Pro tým Big Shock Racing Dakar nekončí, teď si ho užije s fanoušky
Členové týmu Big Shock Racing už jsou po úspěšném absolvování Dakaru zpět doma. Pilot Martin Macík spolu s navigátorem Františkem Tomáškem a palubním mechanikem Davidem Švandou získali nejvyšší české umístění, 5. místo mezi kamiony. Big Shock Racing se současně stal nejlepším privátním týmem kategorie. Také Jan Brabec na motocyklu zvládl nejnáročnější motoristický závod dokončit na cenném 54. místě, navíc s kolenem jištěným několika šroubky po africké nehodě. Kdo by čekal, že si teď pánové dopřejí zasloužený odpočinek, ten se mýlí. Na Martina Macíka doma čekaly nejen příjemné rodičovské povinnosti, ale také poslední organizační práce spojená s besedami Posedlí Dakarem, které se na konci ledna rozjedou po celé České republice. I sekce mechaniků týmu má spoustu nápadů a nových postřehů, které přinesl letošní Dakar. Karla, speciál Martina Macíka, čeká několik zásadních úprav a současně se v sedlčanských týmových dílnách už pilně pracuje na vývoji dalšího kamionu. Pokračovat bude také Martinův projekt Respect Road – na silnici nezávodím, který s podporou ŘSD ČR pomáhá šířit ohleduplnost na našich silnicích.
Přípravy na příští Dakar startují
Martin Macík s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou na letošním Dakaru skvěle reprezentovali české barvy, bojovali až do poslední etapy a dokázali překonat sérii nástrah, které jim aktuální ročník nachystal. Na trati si poradili s výměnou spojovačky, dojeli etapu s utrženou kabinou nebo pohonem pouze na zadní kola. Letos také posádka na trati stihla vyměnit 9 pneumatik. Přesto se větší část závodu pohybovala v celkovém hodnocení v TOP 5. „Máme skvělé 5. místo a já jsem za to vděčný, protože jsme si s celým týmem obrovsky mákli. Přitom každému bych přál zažít tu dobrou náladu jak v našem bivaku, tak v kabině. Kluci mechanici do všeho šli s vervou, každý den makali do ranních hodin, každý den hrála muzika. Musím říct, že taková parta se těžko hledá. A dík si zaslouží také naši fanoušci, partneři a rodiny, protože podpora letos byla neuvěřitelná a my si jí moc vážíme. S letošním Dakarem jsme spokojení,“ říká Martin Macík. A v rámci možností je se vou dakarskou účastí spokojen i motocyklista Jan Brabec. „Vydal jsem ze sebe letos na Dakaru maximum. Byl jsem připravený nejlépe, jak to v dané situaci bylo možné. Děkuji všem, kteří mě podpořili, a také sám sobě, že jsem to nevzdal,“ říká k letošnímu Dakaru Honza. Bezprostředně po návratu týmu do ČR začíná plánování a přípravy na Dakar příští. Opět bude prostor pro nové spolupráce, partnery a dobrodružství.
Besedy Posedlí Dakarem míří za fanoušky
Tým Big Shock Racing bezprostředně po návratu do ČR rozjede další dakarskou karavanu. Ta ale tentokrát zamíří za českými fanoušky. Interaktivní talk show Posedlí Dakarem, ve které se představí členové týmu Big Shock Racing, postupně zavítá do Brna, Prahy, Ostravy, Zlína a dalších měst. Fanoušci se mohou těšit na pořádnou dávku adrenalinu, svérázný humor, nové příhody, nezveřejněná videa i informace ze zákulisí letošního Dakaru. Dostanou šanci osobně se potkat s jednotlivými členy týmu a společně si užít čerstvé zážitky. „Besedy původně vznikly na přání fanoušků. Postupně se sály zvětšovaly a míst přibývalo. Pro nás už je teď skoro povinnost objet po Dakaru ČR a osobně našim fanouškům za jejich super podporu poděkovat. Myslím, že sociální sítě jsou fajn, ale nic nepřekoná sílu osobního setkání. Lidé se můžou zeptat na cokoliv, podáme si ruku, uděláme selfíčka a řekneme si, co je potřeba. Fanoušky bereme jako součást našeho týmu. A máme radost, že to vnímají stejně a podporují nás během Dakaru i na besedách,“ popisuje Martin Macík, který připravované akce využije také k informování o projektu Respect Road – na silnici nezávodím, jehož prostřednictvím se snaží řidiče vést k vzájemnému respektu na silnicích a upozornit na nejčastější chyby, kterých se za volantem dopouštíme. Jen videa, která natočil k tématům bezpečného předjíždění, pozornosti za volantem a dodržování dostatečné vzdálenosti, už na jeho osobních sociálních sítích shlédlo přes 550 tisíc lidí.
Sedlčanské dílny znovu ožívají
I mechanikům týmu Big Shock Racing letošní Dakar přinesl spoustu nových podnětů. Karel, Martinův kamion, který na letošním Dakaru zažil svou premiéru, zatím v Džiddě vyhlíží trajekt, kterým se poplaví do Francie. Jakmile si ho ale mechanici převezmou, čeká na něj série úprav pod taktovkou šéfa týmu Martina Macíka staršího. „Vývoj závodních aut jde každý rok kupředu a je logické, že pro příští ročník už máme pro Karla připravené změny, které nám pomohou dál zrychlovat. Budeme řešit motor, převodovku a spoustu dalších věcí. A není už tajemstvím, že budeme stavět i další závodní auto, které bude zase o generaci dál,“ říká Martin Macík starší.
Tým Big Shock Racing je s letošním Dakarem spokojen. Znovu se potvrdilo, že i privátní tým z České republiky je schopen držet krok s největšími továrními hráči. Do příštího ročníku bude Big Shock Racing pracovat na tom, aby se dosavadní výborné výsledky podařilo znovu překonat a při tom se závoděním stále dobře bavit.
Termíny a místa besed Posedlí Dakarem fanoušci najdou na www.posedlidakarem.cz
Kolik závodních speciálů už Martin Macík vypustil ze své garáže? Další informace najdete v našem deníku: http://www.posedlidakarem.cz/karluv-rodokmen-kolik-aut-uz-stihl-postavit-martin-macik-starsi/
Text a foto: TZ