Léto budiž pochváleno, dalo by říct společně s klasikem. A zvlášť to letošní, které nám, motorkářům, přeje víc než jindy. Dá se lítat celé dny, a abyste se nenudili ani večer, připravili jsme pro vás další vydání jediného ryze českého motočasopisu, tedy Motorbike. Co v něm najdete? No samozřejmě testy, reportáže, sport…prostě všechno, co má něco společného se světem dvou bleskurychlých kol.
Testy
Ducati Panigale V4
U superbikových speciálů Ducati z přelomu tisíciletí výkon dvouválce ve verzi R dle fundovaných odhadů gradoval za hranicí sto padesáti koní. O bezmála dvacet let později vedení značky seznalo, že dvouválcová ulička v závodním světě SBK dále nevede. Proč tedy nevyužít v sériové produkci zkušenosti z MotoGP, kde čtyřválec Boloňských, co do výkonu, zřetelně převyšuje konkurenci? Ve spolupráci s Ducati Corse vznikl pro další generaci Panigale agregát, který na okruhu v Mostě – asi nejen nám – ukázal novou dimenzi závodních technologií.
Kawasaki Z 900 RS
Kdysi dávno (FAKT hodně dávno) se na zadní straně Světa motorů objevil obrázek devítistovky Kawasaki Z1. Se stručným popisem, jak silná tahle motorka je, co všechno umí, jaké technické vymoženosti byly při jejím konstruování využity a použity. Byl jsem tehdy malý kluk, půlce těch termínů jsem nerozuměl, ale bylo mi jasné jedno – ta mašina je prostě nádherná! A něco podobného mi proběhlo hlavou vloni při představení jejího nástupce, modelu Z 900 RS.
Energica Eva EsseEsse9
Procházím veletrhem EICMA a mám pocit, že tradičním motorům zvoní umíráček. Strojům s elektropohonem je zde věnován jeden celý pavilon, značek je zde jako much a přestože převládají elektrokola a elektroskútry, najde se tady i dost motorek. Jojo, ještě pár let a máme se spalovacími motory po ptákách…
Jenže ono nikdy není nic tak horké, jak se uvaří. Onen veletrh, o kterém se zmiňuji, je záležitostí cca pět, možná šest let zpátky a od té doby nadšení trochu ochladlo. Ovšem o to víc vynikají stroje, které v současnosti „zelený svět“ reprezentují. Jako třeba právě Energica Eva EsseEsse9.
Suzuki V-Strom 250 ABS
Říká se, že co je malé, to je hezké. Ale tohle rčení neplatí vždycky. Jak je na tom nejmenší zástupce rodiny V-Strom, 250 ABS, dostala tu čest otestovat naše redaktorka Jana. A docela si to užila, jak na silnici, tak i v terénu.
F.B Mondial SMX 125i CBS Supermoto
Motardy dnes nejsou zrovna kategorií, která by byla takříkajíc „v laufu“. Přitom je to škoda, jde o motorky, na kterých se neskutečně vyblbnete. Pravda, o univerzálnosti u nich moc mluvit nejde, ale pokud chcete něco univerzálního, asi byste si místo motorky měli pořídit spíš pick-up… jestli ale chcete občas zlobit, segment motardů byste neměli vynechat.
Yamaha YZ 2019 Family Press Test
Před nedávnem (v Motorbike 4/2018) jsme vám představili novou, vychytanou, úchvatnou novinku od Yamahy – YZ450F 2018. Uplynulo jen pár měsíců a dostalo se nám té cti, že jsme byli pozváni do Španělska na Yamaha YZ Family Press Test, tedy na představení modelů pro rok 2019. Od 65ccm až po čtyřipade.
Yamaha NMax 125 a X-Max 125
Protože jde o srovnávák dvou strojů stejné značky, tedy nepřímé konkurence, bude tenhle text hlavně rekapitulací zjevných faktů a pojmenováním pocitů nebo drobných detailů, které by se daly shrnout do podmnožiny s názvem přidaná hodnota nebo kouzlo nechtěného. U Yamahy mají asi jasno, pro kterou cílovou skupinu ten který stroj má být, ale ve výsledku jsme tu my, uživatelé, od toho posoudit, nakolik se jim záměr podařilo zrealizovat.
Polaris General 1000 EPS Deluxe ABS
Letos jsme byli pozváni na zahraniční testování novinek Polaris v polské Opoli, kde na nás čekaly hned dva krasavci. Dneska se podíváme na stroj Polaris General 1000 EPS, který, jak sám jeho název napovídá, slibuje zážitek nejvyšší kvality. Na našem trhu není žádným nováčkem, ale pro letošní rok „Generál“ zaznamenal větší změny a to hned na několika úrovních.
Děje se toho pořád spousta, takže jsme byli i minulé týdny „na roztrhání“. Nevynechali jsme třeba kolosální oslavu 115. výročí Harley-Davidson v Praze a byli jsme se podívat i na neméně kolosálním eventu World Ducati Week v italském Misanu. Pajinex si vyzkoušel, jaké to je jezdit se speciálně upravenou motorkou Míry Freye po zadním, Judita pokračuje seriálu s Motoriders Racing Academy, Jindra zase závodí celou sezónu s Dafitem. V Techmánii vám Jindra na základě vlastních zkušeností doporučí, jak omezit co nejvíc škody na motorce při pádu, v Hall of Fame vám představíme britskou značku RST. Co ještě? No samozřejmě rozhovory (tentokrát s Clementem Desallem z MXGP a Patrykem Dudkem ze speedway), aktuality, toolbox, redakční produktové testy, soutěž (aktuálně o GPS jednotku Motoasist v ceně 9000,-Kč) atd.
Sport
Za pár dní je tu naše domácí MotoGP, ale ještě předtím se podíváme na předešlé závody. A hlavně na to, co se děje v zákulisí. Novinky z boxů se týkají i WSBK, kde se těch změn odehrává docela dost, zajímavý je i vývoj ve světě MXGP a na speedway.
Jako jediní se též s železnou pravidelností věnujeme road racingu a proto u nás i tentokrát najdete reportáž z těchto závodů, konkrétně z IRRC ve finské Imatře. Co offroad? No jistě, byli jsme se podívat na MXGP jak v Itálii, tak u nás v Lokti (byla to pecka), nevynechali jsme ani „klasiky“, tzn. závody série Classic Motocross cz.
Motorbike 8/ 2018 vychází ve středu 1. srpna 2018.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text
Tištěné předplatné je možné objednat prostřednictvím e-mailu: predplatne@motorbike-czech.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/motorbike.cz.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin
Cena: 89,-