reklama


ECIMA 2018 – KTM news!

ECIMA 2018 – KTM news!

KTM – novinky na rok 2019

 

Novinky od KTM jsou každoročně netrpělivě očekávány a nejinak tomu bylo i letos. Stánek na italské výstavě EICMA doslova přetékal nedočkavými fanoušky této značky.

 

 

Pro příští rok KTM představila diskutované modely KTM 790 Adventure a KTM 790 Adventure R. Restartu se dočkalo supermoto – KTM 690 SMC R, nechybělo ani KTM 690 Enduro R a nakonec ještě elektrický minibike – KTM SX-E 5.

Novinky KTM 790 Adventure a Adventure R už byly na spadnutí a vědělo se dost dlouho dopředu, že by stávající portfolio „oranžového brandu“ měly rozšířit. To nic nemění na zvědavosti motofanoušků, kteří si chtěli novou dvojici prohlédnout. Verze Adventure je svým charakterem jako stvořená pro cestování bez ohledu na povrch, Adventure R je tedy logicky zaměřeno na těžší terén a více offroadového vyžití. Oba modely jsou pohaněné řadovým dvouválcem LC8c o objemu 799 ccm, který jste již určitě zaznamenali na stroji Duke 790. Výkonová křivka je tady upravená a 4 jízdní režimy slibují dostatek modifikací pro každou příležitost. Maximální výkon 95 koňských sil při 8000 otáčkách. Váha stroje bez náplní je 189 kg a objem nádrže 20 litrů udává výrobce na ujetí více než 450 kilometrů. Stabilitu při jízdě ve stupačkách podpoří úzké tělo v místech, kde se držíte koleny a nízké těžiště motorky.

Adventure verze má dvoudílné sedlo, které je oproti verzi R nižší, a je nastavitelné – 830-850 mm. Vyšší má naopak čelní plexi. Pneumatiky berou v potaz více i silniční ježdění, stejně tak i přední blatník, který je umístěný blíže kolu než u R verze. Adventure má ve standardu 3 jízdní módy, čtvrtý – Rallye už je za příplatek. Vzhledem k použití více na silnici jsou i nižší zdvihy a nastavitelné tlumení najdete jen vzadu. Za příplatek můžete oba stroje osadit oboustranným quick shiftem nebo třeba tempomatem.

Verze Adventure R nabídne jednodílné sedlo ve výšce 880 mm a stavitelné vidlice WP Xplor vpředu (48mm) i vzadu. Obuto je do pneumatik Metzeler Karoo 3. Vpředu najdeme 21palcové kolo, vzadu je 18palcové. 4 jízdní režimy jsou již v základu. Oba modely se liší i barevným provedením.

Nové barvy a grafiku pro další rok dostali z cestovních endur modely KTM 1090 Adventure R, KTM 1290 Super Adventure S i R. Mají tak lépe korespondovat s jejich živým, ostrým a odvážným naturelem.

Po roční odmlce se vrací i jednoválcové supermoto KTM 690 SMC R a dále také KTM 690 Enduro R. Oba modely mají shodný motor o objemu 690 ccm a sílu 74 koní. Do další sezóny se oba kousky vyzbrojili větší nádrží (1,5l), vyšším výkonem a naopak snížili spotřebu paliva, což je vždycky dobrá zpráva. Dva jízdní režimy a obousměrný quick shifter jsou také u obou. Rozdíly jsou v pneumatikách, na podvozku a v brzdách. SMC 690 disponuje nastavitelnými jednotkami APEX, větším brzdovým kotoučem a čtyřpístkem. Enduro 690 je zase osazeno tlumením WP Xplor, menším brzdovým kotoučem a dvoupístkovým třmenem.

KTM si připravila novinku i pro nejmenší závodníky a představila nový model KTM SX-E 5. Jak sám název napovídá, jedná se o elektromotorku s 5-watovým motorem. Výrobce uvádí výdrž 25 minut ostré závodní jízdy nebo až přes dvě hodiny legrace pro úplně začátečníky. Dobu nabití baterie na 100% má být průměrně jedna hodina. Vycházelo se z „klasické“ KTM 50 SX, ke které bylo přidáno pár věcí navíc, například nastavitelné sedlo. Bezpečnostním funkčním prvkem je také přítomnost „trhačky“ takže motocykl se vypne a zastaví, pokud z něj robátko při svých výkonech vypadne – lanko připevněné na dětské zápěstí tedy elektro bike vypne. Pro úplnou bezpečnost pro naše nejmenší je tu i vestavěné pádové čidlo.

Pro úplnost ještě uvedeme, že na kolýnském Intermotu byl před měsícem představený i face-lift naší milované letošní dlouhodobky KTM 1290 SUEPR DUKE GT. A nejen to. Pro rok 2019 se modelové řadě vyjma nového vzhledu dostalo i vylepšení na motoru, v odpružení a elektronice. Cílem bylo vytvořit ještě vyšší cestovní komfort a současně využití jeho závodnických ambicí ve své třídě Sport Tourer. A je jedno jestli se hodláte kochat pozvolnou jízdou ve dvou nebo lámat rychlostní rekordy o samotě. S KTM 1290 Super Duke GT je možné oboje!

Více o značce KTM najdete na: www.ktm.com

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru