Dakar odstartuje v Peru až 6. ledna, ale závodní stroje týmu Big Shock Racing už se vydaly na cestu. Ve francouzském přístavu Le Havre proběhlo dakarské nalodění téměř 600 vozidel na trajekt směřující do Limy. Ten se přes noc stal nejexkluzivnějším plovoucím parkovištěm v celém Atlantickém oceánu. Nechyběla ani kompletní sestava týmu Big Shock Racing. Martin Macík odevzdal klíčky od svého černožlutého Liazu s číslem 504, přezdívaného Franta. Jan Brabec se rozloučil s Maruškou, motorkou Husqvarna ozdobenou číslem 46.
Kromě závodních strojů členové týmu Big Shock Racing předali organizátorům také doprovodné vozy. Bydlík, ve kterém mají jezdci během Dakaru kompletně vybavené zázemí, včetně ložnic, sprch, toalety a skromné kuchyně. Dále osobní automobil MINI pro rychlé přesuny. Nechyběl servisní kamion MAN 6×6, přepravující všechny náhradní díly pro kamion, nářadí a na střeše také 10 nových pneumatik pro Frantu. Dále tým odevzdal dvě Toyoty Hilux, novinářská auta vybavená závodními sedačkami a bezpečnostním rámem, která během závodu mohou jet po trati. Nově přibyl také Mercedes Sprinter, doprovodné vozidlo pro Honzu Brabce, které veze všechny náhradní díly a nářadí na motorku a zároveň se v něm dá spát.
„Letos se Franta do Francie vezl na vleku, poprvé nejel po svých, aby se před závodem šetřil a eliminovali jsme případné komplikace, ke kterým by na cestě ze Sedlčan do Le Havre mohlo dojít,“ popisuje Martin Macík starší, manažer týmu. Mechanici tak s naloženým kamionem vyjeli do Francie o několik dní dříve. A dalšími technickými opatřeními Frantu zabezpečili i proti nešetrnému zacházení během plavby a při přeparkování organizátory. Pro přepravu byl proto omezen výkon vozu a došlo k úpravám na spojce a převodovce. Přeci jen, parkovat s tak nadupaným kolosem pro necvičeného řidiče není úplně snadné, proto se tým snažil udělal maximum pro zdárný průběh během přesunu. „Přejímky už máme nacvičené, absolvovali jsme je mnohokrát. Dostanete kartičku a musíte projít všechna stanoviště bojovky. Je třeba vyřídit administrativní záležitosti, předložit potřebné dokumenty, namontovat navigační přístroje, umístit samolepky. Organizátoři zároveň kontrolují bezpečnostní výbavu a splnění dalších předpisů,“ doplňuje Martin Macík.
Členové týmu Big Shock Racing se shodují, že letošní dakarské nalodění proběhlo nečekaně hladce a rychle. Možná i proto, že část povinností, včetně vážení aut, se tentokrát přesunula až do Limy. Největší komplikací tak byla zapomenutá lednice, pro kterou se do Nosislavi vracel klan Brabců ještě před vyjetím týmové dakarské karavany ze Sedlčan.
Po předání závodní techniky čeká jezdce finální fáze tréninku, která bude završena pánskou jízdou v Peru. Té se tradičně zúčastní trojka Martin Macík, Jan Brabec a navigátor František Tomášek. Do dějiště slavného závodu odjedou s týdenním předstihem, aby se aklimatizovali a fyzicky i psychicky připravili. V současné chvíli už se rozjel také předprodej vstupenek projektu Posedlí Dakarem. Série besed s Martinem Macíkem, Janem Brabcem a jejich hosty proběhne bezprostředně po návratu z Dakaru v kinech CineStar. Závodníci se podělí o své čerstvé dojmy, představí nezveřejněná videa ze zákulisí Dakaru, fanoušci budou mít možnost zeptat se na všechno, co je zajímá, a vyhrát originální suvenýry přímo z Peru.
VIDEO z loňského Dakaru 2018:
https://www.youtube.com/watch?v=vHXUBVbaIww
Text a foto: TZ