reklama


REDAKCE TESTUJE: Stylmartin Gear S1 Pro

REDAKCE TESTUJE: Stylmartin Gear S1 Pro

Klasický ženský problém: nemám co na sebe. Kolikrát už jsem tohle řekla – a kolikrát to nebyla pravda. Jenže tentokrát ano, tentokrát jsem nepřeháněla. Boty na enduro prostě fakt ve skříni ještě nemám.
Klasický ženský problém: nemám co na sebe. Kolikrát už jsem tohle řekla – a kolikrát to nebyla pravda. Jenže tentokrát ano, tentokrát jsem nepřeháněla. Boty na enduro prostě fakt ve skříni ještě nemám.
Klasický ženský problém: nemám co na sebe. Kolikrát už jsem tohle řekla – a kolikrát to nebyla pravda. Jenže tentokrát ano, tentokrát jsem nepřeháněla. Boty na enduro prostě fakt ve skříni ještě nemám.

Boty jako pro Karkulku

Text: Jana Kolací

Foto: Ivan „Scoob“ Bezděk

Klasický ženský problém: nemám co na sebe. Kolikrát už jsem tohle řekla – a kolikrát to nebyla pravda. Jenže tentokrát ano, tentokrát jsem nepřeháněla. Boty na enduro prostě fakt ve skříni ještě nemám.

SMB_0145

Měla bych spíš napsat „neměla jsem“, protože po dlouhém hledání a vybírání (a poslouchání pošklebků kolegů, že stejně vyberu nějaké růžové, jedno jaké kvality) jsem objevila značku Stylmartin. Logicky jsem si řekla, že jestliže tahle italská značka vyrábí moto boty už od roku 1979, měli by tam o nich něco už vědět – a co si budeme povídat, každá ženská ví, že Italové obuv prostě umí. Proč by to tedy mělo být jinak u bot na enduro.

Přiznám se, že kolegové tedy měli trochu pravdu, jen se sekli v barvě – vzhledem k tomu, že redakce má na dlouhodobý test enduro Gas Gas Cami v červenočerné kombinaci, chtěla jsem tzv. „ladit“, takže bylo jasné, že aspoň trochu červené ty boty prostě musí být. Ale nejsem zas takový magor, abych barvě podřídila funkčnost, takže ta mě samozřejmě zajímala především.

Původně jsem tedy chtěla něco s vyjímatelnou vnitřní botičkou, ovšem na druhou stranu se mi nechtělo investovat zbytečně moc financí. Přeci jen nejezdím na enduru každý den, takže mi šlo hlavně o to, aby boty nepomokly, resp. aby se třeba při průjezdech loužemi nepromočily. Prostě něco na hobby ježdění, co bude splňovat podmínky bezpečnosti, bude kvalitní (takže si nebudu muset za půl roku kupovat další) a taky bude dobře vypadat. A to dle mého názoru Stylmartin Gear S1 Pro splňují.

Jsou vyrobeny z voděodpudivé kůže v kombinaci s plastem, na špičce mají zesílený chránič, samozřejmě plastové chrániče kotníku, paty a holeně, protiskluzovou zesílenou a oleji odolnou podrážku, antibakteriální polstrování a vnitřní protiotřesovou voděodolnou vložku. Zapínání je nahoře suchým zipem, ovšem hlavní jsou čtyři kovové přezky s plastovými, ozubenými pásky, takže lze šířku bot nastavit podle toho, jestli dávám nohavice kalhot do nich nebo přes ně.

SMB_0123

Dost mě překvapilo, že jsou boty poměrně lehké, měla jsem dosud půjčenou obuv od jiné značky a tak jsem se duševně připravila na to, že si zas budu připadat jako potápěč s olověným závažím, jdoucí opravovat podmořský kabel, ale kdepak. S tím souvisí i chůze. Chápu, že motokrosové boty nejsou určeny na nějaké dlouhé chození, ale v Stylmartin Gear bych si na to troufla, nikde nedřou, ani netlačí, přesto jsou dostatečně pevné, aby při pádu nebo „blízkém setkání“ s kořenem nebo kamenem nohu pořádně chránily.

Další překvapení se konalo ohledně vody. Ze zkušenosti vím, že mnohý výrobce, označující své výrobky za voděodolné, prachsprostě lže a že boty, inzerované jako vodotěsné, promoknou kolikrát stejně rychle jako kecky. Možná je tím „vodotěsné“ míněno, že se s nimi může těsně k vodě, ale ne už do ní.

SMB_0126

Ovšem Gear S1 Pro vážně překvapily. Za celý den, kdy dostávaly díky počasí a loužím fakt zabrat, se mi do nich nedostala ani kapka. Tedy vlastně až nakonec, kdy se mi povedlo si do levé boty nabrat vrchem, ale to by, hádám, nevydržela v suchu bota žádná.

Nemohu posoudit, jestli mi vydrží rok, dva nebo pět, na to je mám příliš krátce (i když přepokládám, že víc než rok spolu budeme určitě, až na kosmetické drobnosti s nimi nic není). Ale co se týká ostatních požadavků, tedy bezpečnosti a komfortu, jsem spokojená.

Snad jen jedna věc na závěr – musela jsem koupit boty o jedno číslo větší, takže doporučuji nepořizovat se je „na blind“, ale předtím vyzkoušet. I když kdo už někdy italské boty kupoval, ví, že tohle je u nich pravidlem.

Seženete na www.paolo.cz

Vyšlo v Motorbike 3/2014

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru