Aprilia RSV4 1100 Factory
Po představení nových barev RSV4 RR na německém Intermotu se dalo čekat, že si Italové s hlavním „bonbónkem“ počkají na svou domovskou výstavu Eicma. A potvrdilo se.
Aprilia RSV4 1100 Factory – nejnovější evoluční verze – se může pochlubit výjimečnými výkony v kombinaci se zdokonalenými variantami závodního rámu a podvozku a souboru elektronicky řízených systémů.
271 koňských sil v motoru o objemu 1078 ccm (max. 122Nm) – to už je pořádná porce potěšení a to je jen začátek prezentace… Pokračujeme předním blatníkem, bočními panely, ochranným krytem koncovky výfukové soustavy a aerodynamickými prvky – to vše u z uhlíkových komponentů. Dále tu máme homologovanou koncovku výfukové soustavy Akrapovič ve stejné titanové barvě, kterou mají i kola. Aprilia u nové RSV4 Factory použila aerodynamické prvky z prototypu RS-GP, který jak sám název poukazuje, je vyvinutý závodním týmem Aprilia Racing. Jedná se o první použití na sériovém superbiku. Aktuální novinka váží krásných 199 kg.
I podvozek zaznamenal několik změn – kratší rozvor, naopak delší závlek, a úhel řízení je nyní ostřejší. Tlumiče Öhlins jsou zase trochu jinak nastavené, ať už se jedná o přední vidlici NiX nebo zadní tlumič TTX. Brzdám Brembo Stylema pomáhají ještě lépe chladit karbonové náfuky.
Následuje seznam toho, co umí elektronický systém APRC, jímž je nová RSV4 1100 Factory osazena:
- ATC: Aprilia Traction Control, nastavitelný za jízdy (bez nutnosti ubírat plyn) s nabídkou 8 režimů se snadno ovládá prostřednictvím dvou tlačítek u palce a ukazováčku levé ruky a disponuje vysokovýkonným elektronickým řízením.
- AWC: Aprilia Wheelie Control, systém pro regulaci zvedání předního kola, který nabízí 3 nastavení, má extrémně precizní provozní strategie. Systém pro regulaci zvedání předního kola lze nastavit za jízdy bez ubrání plynu, stejně jako ATC, díky praktickému ovládání na levé straně řídítek.
- ALC: Aprilia Launch Control, pro použití pouze na závodním okruhu, se 3 nastaveními, využívá velmi efektivní provozní strategie pro optimalizaci startu.
- AQS: Aprilia Quick Shift, elektronicky řízená převodovka umožňuje řazení bez ubrání plynu a bez použití spojky a je vybavena také funkcí řazení nižších převodových stupňů bez použití spojky. Funkce řazení nižších převodových stupňů při jízdě pod plynem je jedinečná.
- APL: Aprilia Pit Limiter, systém, který jezdci umožňuje nastavit si omezení nejvyšší rychlosti, povolené v uličce do boxů na závodním okruhu. Funkce lze používat také pro snadné dodržování nejvyšších povolených rychlostí na silnicích.
- ACC: Aprilia Cruise Control. Elektronické řízení nabízí funkci tempomatu, která je velmi praktická a komfortní při cestování na delší vzdálenosti, protože udržuje nastavenou rychlost jízdy bez přidávání plynu.
A mohli bychom pokračovat, ale jako základní přehled to snad postačí…
Více info o značce Aprilia: https://www.faber-group.at/
Text a foto: TZ