Venku to sice moc jarně nevypadá, ale kalendář mluví jasně – už to nebude dlouho trvat a vytáhneme mašiny z garáží! Ale ještě než ten okamžik nastane, máme tu pro vás zbrusu nový Motorbike, plný testů, aktuálních informací ze sportu a ze světa dvou rychlých kol vůbec. Jako vždy jsme udělali prostě všechno pro to, aby vám čekání na blížící se sezónu rychle uteklo.
Testy
Pro chlapy, co to nevzdali
BMW R 1200 RS vs. KTM 1290 Super Duke GT vs. Yamaha MT-10 Tourer Edition
Zatoužíte-li po bezbřehém pohodlí v jedné stopě a la business class, poohléděte se po vlajkových lodích prémiových výrobců. Velkorysé rozměry s litráží zavazadlového prostoru malého auta ale přinášejí kompromisy. Hlavně v podobě desítek kilogramů navíc. Při manipulaci na místě a ve vracečkách si budete nezřídka připadat jako na „drevorubnoj brigadě“. Na srovnávaných strojích stačí sundat kufry a rázem držíte krok s na pohled sportovnější konkurencí. Jde o motorky pro chlapy, co to ještě nevzdali.
Moderní tradice
Harley-Davidson Street Bob 2018
Podzim loňského roku způsobil ve světě Harley-Davidson zemětřesení. Došlo ke spojení řad Dyna a Softail (nyní tedy jen Softail), stroje dostaly po vzoru H-D Touringů nové motory Milwaukee-Eight, inovací prošlo tlumení. A změnil se v mnoha případech také vzhled, který naznačuje, že značka cílí i na nové, mladší zákazníky. Ovšem nepřišel tak Street Bob trochu o koule? Na to vám odpovíme v testu.
Monstra v ringu
Ducati Monster 1200 vs. Ducati Monster 1200 R
Velkoobjemové Monstery má boloňský výrobce v nabídce už drahnou řádku let. My jsme proti sobě postavili základní verzi 1200 a špičkovou 1200R. Jaký je mezi nimi rozdíl? A je tak zásadní, aby se vyplatilo investovat víc peněz do eRka?
Malý kafe
Masai Black Cafe 125
Většinu východoasijských malorážek, neboli strojů o objemu 125ccm, máme spojenou s neslaným/ nemastným vzhledem univerzálního naked biku, u kterého když se po několika letech existence změní lak či přední reflektor, dá se hovořit málem o revoluci. Ovšem několik málo značek přeci jen vsází na módní vlny a tak v jejich portfoliu můžeme vidět i poměrně zdařilá designová dílka. Taková, jako je například Masai Black Cafe.
Španěl v novém
Gas Gas EC 300
Značka, čelící špatné reputaci ohledně kvality a nedávného bankrotu, se snaží zvednout prodejní čísla. Že to myslí vážně dokazuje nejen novými modely, ale i angažováním osobností do závodních týmů (Giovanni Sala, Johnny Aubert, David Knight) a účastí na snad všech světových závodech (Red Bull Last man Standig, Dakar (i když na motorce KTM), mistrovství světa v enduru, extreme enduru, v trialu). Ořezala své výrobní portfolio o čtyřtakty, čtyřkolky a věnuje se tomu, co jí jde nejlépe, tedy dvoutaktním strojům pro enduro a trial. A my vyzkoušeli žhavou novinku, EC 300.
Princezna pampeliška
Vespa GTS 125ie Super Sport ABS
Svět, včetně toho motocyklového, se pohybuje ve spirále. Jednou je nejpopulárnější jedna kategorie, po pár letech ji vystřídá jiná, za čas se dostane na výsluní ta, o které jsme si mysleli, že už má utrum. A tak pořád dokola. Jeden segment je tu ale, bez výrazných výkyvů, pořád – řeč je o skútrech. V tomhle případě konkrétně o ikoně skútr scény, o Vespě.
Největší z Rangerů
Polaris Ranger XP1000 EPS
Dvacetiletá historie řady Ranger je celkem pestrá. Zahrnuje dvou, tří, čtyř a šestimístné verze, benzínové, naftové i elektrické varianty, o rozličných objemech motoru bychom mohli taky psát dlouho. Rangerů už je víc než milion a to už je slušná porce náklaďáčků. Letošní přírůstek se jmenovkou Polaris Ranger XP1000 EPS přináší litrový objem motoru a nový jednodílný podvozek. A my ho vyzkoušeli jako jedni z mála při zahraničním testování.
To bychom tedy měli testy. Co jsme si pro vás připravili dál? V Techmánii se naše redaktorka věnuje výstroji pro holky a máme pro vás zbrusu novou rubriku HALL OF FAME, ve které vám budeme představovat známé i méně známé značky, nějak související s motocyklismem. Taky se už rozjel kolotoč závodů, takže v březnovém Motorbike najdete mimo jiné reportáž z první rundy WSBK, úvahu na téma Márquez vs. Rossi, v roadracingové sekci vám odhalí své plány naši přední jezdci této kategorie a přestože je letošní Dakar dávno za námi (obsáhlý report jsme zveřejnili v minulém čísle), vyzpovídali jsme „čtyři statečné“, kteří se ročníku 2018 nejen zúčastnili, ale snažili se o co nejlepší výsledek: Gábinu Novotnou, Honzu Veselého, Honzu Brabce a Zdeňka Tůmu. Nevynechali jsme ani speedway a aktuálně zařadili i report o MČR v motoskijöringu.
V Motorbike č. 3 samozřejmě najdete jako vždy i aktuality, toolbox, testy výstroje atd. atd. A protože nás tahle práce baví (a nechceme si ji ulehčovat), vše je samozřejmě naprosto původní, nejde o žádné překlady. Ale to je u Motorbike standard…tak ať se vám i tohle vydání líbí!
p.s. a koukejte se za námi zastavit na Motosalonu v Brně, rádi vás uvidíme.
Motorbike 3/ 2018 vychází ve středu 7. března 2018.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/
Tištěné předplatné je možné objednat prostřednictvím e-mailu: predplatne@motorbike-czech.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin
Cena: 89,- Kč