reklama


Kiara Fontanesi získala po dramatickém závodě již čtvrtý titul ve WMX

Kiara Fontanesi získala po dramatickém závodě již čtvrtý titul ve WMX

Kiara Fontanesi dokázala z posledního a nejdůležitějšího duelu ve FIM World Championship vzejít jako vítěz a získala tak již počtvrté za sebou světový titul. Motokrosová trať v Lokti hostila jednu z největších bitev ve WMX, kdy mezi sebou soupeřila Kiara a její největší rivalka Livia Lancelot, jež od sebe dělily pouhé dva body v tabulce.
Kiara Fontanesi dokázala z posledního a nejdůležitějšího duelu ve FIM World Championship vzejít jako vítěz a získala tak již počtvrté za sebou světový titul. Motokrosová trať v Lokti hostila jednu z největších bitev ve WMX, kdy mezi sebou soupeřila Kiara a její největší rivalka Livia Lancelot, jež od sebe dělily pouhé dva body v tabulce.
Kiara Fontanesi dokázala z posledního a nejdůležitějšího duelu ve FIM World Championship vzejít jako vítěz a získala tak již počtvrté za sebou světový titul. Motokrosová trať v Lokti hostila jednu z největších bitev ve WMX, kdy mezi sebou soupeřila Kiara a její největší rivalka Livia Lancelot, jež od sebe dělily pouhé dva body v tabulce.

Kiara Fontanesi dokázala z posledního a nejdůležitějšího duelu ve FIM World Championship vzejít jako vítěz a získala tak již počtvrté za sebou světový titul. Motokrosová trať v Lokti hostila jednu z největších bitev ve WMX, kdy mezi sebou soupeřila Kiara a její největší rivalka Livia Lancelot, jež od sebe dělily pouhé dva body v tabulce.

V sobotním závodě skončila Lancelot před Kiarou a zvýšila tak svůj náskok na čtyři body. V neděli bylo rozhodnuto dříve, než se vůbec odstartovalo. Livia Lancelot totiž zaznamenala na své Kawasaki technické problémy v průběhu rozjezdového kola a pravidla jí nedovolila použít druhou motorku. Kiara se musela začít soustředit tak, aby získala minimálně pět bodů. V závodě se probojovala na druhé místo, na kterém skončila i v celkovém žebříčku. Stala se tak první motokrosařskou, která vyhrála čtyři světové tituly v řadě.

Monster_Fontanesi_MXGP_2015_R13_RX_3333

Kiara řekla: „Nečekala jsem, že bych tolikrát dokázala vyhrát šampionát…ale nikdy jsem v to nepřestala věřit. Stále tomu nemohu uvěřit, nejspíš to vstřebám až po pár dnech, ale rozhodně jsem šťastná. Ve druhém závodě to bylo opravdu složité, protože se vše změnilo během jedné sekundy. Byla jsem trochu ztracená a musela jsem si se závodem poradit část po části. Byl to pravděpodobně nejhorší závod vůbec!“

V tomto třináctém kole z celkových osmnácti bylo na předních pozicích v kategorii MX2 velmi mnoho motorek Monster Energy Kawasaki. První závod vyhrál Max Anstie, ale bohužel ve druhém závodě z vedení vypadl po nešťastném pádu. Vše tak zůstalo na jeho týmovém kolegovi Jordi Tixierovi, který se na své KX250F dokázal probojovat do první trojice.

Tixier byl účastníkem i nešťastné kolize s Jeffrey Herlingsem v sobotním závodě. Bývalý dvojnásobný šampion MX2 Herlings musel předčasně sezonu ukončit z důvodu vykloubené kyčle. Tixier se po kolizi také musel dostavit do nemocnice, kde mu zašili poraněnou ruku.

Po nedělním závodě se Tixier dostal na celkové třetí místo poté, co skončil třetí a pátý. Získal tak již šestou trofej v průběhu celé kampaně.

Monster_Fontanesi_MXGP_2015_R13_XR_2443

Kategorie MX2 teď začíná být velmi zajímavá. Tim Gajser a Valentin Guillod mají stejně bodů a dělí si druhé místo za Herlingsem, pro kterého sezona již skončila. Jsou zde ale další čtyři závodníci včetně sedmého Anstieho, které dělí pouhých 62 bodů. V dalších pěti závodech je tedy možné, že se pořadí ještě zamíchá.

Tixierův týmový kolega Petar Petrov se probojoval se svou Kawasaki na celkové páté místo, což je jeho nejlepší výsledek v týmu Monster Energy. V tomto týmu zůstane ještě další dva roky. Thomas Covington v prvním závodě nezískal ani jeden bod a nedostal se tak do celkové první dvacítky.

V hlavní kategorii, MXGP, Tyla Rattray skončil v první desítce, tedy na celkovém devátém místě. Jeho týmový kolega Steven Frossard si v sobotním závodě odštípl kus menisku. Frossard žádnou bolest necítil, ale měl omezenou hybnost nohy a bude muset tento týden podstoupit menší operaci.

Monster_Kawasaki_MXGP_2015_R13_RX_1313

Závod v Lokti byl posledním závodem na tvrdém povrchu v Evropě. Další tři kola, které se odehrají v belgickém Lommelu, italském městě Mantova a holandském Assenu, budou spíše na písčitém povrchu. Grand Prix se poté přesune přes oceán, kde bude zakončeno v Mexiku a USA.

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru