reklama


Motorbike 11/2023

Čas letí jak Alvarova Ducati a tak tu máme další, letos již předposlední vydání Motorbike. Na jeho stránkách najdete nejen naše testy jedno i dvoustopých strojů, ale i informace z motosportu, techniky atd… prostě jsme do něj vybrali všechno, co je v současnosti ve světě motorek aktuální a zajímavé. A my věříme, že se vám tenhle náš výběr bude líbit!

Testy:

  • Ducati Streetfighter V2 vs. V4 S
  • KTM Duke 790 M.Y. 2023
  • CFMOTO 450NK
  • Rieju Aventura 500 Legend
  • Honda CL500 vs. SWM SIX6 500
  • GASGAS MX modely 2024
  • Kult – Kawasaki ZXR 750
  • Yuki 125i Matrix III
  • CFMOTO Gladiator X520 L
Ducati Streetfighter V2 vs. V4 S

Až moc často píšeme věci, které většina lidí nechce zrovna slyšet. Ale co naplat, pravda je někdy krutá, v tomto případě pro některé z těch, kteří si pořídili brutální Streetfighter V4. Ti by tenhle test radši možná ani neměli číst, protože je moc nepotěší – je totiž o tom, že objektivně horší motorka může být někdy tou subjektivně lepší.

KTM Duke 790 M.Y. 2023

V momentě, kdy se svět začal smiřovat s faktem, že je veleúspěšná sedmistovková verze vévody minulostí, je její znovuzrození dvakrát překvapivé. Je tu přece Duke v kubatuře 890, který přišel před časem obhospodařovat střední výkonovou třídu a měl svého slabšího sourozence plně nahradit. Jasně – sedmistovka byla po léta (od doby svého představení v roce 2017) jedním z nejúspěšnějších strojů oranžové flotily (bezmála třicet tisíc prodaných kusů), měla nezaměnitelnou osobnost, charizma a hravost, ale rozdíl pouhých sto kubických centimetrů objemu se marketingově jevil jako lehce neekonomický luxus.

CFMOTO 450NK

První setkání s touhle novinkou od CFMOTO proběhlo už loni na podzim na výstavě EICMA. Tehdy se koncept jmenoval NK C-22 a doslova nám vzal dech promyšleným designem, čistotou detailů a kvalitou doplňků. Samozřejmě, že na sériově produkovaných modelech s obchodním označením 450NK nenajdete ani karbonové díly, ani podvozek od Öhlins, jednoramennou kyvku, brzdy Brembo, ani koncovku od SC Project. Ale už to, že nad svými motorkami CFMOTO takhle přemýšlí, je celkem přelomová věc.

Rieju Aventura 500 Legend

Občas se můžete setkat s názorem, že cestovní motorka, tedy i cestovní enduro, by měla mít alespoň sto koní, jinak se na ní budete trápit. No, dovolíme si s tímto nesouhlasit a evidentně nejsme sami – v portfoliu cendur už to dávno není jen o litrech a „přeslitrech“, je zde spousta strojů s daleko menším objemem motoru a tím i nižším výkonem. Nově se k nim zařadila i novinka Rieju, model Aventura 500.

Honda CL500 vs. SWM SIX6 500

Přemýšleli jsme, kdy naposled nás nějaká motorka tak překvapila, jako Honda CL500. Po těch letech v sedle už (alespoň myslíme) umíme dopředu odhadnout, komu ta která mašina bude vyhovovat, kdo z ní bude nadšený a koho bude naopak nudit. Třeba v případě sourozenecké Hondy CMX500 Rebel se nám to povedlo bezezbytku. Ovšem u CéeLka moc ne a podobné to bylo i v případě další pětistovky, SWM Six6 500. A tak nás napadalo postavit tyto dva „překvapivé“ stroje proti sobě.

GASGAS MX modely 2024

GASGAS letos slaví svůj vůbec první titul mistra světa v hlavní třídě MXGP, a to díky Španělovi Jorge Pradovi, pro kterého je toto prvenství též premiérové. Co to znamená, nebo proč to vůbec zmiňujeme? GASGAS totiž už není jen nějakou značkou ze Španělska s technikou od KTM, spíš začíná být takovou Ducati mezi offroad stroji: rychlý, kvalitní, s osobitým stylem a ještě k tomu je sexy!

Kult – Kawasaki ZXR 750

Úsvit moderních dějin superbiků má několik výrazných figur. ZXR je jednou z nich a zároveň jde o jednu z motorek, která definitivně spojila Kawasaki se zelenou barvou. Legendární se stala mimo jiné i díky hadicím, které se sice tvářily jako náporové sání, ale končily volně v motorovém prostoru.

Sekci „Testy“ jsme zakončili recenzemi skútru Yuki 125i Matrix III a čtyřkolky CFMOTO Gladiator X520 L a plavmo se přeneseme k Techmánii, kde se dozvíte něco o fashion kolekcích Psí Hubík a produkci estonské značky Finntrail. Pokračujeme i v naší enduroškole a byli jsme se podívat na dnes již tradičním srazu značky CFMOTO.

Přesuneme se k sportu. Ani ten jsme nijak neošidili, kromě standardních reportáží z MotoGP, WSBK, MXGP a světové speedway jsme pro vás připravili i reporty z MXoN, Podzimní ceny Brna či ze Strmého vrchu v Chýnově.

Tím ale pořád ještě nekončíme, ještě jsou zde aktuality, včetně představení novinek Ducati pro příští rok, toolbox (tentokrát rozšířený, protože se pomalu blíží Vánoce), redakční testy výstroje, soutěž… no, je toho prostě spousta a doufáme, že vás listopadový Motorbike bude bavit od první po poslední stránku!

Motorbike 11/2023 vychází ve čtvrtek 2. 11. 2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na

https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbikehttps://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike

Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin  

reklama



reklama


reklama
Přejít nahoru