Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18 Roctane či sourozeneckou dvojici Yamaha MT-09 a XSR900 GP. A přesto, že se ještě nerozjely světové závodní série, nevynechali jsme ani sportovní rubriku, ve které se, zejména v souvislosti s MotoGP, věnujeme například současné kauze KTM.

TESTY:
- Honda CRF1100L ATAS ES vs. Moto Guzzi V100 Mandello S vs. Suzuki GSX-S1000GX
- Yamaha MT-09 vs. Yamaha XSR900 GP
- Husqvarna 901 Norden vs. KTM 890 Adventure
- BMW R 18 Rocktane
- SWM (Shineray) Urban 525
- TALARIA Sting PRO MX
- CFMOTO Gladiator X1000 G3 s pásy Camso
Honda CRF1100L ATAS ES vs. Moto Guzzi V100 Mandello S vs. Suzuki GSX-S1000GX
Přestože zřejmě nejvíc obdivovanou kategorií motorek jsou díky své síle a vzhledu superbiky, již léta je v prodejích válcují touringy, zejména cestovní endura. A nevypadá to, že by v dohledné době mělo dojít k nějaké podstatné změně. Nabídka cestovních motorek úspěšně kvete a krom cestovních endur, kterých je jednoznačně nejvíc, se pomalu začínají vracet i sportourery a objevují se i nové crossovery. My jsme pro náš srovnávací test vybrali z každé kategorie jednoho výrazného zástupce: za cestovní endura bojuje Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES, za sportovně cestovní motorky Moto Guzzi V100 Mandello S a crossovery zastupuje Suzuki GSX-S1000GX.

Yamaha MT-09 vs. Yamaha XSR900 GP
Heslo „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“ jednoznačně pro mnoho motocyklových výrobců neplatí. Tedy pokud bychom ho chtěli aplikovat ve smyslu, že každá motorka je stoprocentně originální a má svůj a jen pro ni vyvinutý motor a podvozek. Kdepak, většina fabrik se snaží zejména pohonnou jednotku vrznout, kam se jen dá. Je to dobře nebo špatně? Jak kdy, jak dokazuje příklad tříválce Yamaha s označením CP3, který je společným prvkem dvou rivalů, nakedu MT-09 a heritage XSR900 GP.

Husqvarna 901 Norden vs. KTM 890 Adventure
Jak už sám název článku (Můj brácha má prima bráchu) napovídá, mají obě cestovní endura hodně společného. Což je zrovna u téhle dvojky jedině výhodou, protože nemusíte volit, z hlediska techniky, žádný kompromis. Společný technický základ ale zdaleka neznamená stejný stroj, jde také – a podstatně – o zamýšlené využití motorky a také základní výbavu, což se zrovna u těchto dvou modelů dost liší.

BMW R 18 Rocktane
BMW je bezesporu prémiovou značkou a tak se dá předpokládat, že veškeré její stroje budou svým způsobem exkluzivní. Ovšem jak známo, i mezi sobě rovnými se najde vždy někdo rovnější, v tomto případě exkluzivnější a tím je BMW R 18 – a v podstatě je úplně jedno, o jakou jeho verzi jde. Vždy dostanete dlouhou, předlouhou motorku s obřím dvouválcem Big Boxer. Jak se s ní žije?

SWM (Shineray) Urban 525
Pokud se řekne sidecar, představíme si dobrodružství, styl a hlavně zábavu, která kombinuje pohodlí s praktičností. SWM Urban 525 splňuje všechny tyto představy a přidává k tomu kapku moderní technologie. Jak funguje nejen na asfaltu?

TALARIA Sting PRO MX
Při prvním setkání s Talarií Sting Pro MX nám okamžitě naskočila otázka: „Je to fakt enduro, nebo jen elektrokolo, ze kterého někdo sundal pedály?“. Ta lehkost a hravost, které lákají k jízdě, z tohoto stroje doslova čiší. Navíc s příslibem absolutně tichého provozu.

K testům se dá zařadit ještě další článek – pro příznivce čtyřkolek jsme otestovali v Krkonoších CFMOTO Gladiator X1000 G3 s pásy Camso. Fanoušci historie naleznou v aktuálním Motorbike dokončení příběhu „superbiku jak z NASA“, tedy Benelli Tornado TRE, připravili jsme pro vás i tradiční Best Of Motorbike, tedy přehled strojů, které vloni nejvíc zaujaly naše testridery. Tradiční je v únorovém vydání již několik let i přehled, kolik (a jakých) motorek a skútrů se u nás vloni prodalo. Mimochodem, jednalo se o rok rekordní!
V Motorbike 1/ 2 2025 pokračuje svou třetí částí i Juditin cestopis „Himalayan Odyssey“, poradíme vám, jak se připravit v Pitlandu na autoškolu a vrátíme se i ke Gladiator Games 2024.
Ve „Sportu“ nejde ale jen o GG, krom již zmíněného článku o KTM vám představíme i některé z letošních týmů pro MotoGP, máme pro vás i rozsáhlý report z Rally Dakar 2025, novinky z ploché dráhy i představení série King of the Baggers, která by se snad mohla letos účastnit i některých eventů MotoGP.
No a samozřejmě pro vás máme i další, tedy aktuality, toolbox atd. – to vše na 124 stranách!
Motorbike 1/ 2 2025 vychází ve středu 5. 2. 2025 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin