reklama


Mistři ze stáje Honda předvedli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu motocykl RC213V-S

Mistři ze stáje Honda předvedli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu motocykl RC213V-S

Současní i dřívější motocykloví i automobiloví jezdci stáje Honda se minulý víkend sešli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, aby před více než 150 000 fanoušky na 1,16 míle dlouhé trati předvedli řadu známých automobilů a motocyklů.
Současní i dřívější motocykloví i automobiloví jezdci stáje Honda se minulý víkend sešli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, aby před více než 150 000 fanoušky na 1,16 míle dlouhé trati předvedli řadu známých automobilů a motocyklů.
Současní i dřívější motocykloví i automobiloví jezdci stáje Honda se minulý víkend sešli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, aby před více než 150 000 fanoušky na 1,16 míle dlouhé trati předvedli řadu známých automobilů a motocyklů.

Současní i dřívější motocykloví i automobiloví jezdci stáje Honda se minulý víkend sešli na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, aby před více než 150 000 fanoušky na 1,16 míle dlouhé trati předvedli řadu známých automobilů a motocyklů.

Při příležitosti představení průlomového modelu RC213V-S – což je verze závodního speciálu RCV213V MotoGP určená pro provoz na běžných silnicích – do sedla tohoto stroje usedli Sylvain Guintoli, současný mistr světa v kategorii superbiků, John McGuinness, 23násobný vítěz Isle of Man TT, a Scott Redding, nejmladší vítěz motocyklové Velké ceny v historii, aby tento „silniční stroj MotoGP“ předvedli veřejnosti.

Spolu s nimi se akce zúčastnili Freddie Spencer, mistr světa z let 1983 a 1985, jenž ve své době sedlal vítězný stroj NSR500 (1984), Casey Stoner, dvojnásobný vítěz MotoGP na stroji Repsol Honda RCV213V, a Jenson Button, mistr světa ve Formuli 1 z roku 2009, který publiku představil McLaren MP4/6 Ayrtona Senny poháněný motorem Honda.

johnmc

John McGuinness

Byl jsem velmi poctěn tím, když jsem byl požádán, abych v Goodwoodu RC213V-S předvedl. Nikdy předtím jsem na stroji MotoGP neseděl, ale dojem z něj přesně odpovídal mým představám. Přísun výkonu je skvělý a mimořádně hladký. Se stroji s vidlicovými čtyřválci nemám příliš zkušeností, takže dojem z jízdy byl trochu odlišný od řadových čtyřválců, na které jsem zvyklý. Měli jsme možnost se po trati projet pouze jednou v pátek ráno, což byla škoda, neboť bych si rád jízdu ještě jednou zopakoval! Hovořil jsem s Casey (Stonerem), který mi potvrdil, že tento stroj se neuvěřitelně podobá skutečnému GP speciálu. Motocykl přesně splňuje to, co člověk od značky Honda očekává – je dotažený do nejmenších detailů a vše funguje jako hodinky. Jako švýcarské hodinky!

sylvain

Sylvain Guintoli

Než jsem viděl novou Hondu RC213V-S osobně, nebyl jsem si příliš jistý tím, co očekávat. Říkal jsem si, zda je v tomto případě označení MotoGP vůbec na místě. Nyní, když jsem měl možnost ho v Goodwoodu vidět a vyzkoušet, mohu říci, že je to nefalšovaný MotoGP motocykl – se světly navíc. Je prostě skvělý! Konstruktéři nepřipustili žádné kompromisy. Jedinou změnou je odstranění karbonových brzd, které jsou však na silnici beztak zbytečné. Charakter motoru, měkká odezva škrticí klapky, to vše je stejné jako u závodního stroje, protože přesně tím tento motocykl je: nefalšovaným závodním strojem.

jsc

Scott Redding

Opravdu jsem si to užil. Jízda na silniční verzi RCV byla podobná té, kterou jsem absolvoval v minulém roce – opravdu působí jako závodní stroj. Goodwood je skvělý. Užil jsem si setkání se všemi fanoušky a pocit podpory, který vám dodávají, zejména když člověk není na závodní trati a má možnost s nimi strávit nějaký čas.

Již od roku 1993 se každé léto pod kulisami spektakulárního sídla Goodwood House v britském hrabství West Sussex koná Festival rychlosti v Goodwoodu, jenž je největší automobilovou „zahradní slavností“ na světě. Akce se účastní přes 600 automobilů a motocyklů pokrývajících celou fenomenální historii motorismu a motoristického sportu. Spolu s nimi zde lze pravidelně spatřit i známé sportovní legendy a mezinárodní celebrity.

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru