Téměř všechny světové závodní série už skončily, naše „soukromé“ redakční závody ale pokračují: dokončili jsme listopadové vydání, poslali ho do tiskárny a vzápětí skočili na letadlo do Milána, abychom na veletrhu EICMA nasbírali materiál nejen pro reportáž (bude v příštím čísle), ale také pro Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek, který vyjde letos tradičně před Vánocemi a na kterém začínáme dnešním dnem pracovat. A to nás ještě čeká prosincové vydání…jo, fakt se nedá říct, že bychom se nudili :-). A doufáme, že se s námi nenudíte ani vy – mrkněte, co jsme pro vás do Motorbike 11/2024 připravili.
TESTY:
- BMW F 900 GS Adventure vs. VOGE 900 DSX
- Honda CB500 Hornet MY 2024
- Morbidelli T1002VX
- CFMOTO 450NK vs. SWM Gran Milano 500
- Harley-Davidson Low Rider S vs. Indian Scout Bobber Limited + Tech
- VMoto Super Soco Stash
- Limitované edice endur KTM a Husqvarna 2025
- CFMOTO Gladiator Z950 Sport
BMW F 900 GS Adventure vs. VOGE 900 DSX
Stejný motor, stejná kategorie, dva odlišné kontinenty. Oba stroje jsou novinkou tohoto roku a tak je jasné, že jejich porovnání se doslova nabízí. Ovšem jedná se opravdu o přímou konkurenci? Už třeba výkon a točivý moment je u obou motorek odlišný a těch rozdílů najdete mnohem víc…
Honda CB500 Hornet MY 2024
Jestli nějaký motor známe líp, než své boty, je to přesně tohle pětikilo. Nejen, že jsme ho jezdili v jarním testu CBR500R, ale taky ho naše redakce měla na dlouhodobý test v modelu NX500 letos a v CL500 loni. V každé konstrukci se ale celkové vlastnosti téhle pětistovky trochu mění a když se připočítá vzhled a výrazné odlišnosti v ergonomii a zaměření, vyjde z toho většinou velice povedená věc pro nejširší vrstvu trhu. Platí to i u CB500 Hornet?
Morbidelli T1002VX
Prostor, komfort, přehršel základní výbavy a litrové véčko s rozvážným, až dieselovým projevem charakterizují novinku z východu, která z nemocí českého asfaltu vykouzlí téměř hedvábnou stezku. Až motoráři lépe vyladí palivové mapy, měla by o řád dražší evropská i japonská konkurence víc než jen zpozornět – tohle už je opravdu vážný protivník.
CFMOTO 450NK vs. SWM Gran Milano 500
Je to už pár desítek let, kdy, pokud jste vlastnili půllitrovou motorku, byli jste předmětem obdivu dívek a závisti ostatních motorkářů. Honba za výkonem a tím i vyšším objemem motoru ovšem odsunula časem půllitry do kategorie maloobjemových strojů, určených víceméně jen pro začátečníky. Mnohé značky se pak začaly spíš soustředit na objemy vyšší, alespoň kolem 650 ccm, případně sedmistovky, které pro ně byly komerčně zajímavější. Ovšem dnes jsou pětistovky zpět a mají se čile k světu.
Harley-Davidson Low Rider S vs. Indian Scout Bobber Limited + Tech
Srovnání těchto dvou strojů si skoro říká o titulek Souboj Titánů. Ne tedy že by šlo o motocykly nějak zvlášť výkonné či něčím naprosto výjimečné. Ale přeci jen jde o dvě tradiční americké značky, které spolu odjakživa (a v posledních letech opět velmi intenzivně) soupeří o přízeň zákazníků. Ten titulek je ovšem už značně profláklý, takže jsme odolali. Nic to ale nemění na faktu, že o souboj skutečně jde. Navíc o souboj nelítostný.
VMoto Super Soco Stash
Ačkoli propojení dvou výrobců, VMoto a Super Soco, proběhlo už v roce 2017 a formálně potom o tři roky později, Stash je první motocykl, vzniklý v jejich přímé kooperaci. Než k tomuhle strategickému partnerství došlo, prošly obě společnosti poměrně značným vývojem. Ovšem zatímco australské VMoto, založené už na konci devadesátých let, několikrát bojovalo o holé přežití, Super Soco za jedenáct let své existence vykazovalo víceméně stálý vzestup.
Limitované edice endur KTM a Husqvarna 2025
S příchodem podzimu se už skoro všechny offroadové značky svými novinkami pro příští rok pochlubily. A ty, které ještě ne, nejspíš čekaly na výstavu EICMA v Miláně, kde nové modely odhalí úplně všichni. Nejinak tomu je u skupiny Pierer Mobility Group, kdy nám koncern po představení standardních modelů nabídnul k otestování i limitované modely Six Days, Pro a Heritage.
CFMOTO Gladiator Z950 Sport
Trend poslední doby je „větší, delší, širší a hlavně silnější“. Ale je celá řada jezdců, kteří prostě dvě stě koní nepotřebují a drifty na trati taky nejsou nic pro ně. A právě těm CFMOTO připravilo novou bugynu Z950.
Výpis testů máme za sebou, jedeme dál. V pravidelném seriálu Kult najdete dokončení povídání o motorech V4 značky Honda. Do Techmánie jsme připravili přehled zimní výbavy pro ATV a UTV. V listopadovém Motorbike se i dozvíte, jaké to bylo na 5. srazu CFMOTO, na premiérových Mistrech bahna a na vzpomínkové akci Ořechovský trojúhelník. 11. číslem tohoto roku začíná i Juditin cestopis o Himálaji, kdy se v sedle Royal Enfieldu jako jediná Češka zúčastnila akce Himalayan Odyssey 2024. Ve světě jsme zůstali i při sledování posledních letošních závodů sidecarcrossu, MXGP, WSBK a MotoGP a při té příležitosti i vyzpovídali aktuálního mistra světa Moto3 Davida Alonsa. Zuzka Unger pro vás pak připravila autentickou reportáž z letošní Šestidenní, kterou odjela s historicky prvním, ryze „holčičím“ česko-slovenským týmem. Doma jsme se byli podívat třeba na plochodrážních závodech Memoriál L. Tomíčka, nechyběli jsme ani na Strmém vrchu v Chýnově, ani na Podzimní ceně Brna.
Společně s výše uvedeným najdete v Motorbike 11/2024 soutěž o lístky na FMX Gladiator Games, aktuality, Toolbox, redakční testy moto výbavy atd.
A opět na nadstandardních 124 stranách!
Motorbike 11/2024 vychází ve středu 6.11.2024. Připomínáme, že na https://www.send.cz lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
Výhodné tištěné předplatné i jednotlivá vydání Motorbike si můžete objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin
Text a foto: Motorbike