reklama


Mezníky v historii řadových čtyřválcových motorů Honda

Mezníky v historii řadových čtyřválcových motorů Honda

Mezníky v historii řadových čtyřválcových motorů Honda

Následující přehled modelů ilustruje dlouhou historii strojů Honda „CB“ s řadovými čtyřválcovými motory, která začala klíčovým modelem CB750 a byla završena představením CB650R ve stylu Neo Sports Café v roce 2019.

Red CB750, Red CB1000R, Red CB650R

 

1968 – Honda CB750

1968 Honda CB750

První „superbike“ na světě. První masově vyráběný sériový motocykl se čtyřválcovým motorem. První masově vyráběný motocykl s elektrickým startérem a kotoučovou brzdou. Představení v Tokiu v roce 1968 – zahájení prodeje v roce 1969.

 

 

 

 

 

1971 – Honda CB500F

1971 Honda CB500 Four

První motocykl Honda s řadovým čtyřválcovým motorem o objemu 500 cm3. Menší a lehčí, přitom v podobném stylu, jako CB750 z roku 1969.

 

 

 

 

 

1972 – Honda CB350F

1972 Honda CB350F 

První řadový čtyřválec o objemu 350 cm3. Známý tím, že se jednalo o oblíbený motocykl pana Hondy.

 

 

 

 

 

 

1975 – Honda CB400F 

1975 Honda CB400F 

První představení šestirychlostní převodovky.

 

 

 

 

 

 

 

1976 – Honda CB750A

1976 Honda CB750A 

Verze Hondamatic. První motocykl Honda s „automatickou“ převodovkou.

 

 

 

 

 

 

1979 – Honda CB900F

První DOHC čtyřválcový motor v modelu CB.

 

 

 

 

 

1981 – Honda CB1100R

1981 Honda CB1100R

Závodní úspěchy díky Ronu Haslamovi a Wayne Gardnerovi.

 

 

 

 

 

 

 

1992 – Honda CB750

1992 Honda CB750

Verze klasického modelu CB750 ze sedmdesátých let v provedení pro devadesátá léta.

 

 

 

 

 

 

 

1996 – Honda Hornet

1996 Honda Hornet

První Hornet. Motocykl určený pouze pro Japonsko, poháněný upraveným motorem z modelu CBR250.

 

 

 

 

 

 

 

1998 – Honda CB1300

1998 Honda CB1300

Představení největšího motoru pro řadu CB, původně pocházejícího z modelu Honda X-4.

 

 

 

 

 

 

1998 CB600F Hornet

Klíčový model střední třídy pro následujících 15 let.

 

 

 

 

 

 

2001 – CB900F

Model poháněný motorem se vstřikováním paliva převzatým z modelu 918 FireBlade z roku 1996.

 

 

 

 

 

2005 – CB1300S

2005 Honda CB1300S

Představení vstřikování paliva a ABS.

 

 

 

 

 

 

2007 – CB750 Special Edition

2007 Honda CB750 Special Edition

Speciální edice určená pouze pro Japonsko.

 

 

 

 

 

 

 

2017 – CB1100EX

Jedna ze dvou dostupných verzí modelu CB1100; druhá verze nesla označení CB1100RS.

 

 

 

 

 

2018 – CB1000R

2018 Honda CB1000R

Vlajková loď řady „Neo Sports Café“, představená na veletrhu EICMA 2017 společně s modely CB300R a CB125R.

 

 

 

 

 

 

2019 – CB650R

2019 Honda CB650R

Čtvrtý člen rodiny Neo Sports Café navazuje na tradici čtyřválcových strojů Honda střední kategorie.

 

 

 

 

 

Text a foto: TZ

Více info o značce: https://www.honda.cz/motorcycles.html

 

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru