Počasí, zejména tedy teplota vzduchu, aktuálně sice k vyjížďce zrovna neláká, což ale neznamená, že by se snad jednostopý svět uložil k zimnímu spánku. Alespoň ten náš tedy rozhodně ne a tak jsme pro vás připravili první letošní vydání Motorbike, ve kterém krom testů a reportáží najdete například i exkluzivní rozhovory s úřadujícími mistry světa MotoGP a WSBK. A to není samozřejmě zdaleka vše.
TESTY:
- Ducati Streetfighter V2 vs. Yamaha MT-10
- Aprilia Tuareg 660 vs. Moto Morini X-Cape 650
- Harley-Davidson Sportster S vs. Harley-Davidson Nightster
- Brixton Crossfire 500 XC vs. SWM 500 Six Days vs. Voge 500 AC
- Segway Snarler AT6 L EPS
TESTY V MOTORBIKE LEDEN/ÚNOR:
Ducati Streetfighter V2 vs. Yamaha MT-10
U značky z Boloně zákazníci upřednostňují výkonnější sportovní modely a čtyřválcové Superquadro je zde příliš lákavou vábničkou. U ladiček se zase tak trochu střelili do vlastní nohy úspěšnou MT-09, která dražšímu litru na okreskách více méně stačí, ale snadněji se ovládá. Rozdali tak výrobci srovnávaným bikům při jejich zrodu nižší karty? Odpověď naleznete v tomto srovnávacím testu.
Aprilia Tuareg 660 vs. Moto Morini X-Cape 650
Přibližně ve stejnou dobu se na trhu objevily dvě novinky, které mají italské kořeny a zapadají do stále oblíbenější kategorie středně velkých cestovních endur. Podobně jsou na tom také po technické stránce a ani jedné z nich se nedá upřít vzhledová originalita a zaměření především na funkčnost. Přesto je mezi nimi mnoho rozdílů a kromě těch zjevných jsme během testu narazily i na ty, které nemusí být první pohled zřejmé.
Harley-Davidson Sportster S vs. Harley-Davidson Nightster
Jakkoli mají hodně společného, každý z nich jde vlastní, osobitou cestou a jasně lákají trochu odlišné tábory. A to nejen objemem válců a výkonem. Vlastně je rozumné, že se nejdřív objevil Sportster, coby odvážný koncept pro lidi mimo tradiční bublinu a pak teprve Nightster, pro uklidnění těch, který na klasikách nepotřebují nic měnit. A taky se jasně prokázalo, že to, čím jsou motorky z Milwaukee výjimečné, se ukrývá hluboko pod lakem.
Brixton Crossfire 500 XC vs. SWM 500 Six Days vs. Voge 500 AC
Nové motocyklové značky, využívající výrobu v Číně či čínský kapitál, expandují do Evropy (a nejen do Evropy) jako o život. Doba, kdy se například na našem trhu našlo jen pár čínských skútrů, které se prodávaly s trochou nadsázky už přímo z přepravního kontejneru, je pryč. Asijské fabriky chrlí jeden model za druhým a dávno už nejde jen o skútry nebo malorážky, v nabídce jsou již i stroje s objemem motoru kolem litru a samozřejmě i pětistovky. A třem z nich se budeme věnovat v našem srovnávacím testu.
Kult – Kawasaki GPz 900R Ninja
Do superbikového klubu se Kawasaki zapsala tučným písmem v roce 1973, kdy představila vrchol tehdejší doby, devítistovku Z1. Po deseti letech přišla značka opět s devítistovkou, opět přepsala dějiny a ukázala, kam až se dá za jedno desetiletí dostat. Jako z jiné dimenze zde působilo oproti Z1 snad všechno a Kawasaki GPz 900R nastolila nový směr jak v oblasti motoru, rámu, tak i v celkovém pojetí motocyklu.
V Motorbike 1-2/23 najdete tedy testy hned devíti motorek a nezapomněli jsme ani na čtyřkolkáře, pro které jsme vyzkoušeli Segway Snarler AT6 L EPS.
Řadu let již připravujeme do prvního vydání každého roku dvě reportáže a nevynechali jsme je ani tentokrát: tou první je naše redakční „hitparáda“, tedy přehled strojů, které nás předešlou sezónu nejvíc zaujaly a na které se těšíme letos, druhou je pak statistika prodejů motorek a skútrů na českém trhu v minulém roce. Mezi reporty najdete dále i ten z návštěvy Deutsches Enduro Museum Zschopau, druhým dílem pokračujeme i v našem seriálu Jak na to aneb cvičení dělá mistra, ve kterém se tentokrát věnujeme brzdám, práci s plynem či cvikům stop and go.
Sportovní část zahrnuje reportáž z letošního Dakaru, dozvíte se, co se aktuálně děje na ploché dráze, najdete zde informace o dětském sidecarcrossu či report z loňského posledního závodu v klasickém motokrosu. Ale hlavně dva naprosto exkluzivní rozhovory s úřadujícími mistry světa MotoGP a WSBK, tedy s Francescem Bagnaiou a Alvarem Bautistou.
V Motorbike 1-2/2023 nechybí zákonitě ani soutěž, aktuality, toolbox a další pravidelné rubriky a my doufáme, že vám první letošní vydání našeho časopisu nejen zkrátí, ale i zpestří čekání na začátek sezóny!
Motorbike 1-2/ 2023 vychází v pondělí 6.2.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin
Text a foto: Motorbike