„BMW GS“ je synonymem pro univerzální motocyklové potěšení již více než 35 let: „GS“ ztělesňuje ideální kombinaci turistiké jízdy na dlouhé vzdálenosti, dynamiky a off-road schopnosti. To platí zejména pro motocykly BMW GS s plochou twin boxer motorem. Jsou to perfektní společníci v extrémních podmínkách, pokud jde o zkoumání nejvzdálenějších koutů země.
Boxer motor s novým katalyzátorem je přizpůsoben tak, aby byl v souladu s požadavky EU4.
Běží jako předtím vzduchem/vodou chlazený boxer s výkonem 92 kW (125 koní) při 7 750 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 125 Nm při 6 500 otáčkách za minutu, nová R 1200 GS má nyní změněn katalyzátor a nový stav dat pro řízení motoru, aby splňoval nejnovější požadavky EU4. V modelu 2017 již došlo k přidání vibrační klapky na výstupním hřídeli převodovky a revizi pohonu a převodové hřídele.
Jezdecké režimy jako volitelný prvek s dynamickou kontrolou trakce DTC a nové HTC – pro snažší rozjezdy do kopce.
Jízdní režimy „Dynamic Pro“ a „Enduro Pro“, jsou aktivovany pomocí kódované zástrčky, nabízejí také možnosti přizpůsobení, které umožňují upravit charakter motocyklu. Ostatní prvky „Riding Modes Pro“ jsou nově zabudovaný asistent rozjezdu do kopce, ABS pro ještě větší bezpečnost při brzdění, a to i v náklanu a dynamické brzdové světlo, což je účinnější při upozornění, že motocykl je brzdění.
Asistent ESA „Next Generation“ s plně automatickou funkcí samočinnou regulací výšky karosérie.
Pevný sportovní podvozek pro off-road nadšence pro R 1200 GS Rallye.
Nové laky a styling ve třech atraktivních variantách.
Samotná přítomnost R 1200 GS Exclusive je zdůrazněna pomocí palivových bočních nádrž obložení panelů v měsíční kovové matné s jasnými malovanými deco prvky přes, přední kolo s krytem centrální palivové nádrže v ledové čokoládové metalice a rámu dohotovenými v achátově šedě-kovovém matu. Černé hnací ústrojí a brzdové třmeny zlaté jako rafinovaný kontrast.
Přehled highlightů nového BMW R 1200 GS:
- Motor boxer s novým katalyzátorem a přizpůsoben tak, aby splňoval požadavky EU4 při nezměněném výkon 92 kW (125 koní) při 7 750 otáčkách za minutu.
- Nový vzhled s vizuálně zvýšenou robustností.
- Výraznější styl a atraktivní barevné varianty.
- Ještě více možností ergonomie s četnými výšky sedadla a variant sedadel.
- Výrazně širší rozšíření modelových variant ve vztahu k základním provedení z rafinovaného R 1200 GS Exkluzivní až R 1200 GS Rallye pro jezdce s off-road aspirací.
- R 1200 GS Rallye – nová verze s přídavnými produkty: Rallye sedadla, sportovní čelní sklo, chladič s chráničem rámu, široké enduro stupačky a cross-paprsková kola, stejně jako profesionální sportovní podvozek s volitelnými pneumatikami s výlisky.
- Inovativní funkce, jež nabízí nejnovější generace Dynamic ESA: v automatickém režimu útlum a automatickým pozastavením samonivelační pro nový zážitek z jízdy.
- Riding Modes Pro s DTC, Hill Start Control a nové přizpůsobitelné režimy Modi Dynamic Pro a Enduro Pro jako volitelné prvky výbav z výroby.
- Nové volitelné příslušenství, jako je ochrana válců konzole, Topcase pro dvě helmy a off-road ochranné díly, stejně jako chránič chladiče a chrániče rámu.
Text a foto: TZ