reklama


Nová Honda CRF1000L Africa Twin – modelový rok 2016

Nová Honda CRF1000L Africa Twin – modelový rok 2016

Honda s potěšením oznamuje další technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, jenž se v evropských prodejnách značky objeví koncem roku 2015. Podobně jako jeho slavní předchůdci, také CRF1000L Africa Twin je dobře připraven na každé dobrodružství. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozek připravený na cestu napříč kontinenty – po silnicích i mimo ně.
Honda s potěšením oznamuje další technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, jenž se v evropských prodejnách značky objeví koncem roku 2015. Podobně jako jeho slavní předchůdci, také CRF1000L Africa Twin je dobře připraven na každé dobrodružství. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozek připravený na cestu napříč kontinenty – po silnicích i mimo ně.
Honda s potěšením oznamuje další technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, jenž se v evropských prodejnách značky objeví koncem roku 2015. Podobně jako jeho slavní předchůdci, také CRF1000L Africa Twin je dobře připraven na každé dobrodružství. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozek připravený na cestu napříč kontinenty – po silnicích i mimo ně.

Honda s potěšením oznamuje další technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, jenž se v evropských prodejnách značky objeví koncem roku 2015. Podobně jako jeho slavní předchůdci, také CRF1000L Africa Twin je dobře připraven na každé dobrodružství. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozek připravený na cestu napříč kontinenty – po silnicích i mimo ně.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-crfdakar-tricolour-2015-106_1

Od samého počátku projektu CRF1000L Africa Twin konstruktéři vzhlíželi k jednomu motocyklu, jenž je neustále udivoval svou harmonií praktičnosti, rovnováhy a ovladatelnosti na silnicích i v terénu – k původnímu XRV750 Africa Twin. Ten se i v konkurenci dnešní nezměrné nabídky cestovních endur osvědčil jako vhodný etalon. Nový stroj, který dnes přichází se jménem svého předchůdce, nemá se starým modelem shodný ani jeden díl. O to více však zdědil z jeho esence a charakteru, díky nimž byl model XRV750 Africa Twin tak skvělý.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-DCT-ABS-2015-079_1

Přístup „vydejte se kamkoli“ začíná u motoru, který musí podávat stejně dobré výkony v terénu i při dlouhých silničních přesunech – a samozřejmě také při všech ostatních způsobech použití. Řadový dvouválcový motor v CRF1000L Africa Twin má zdvihový objem 1 000 cm3 a jeho konstrukce do velké míry čerpá ze zkušeností značky Honda získaných v motoristickém sportu, především pak ze závodních strojů CRF250R/450R. Jako příklad lze uvést například stejnou konstrukci čtyřventilové hlavy Unicam, jež přispívá ke kompaktním celkovým rozměrům agregátu. Lehký litý vačkový hřídel, který je vyroben ze stejného materiálu jako u CBR1000RR Fireblade, ovládá ventilový rozvod a o zážeh směsi paliva a vzduchu se v každé spalovací komoře starají dvě zapalovací svíčky.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-crfdakar-2015-109_16x9_HiRes_1

Vysoký výkon a točivý moment s lineárním průběhem jsou zárukou okamžité odezvy za každých otáček – a to za doprovodu uspokojivého charakteristického hlubokého zvuku, který s otáčkami postupně narůstá. 270° fázování klikových hřídelí dodává motoru osobitý charakter a zároveň poskytuje jezdci vynikající kontrolu nad trakcí zadního kola. Eliminaci vibrací zajišťuje dvouosý primární vyvažovací hřídel.

Ocelový dvojitý kolébkový rám zajišťuje skvělou rovnováhu mezi stabilitou při vysokých rychlostech – a to i při plně naloženém stroji – a prvotřídními terénními schopnostmi, agilitou a ryzí silou. Centralizace hmoty – umístění prvků, jako je například baterie, u zadní strany hlavy válců – přispívá ke snížení těžiště stroje.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-crfdakar-tricolour-2015-107_1

Inverzní vidlice Showa s dlouhým zdvihem je plně nastavitelná a je opatřena dvěma radiálně umístěnými čtyřpístkovými brzdovými třmeny Nissin a 310mm „vlnovitými“ plovoucími kotouči. Zadní tlumič Showa disponuje hydraulickou regulací předpětí. Podobně jako CRF450R Rally, také model CRF1000L Africa Twin využívá 21/18palcové přední/zadní kolo s drátěným výpletem. Ráfky jsou obuty do pneumatik o rozměrech 90/90-21 a 150/70-18.

Dvouspojková převodovka (DCT)

Převodovka nabízí standardní manuální režim, ve kterém může jezdec řadit tlačítky na levé rukojeti, a dva automatické režimy. D – tento režim nabízí nejlepší rovnováhu mezi spotřebou paliva a komfortem jízdy. S – tento režim byl revidován s důrazem na lepší sportovní výkony. Jezdec může v tomto režimu volit ze tří různých způsobů řazení: S1, S2 a S3.

CRF1000L Africa Twin-Adventure-DCT-2015-021_1

Převodovka DCT u CRF1000L Africa Twin je samozřejmě připravena na provoz v náročném prostředí – funkce pro jízdu v terénu lze aktivovat spínačem G umístěným na pravé straně přístrojového panelu. Stiskem tlačítka G v kterémkoliv jízdním režimu dojde ke zlepšení trakce a ovladatelnosti stroje – což je důležité pro jízdu v terénu – snížením úrovně prokluzu spojky během řazení.

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru