A jedééém – čas nečeká, naopak letí jako splašený, takže jdeme rovnou na to, co jsme si pro vás připravili do srpnového Motorbike. Na vlastní kožky jsme vyzkoušeli KTM 1290 Super Adventure S, Hondu CBR1000RR Fireblade/SP a Kawasaki Ninju 650, do ringu jsme proti sobě postavili BMW R nineT Urban a Ducati SCR Desert Sled, otestovali jsme i šílenost jménem H-D Freewheeler, na motokrosové trati jsme dali za uši Hondě CRF450R a vyhodnotili dlouhodobý test CF Moto 650 NK ABS. A ve městě se svezli na Benelli Cityblade 125i Tour.
KTM 1290 Super Adventure S
V populární kategorii velkých cestovních endur má dnes KTM hned pět motorek – tři Super Advíky a dva stroje s objemem 1090. My tentokrát sáhli po silniční verzi 1290 Super Adventure S a asi nejvíc jsme byli zvědaví na rozdíl proti loňskému modelu, který jsme měli na dlouhodobý test. No, sami jsme byli udiveni, o jak odlišné mašiny jde…tohle je prostě fakt Super na druhou.
Už bylo načase, aby Honda inovovala svou superbikovou vlajkovou loď. A pustila se do toho zgruntu, pryč jsou časy, kdy Fireblade připomínal spíš cestovní, než sportovní stroj. Kdepak, nový Fároš sice nezapře své geny, zároveň je ale tahle mašina Drsná jako šmirglpapír…
BMW R nineT Urban G/S vs. Ducati SCR Desert Sled
Helmut proti Giovannimu, německá urputnost vs. italská mrštnost, BMW proti Ducati. Dají se vůbec tyhle motorky srovnat, když jsou podle technických tabulek tak odlišné? No jasně že jo, tady jde přece o styl! A toho mají obě tahle Železa v ohni na rozdávání – jen každé trochu jinak.
Pro někoho bude mít málo koní a bude málo „racing“. Pro někoho bude zas sportovní až moc. A tak jsme zkusili vykoumat, pro koho je vlastně tahle Kawka vhodná – a s překvapením jsme zjistili, že se s ní Kawasaki zřejmě trefila do černého. Holt Lehká střední váha je dnes v kursu.
Zapomeňte na všechno, co znáte z motorky, tady vám to k ničemu není a první kilometry na triku Freewheeler si připadáte jako úplní začátečníci. Tahle věc se prostě řídí jinak, ovšem když přijdete na to, jak se „na lopatu sedá“, může se u vás nakonec dostavit až Zvrácená přitažlivost.
I tady Honda pilně zapracovala a deklaruje, že její Červená královna je zase o pořádný kus lepší. Jestli je to pravda, nebo ne, jsme vyzkoušeli na několika tratích s různým povrchem, takže teď už máme jasno. Jestli chcete mít jasno taky, stačí si přečíst náš test.
ENKáčko jsme testovali vloni a pro letošek jsme si ho půjčili znovu, tentokrát ale na delší dobu. Nebudeme zastírat, že nás především zajímalo, jestli bude „čína“ fungovat spolehlivě v rámci ne stovek, ale i tisíců najetých kilometrů. Jak tahle Asijská vlaštovka po pár měsících dopadla, co se nám na ní líbí a co naopak ne, si můžete přečíst v našem závěrečném shrnutí.
Norma Euro 4 pořádně zacvičila nejen s nabídkou motorek, ale především skútrů. Naštěstí s námi ale ještě pár jednoduchých, lehkých skútříků zůstalo, a my otestovali jeden z nich, Benelli Cityblade 125i Tour. Zkušenosti s tím, jak tento strojek funguje ve městě a mimo něj, jsme shrnuli v článku s názvem Rudé ostří.
Ovšem nejezdili jsme jen po vlastech českých a moravských, byli jsme se podívat i na mezinárodním srazu BMW Motorrad Days v Německu (nečekejte ale popisný report, tentokrát jsme „Gármiš“ pojednali trochu jinak), v Techmánii se věnujeme jednak dalším zkušenostem našeho racera při závodění z Dafitem, druhak komponentům, na kterých bez diskuze závisí naše zdraví a někdy i život, tedy brzdám. Jako vždy pro vás máme i redakční produktové testy, aktuality, toolbox, soutěže (tentokrát dokonce tři!) a další „drobnosti“.
Sport
Krom pravidelných „deníčků“ Kuby Kornfeila a Káji Abrahama jsme pro vás přichystali report z MotoGP (myslíme, že díky tomu, jak to v tomhle seriálu letos vypadá, se máme za pár dní v Brně nač těšit), dále postřehy ze zámořského podniku WSBK a byli jsme se podívat i na osmihodinovém závodu Endurance World Championship na Slovakia Ringu (a bylo to super!). Nevynechali jsme ani MXGP v Portugalsku a samozřejmě ani závod tohoto seriálu u nás v Lokti, náš reportér byl i při akci Pilníkovo pozdní odpoledne, která – jak jistě víte – se týká FMX. A zajeli jsme se mrknout i do Těrlicka na roadracing, do Kostěnic a Světce u Teplic na další závody classic motocrossu a jako vždy bedlivě sledujeme, co se děje na speedway.
Je léto, horko, lítat na mašině se dá od rána do večera, přesto doufáme, že si najdete chvíli na přečtení nového Motorbike – třeba někde u vody nebo u večerního pivka. Tak ať se vám i srpnové číslo líbí jako ta předešlá!
Motorbike 8/ 2017 vychází ve středu 2. srpna 2017.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text
Tištěné předplatné je možné objednat prostřednictvím e-mailu: predplatne@motorbike-czech.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/motorbike.cz.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin
Cena: 89,- Kč