Tradiční španělský výrobce Trialů a Endur se po období ochrany před věřiteli, které skončilo v polovině května, octnul na konci června ve stavu formální likvidace společnosti. Příslušný soud pověřil správou společnosti v likvidaci poradenskou nadnárodní společnost PricewaterhouseCoopers a její manažer převzal vedení. Původní akcionáři, izraelská investiční skupina (cca 60%) i původní CEO Ramon Puente (cca 20%) tím úplně ztratili kontrolu nad společností a opustili své manažerské pozice.
Na základě analýzy stavu společnosti, výrobních kapacit a perspektivy budoucího rozvoje doporučil správce soudu rozhodnout o dalším postupu likvidace tak, že GasGas bude nabídnut k prodeji potenciálním investorům jako jediný původní celek. K dnešnímu dni projevilo o odkup GasGasu zájem zhruba 15 různých společností i privátních investorů a investičních fondů. Ze známějších jmen to jsou například Sherco, MV Augusta nebo samozřejmě i KTM.
Zhruba do 15.8.2015 by zájemci měli předložit svoje základní nabídky na odkup společnosti GasGas jako celku. Následně několik vybraných společností postoupí do druhého kola, v němž by mělo dojít k přímým jednáním zájemců, správce společnosti a zástupců katalánské vlády, která zůstává stále akcionářem GasGasu. Vítěz tohoto souboje by měl být znám předběžně někdy v na konci září.
Než k tomu ale dojde, GasGas pod operativním vedením manažera dosazeného vládou provádí všechny dostupné kroky ke konsolidaci financí tak, aby bylo obnoveno úplné zásobování náhradními díly. Součástí toho byl např. i prodej 21 motocyklů z továrního muzea. Dále GasGas zrušil veškeré kontrakty s jednotlivými jezdci továrních teamů a teamy zrušil. Výrobní personál je nyní na nucené dovolené a jednotliví manažeři pracují jen omezený počet dnů v týdnu. Jediné oddělení, které v tuto chvíli pracuje naplno, je odd. náhradních dílů. Přes řadu těžkostí a se daří postupně obnovovat kooperaci s jednotlivými dodavateli.
Vedení společnosti i všichni ostatní zaměstnanci podle oficiálního prohlášení GasGasu vyvinou maximální úsilí k tomu, aby byly dopady této složité situace na současné majitele motocyklů značky GasGas minimální. Všichni si váží podpory veřejnosti, která se značce GasGas dostává.
Nezbývá než věřit, že ze soutěže o GasGas nakonec vzejde nový silný investor, který zachrání, udrží a v budoucnu dále rozvine tradici výroby sportovních motocyklů v Katalánsku.
Miroslav Vozňák
gasgasmotos.cz
Text a foto: TZ