Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z motosportu.
Přejeme příjemné počtení!
Testy
- Suzuki GSX-S1000GX
- KTM 1390 Super Duke R EVO
- MV Agusta Enduro Veloce
- Honda CB650R e-clutch
- Voge 900DSX
- Ducati Scrambler Nightshift 2G
- Royal Enfield Himalayan 450
- CFMOTO 800MT, rok v autoškole
- Kult – Moto Guzzi V7
- quad Goes Terrox 500-A
Suzuki GSX-S1000GX
Na loňské výstavě EICMA v Miláně budil tenhle nový kousek od Suzuki obrovskou pozornost a zájem, především proto, že do segmentu velkých cestovně sportovních crossoverů se pouští jen ty nejsebevědomější značky a na trhu jich ve stylově čisté krevní skupině není až tak moc. Trefit nároky jezdců v téhle disciplíně není totiž vůbec jednoduché a většinou o úspěchu rozhodují poměrně neuchopitelné detaily. Hledání ideální rovnováhy mezi ostrým sportem a cesťákem je v tomhle případě klíčem k úspěchu a zároveň chůzí nad propastí extrémně individuálních požadavků. O to větší respekt každému výrobci, který se do téhle cesty „hit or miss“ pustí.
KTM 1390 Super Duke R EVO
Aktuálně šedesátiletému testriderovi Jeremy McWilliamsovi asi chtěli v Mattighofenu udělat radost a za jeho dlouholeté služby mu řekli, ať si Super Duka vylepší, jak chce. Co tedy novinku 1390 Super Duke R především definuje? Větší kompaktnost, nižší hmotnost a výkon, který snad otočí zeměkoulí. Prostě street bike pro magory.
MV Agusta Enduro Veloce
Páni, tak to byl teda den, vzpomíná náš testrider Roman na nedávnou cestu na Sardinii. Už po příchodu oficiálních materiálu od kluků a holek z Varese si říkal, hmm, další Africa. V ten moment ale ještě nevěděl, jak šeredně se spletl…jak je u MV Agusty zvykem, pojala i cestovní enduro značně po svém.
Honda CB650R e-clutch
Je libo opravdu univerzální stroj? Pak může být Honda CB650R tou správnou volbou. Navíc nyní i s technickou specialitou, kterou je elektronicky ovládaná spojka E-Clutch. Tu najdete zatím pouze na tomto „cébéčku“ nebo na jeho kapotovaném sourozenci CBR650R, kterého jsme pro vás otestovali v minulém čísle a kde jsme se této nové vychytávce věnovali dopodrobna. Ve srovnání s předchozím modelem 2023 se sice zase tolik „cébéčko“ na první dojem nezměnilo, ale přece jen jsme se pár novinek dočkali.
Voge 900DSX
Po lehce rozpačitém příchodu na světové trhy s nakedy 300R a 500R, potažmo klasikou 300AC a 500AC, se rozhodla značka Voge vstoupit i do segmentu velkých cestovních endur. Tedy do kolbiště plného těžkých soupeřů, kde se nic neodpouští a kde sebemenší chyba může znamenat knockout. Jak v něm obstojí letošní novinka 900DSX?
Ducati Scrambler Nightshift 2G
Když Ducati představila před lety novodobý Scrambler, byl to pro ní neznámý svět. O tom, že se jí vstup do tohoto světa podařil, hovořily už první prodejní roky, kdy patřil Scrambler do první desítky nejprodávanějších strojů. Po více než 100 000 prodanými kusech pak přišla v roce 2023 druhá generace a my jsme letos dostali do pazourů asi ten nejhezčí model z této řady – Nightshift 2G v krásné, tmavomodré barvě Nebula Blue.
Royal Enfield Himalayan 450
Cestovní endura vládnou rukou pevnou a neochvějnou všem moto kategoriím. Jistě, všichni se rozplýváme nad výkonem sportovních motorek a hypernakedů, obdivujeme práci designérů u customů a klasiků, ovšem stačí jeden jediný pohled do statistik prodejů motocyklů a je jasné, kdo je tady králem. A stejně jasné je tím pádem i to, že se téměř každá značka snaží této popularity využít…a výjimkou není posledních pár roků ani Royal Enfield.
CFMOTO 800MT, rok v autoškole
Vloni na jaře jsme zveřejnili článek „Zkouška ohněm autoškoly“. Cílem této zkoušky bylo zjistit, jak obstojí výukový stroj, v tomto konkrétním případě CFMOTO 800MT v prostředí, kde dostane kvůli nezkušenosti žáků opravdu zabrat. Zda tedy sezónu vůbec přežije, jaké se případně vyskytnou závady atd. Šlo vlastně o takový dlouhodobý test, jen pojatý trochu netradičně. Původně jsme ho chtěli vyhodnotit už na konci loňské sezóny, ale nakonec jsme si řekli, že hezčí bude nechat tomu rok a až pak pustit ke slovu Kubu Nevřalu, který ten rok s 800MT, coby moto instruktor v autoškole, absolvoval.
Kult – Moto Guzzi V7
Zjednodušeně by se dalo říct, že italské značce, založené v roce 1921, se do padesátých let dařilo, na co sáhla. Jenže potom se objevila malá auta, která byla díky efektivitě výroby jen o málo dražší než motorky a nejen Guzzi začala třít bídu s nouzí. Cest z krize zvolili v továrně několik a jednou z nich měla být výroba motoru pro Fiat. K dohodě nakonec nedošlo, ale agregát už na světě byl. A tak kolem něj postavili v Mandellu motorku a nastolili koncepci, která Moto Guzzi provází až do dneška.
Novinky jsme neopustili ani u čtyřkolek a vyzkoušeli jsme tak quad Goes Terrox 500-A. Byli jsme se podívat i na mezinárodním představení nových čtyřkolek CFMOTO, vyzkoušeli si Kurz pro cestovní endura s Davidem Pabiškou. Máme pro vás informace o letošním českém seriálu závodů v enduru a vyzpovídali jsme Martina Heřmanského, který má u nás (a zdaleka nejen u nás) na starost značku Harley-Davidson.
Také závody už jedou na plné pecky, takže nepřijdete ani o reportáže z aktuálního dění v MotoGP, WSBK, MXGP, speedwaye a sidecarcrossu. Z roadracingu nechybí ani report z Jarní ceny Brna.
Aktuality, toolbox, redakční testy výstroje, soutěž…i to je další, nedílná součást Motorbike. A my věříme, že se vám všech 124 stran májového vydání bude líbit!
Motorbike 5/2024 vychází ve čtvrtek 2.5. 2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné si můžete objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin