všude J . Ale nevynecháváme ani české akce, takže v Motorbike č. 5 si můžete přečíst krom výše zmíněného i report z naší první letošní roadracingové akce, Jarní ceny Brna, byli jsme se mrknout i na legendárním Drapák Rodeu, na prvním závodě v Classic motocrossu a nechyběli jsme ani na druhém závodě série OffROAD Maraton 2018.
Jak vidíte, neflákáme se, naopak – a doufáme, že se vám výsledek naší snahy bude opět líbit!
Motorbike 5/ 2018 vychází ve středu 2. května 2018.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text
Tištěné předplatné je možné objednat prostřednictvím e-mailu: predplatne@motorbike-czech.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/motorbike.cz.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin
Cena: 89,- Kč