Motorbike 4/2019
Na silnicích už to pořádně zhoustlo jednostopými stroji a my vám k té porci prvních vyjížděk přinášíme nášup čtení o hodně mimořádných motorkách. Nejen, že jsme měli možnost provést přelet nad kukaččím hnízdem v podobě dlouho očekávané endurové novinky od Moto Guzzi, ale zároveň nám v garáži přistála i další Italka, Corsaro ZZ1200 ze stáje Moto Morini, aby řekla něco o tom, jaké to je být opravdu jiný. Ve srovnávacím testu si to pak rozdávaly Yamaha MT-07, Suzuki SV650 a naše letošní kolegyně v dlouhodobém testu, KTM Duke 790, což by se dalo nazvat soubojem legend a osobností a výsledky jsou stejně zajímavé, jako samotné stroje. A kdyby to náhodou nestačilo, pro jistotu jsme projeli i něco ve stylu heritage nebo elektro zajímavost Evoke Urban Classic. Tradičně bohaté na informace jsou i naše novinky z prostředí sportu a na závěr, kdyby vás snad dubnové počasí nezahřálo, se s námi můžete virtuálně projet po tajemném Íránu.
Testy
Moto Guzzi V85 TT
Plán byl jednoduchý: ve Vídni nafasuju v poledne motorku, a protože mám práce nad hlavu a počasí není nic moc, smahnu to s ní co nejkratší cestou zpátky do redakce – kolem třetí odpoledne bych mohl být v kanclu. No, a pak jsem najel na rakouskou okresku a celý se to nějak zvrtlo. Ta motorka je prostě tak dobrá, že by byla věčná škoda pospíchat domů.
BMW R NineT vs. Honda CB1000R Neo Sports Café
Recept na „moderní klasiku“ je v mnoha případech jednoduchý: jako vzor si vezmete nějaký úspěšný stroj ze šedesátých, sedmdesátých či osmdesátých let minulého století, vrznete do něj motor, který slouží v jiných vašich modelech (případně, když se chcete rozšoupnout, ho nějak víc upravíte), nasypete tam špetku elektroniky, namontujete lepší kotoučové brzdy a doladíte design. A máte skoro vyhráno. To je jedna možnost.
Anebo na to můžete jít úplně jinak, takříkajíc proti proudu, a stvořit stroj, který bude svým způsobem výjimečný, a rozhodně ho mezi ostatními nepřehlédnete. Jako třeba BMW R NineT a Hondu CB1000R Neo Sports Café.
Moto Morini Corsaro ZZ1200
Kontrola trakce, launch control, tempomat, antiwheelie…nic ze jmenovaných andělů strážných, vyjma legislativou vynuceného ABS, ke svému životu Pirát nepotřebuje. On se taky od svého zrodu moc nezměnil. V případě dvouválce s až poetickým jménem Bialbero CorsaCorta to ovšem rozhodně není na škodu!
KTM Duke 790 vs. Suzuki SV650 vs. Yamaha MT-07
Tentokrát pro vás porovnáme tři lehké, dvouválcové naháče, což je kategorie, která je nám ohromně blízká. S nemalým nadšením vždy usedáme do sedla každé z testovaných motorek a všechny patří k tomu nejlepšímu, co můžete za své peníze dostat, pokud chcete kvalitní, obratnou, nahatou motorku s plně využitelným výkonem motoru a nízkou spotřebou i celkovými provozními náklady. Navíc se dá očekávat, že se případný zájemce o mašinu výše zmíněného typu bude rozhodovat právě mezi těmito. Takže kterou?
Royal Enfield Continental GT 650 Twin
Málokterá motocyklová značka se může pochlubit tak dlouhou historií, jako právě Royal Enfield. Vlastně vůbec žádná, neboť vězte, že funguje nepřetržitě už téměř sto dvacet let – od první motorky s motorem o objemu 239ccm (1901) přes veleúspěšný model Bullet (1938) až po současnost, kdy je jednou z jejích hvězd právě Continental GT 650 Twin, kterému se budeme věnovat v tomto testu.
Evoke Urban Classic
Novinky, jako je právě Evoke, nás nutí zamýšlet se nad nekonečnou řadou změn, kterými společnost aktuálně prochází. To by ale bylo na samostatný článek, takže se omezíme jen na to, že je nám jasné, že fosilní paliva jednou dojdou. Nejsme ale z těch naivků, kteří si myslí, že když si koupí Priuse, tak jim svět o něco víc zezelená. Bereme to pragmaticky. Podle pesimistických odhadů už za 30 let dojde ropa. Jisté tedy je, že pokud se dožijeme důchodu, tak na nákup mlíka s bábou už na benzín ani naftu nepojedeme. Co nás tam tedy odveze? Možná něco jako Evoke Urban Classic.
Benelli TRK 251
Ráno zapršený teploměr ukazuje čtyři stupně nad nulou, když tahám z garáže testovací TRK. Kua, je fakt pěkná, to se musí nechat! Jedna z těch, co jsou ve skutečnosti hezčí, než na fotkách. Nastartovaný jednohrnek se ozve nečekaně drzým hlasem a člověka přímo láká ke svezení. Utáhněme si šálu, jednička a pojď!
TM Racing CC 250 Fi ES 4T
Domluvit v zimním počasí kvalitní test je dosti obtížné. V podstatě od podzimu jsme zkoušeli najít termín. Test domluvený, motorka naleštěná…a zase začalo pršet tak, že trať byla pod vodou. Ale kdo si počká, ten se dočká. Několikrát… Nakonec ale vše klaplo na jedničku a my mohli vyzkoušet TM Racing CC 250 Fi ES 4T, motorku Mistrů.
Jak vidíte, testovanými motorkami jsme ani tentokrát nešetřili, což ale není všechno. V sekci Techmánie pokračujeme dalším dílem seriálu „Vůně (ne)dávných časů, aneb restaurování a renovace youngtimerů“ a připravili jsme pro vás i povídání o tom, na co byste se měli zaměřit před první jarní vyjížďkou. A pokud plánujete dovolenou, možná vás bude inspirovat cestopis Velká země, ve kterém Michal Ponca popsal své dojmy z cesty po Íránu.
Sport
Seriály MotoGP a WSBK se už naplno rozjely a v obou je lehce kontroverzní hvězdou Ducati. Proč tomu tak je, a co by mohlo následovat, se dozvíte z našich reportáží. Navíc jsme pro vás přichystali naprosto exkluzivní rozhovor s manažerkou WSBK týmu Moriwaki Althea Honda Team, Midori Moriwaki. V plném kalupu je i MXGP a speedway, vyzpovídali jsme i režiséra nového filmu z prostředí road racingu a zjistili, jaké novinky si pro vás pro letošek připravila agentura MotoRiders.
K tomu všemu jako vždy i aktuality, toolbox, redakční produktové testy, soutěž atd.
Co dodat? Snad jen to, že příprava dubnového Motorbike pro nás byla radost – a doufáme, že radost udělá i vám.
Motorbike 4/ 2019 vychází v pátek 5.4.2019.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/motorbike.cz.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin