Motorbike 8/2015
Aprilia RSV4 RR, MV Agusta Brutale RR, Yamaha MT 07 Moto Cage, Ducati Streetfighter 848, Moto Guzzi Eldorado, Kawasaki Vulcan S, KTM Freeride E-XC a E-SX, Yamaha NMAX – aktuální číslo Motorbike je opět plné našich původních testů. Ale samozřejmě nejen testů, takže i fanoušci sportu a techniky v něm najdou to své.
Obsah
Testy
Stranou všech aktuálních diskuzí o současném nejlepším superbiku, stranou dohadování, jestli je králem německý nebo japonský stroj. A když už je těch hádek moc, její motor zařve a všem ukáže, že „Královna superbiků“ zdaleka neztratila nic ze své síly, a musí se s ní počítat. My měli tu čest prohnat královnu po našich silnicích a už se nedivíme, že vládne právě ona.
Jen osmikilo? Tak na to „jen“ okamžitě zapomeňte, tahle motorka lítá líp, než kdejaký litr. A dělá čest svému jménu, fakt brutalita na dvou kolech. Brutalita, kvůli které zapomenete, že existuje něco jako dopravní předpisy…
Už na první pohled je jasné, že tady půjde o zábavu. A taky že ano, tahle „Muší váha“ dokáže pobavit tak, že byste mohli vyplaveným adrenalinem naplnit za jedno odpoledne kýbl. A je úplně jedno, jestli je vám dvacet nebo padesát, Moto Cage působí jako živá voda na každého.
Dalo by se říct, že jde o posledního Mohykána. Minimum asistenčních systémů, jen syrový motor, sportovní podvozek a vy. Nic pro rozmazlence, tohle je kladivo, které musíte pořádně držet. A pak s ním spráskáte kdekoho.
Cruiser nemusí mít uvedeno v rodném listě jen „Made in U.S.A.“, jak dokazuje právě novinka MG. Velká, dlouhá, silná, a překvapivě i rychlá motorka se může narodit i v Itálii, ostatně u Moto Guzzi mají s tímhle stylem své letité zkušenosti. A jak (a jestli) se jim je povedlo implantovat do Eldorada, zjistíte v testu.
Cruiser, Chopper? Kdepak, mini muscle bike! Novinka od Kawasaki si na trhu stojí víc než dobře a my byli zvědaví, proč tomu tak je. Jestli to chcete vědět taky, přečtěte si test s názvem „Soptík“.
Dvě elektrické motorky, Jirka Heiník, Petr Pilát a naše redaktorka. A zamyšlení nad tím, komu je elektrický Freeride určený a jestli právě tohle je cesta do budoucnosti.
Takže to by byly testy. Tedy vlastně ještě ne, ještě je tu novinka od Yamahy, skútr NMAX, který se chystá pořádně zatopit konkurenční Hondě PCX. A taky „Ošklivé káčátko“ BMW F650GS, které jsme zařadili do sekce ojetin. Nevynechali jsme ani čtyřkolku, tentokrát jsme vyzkoušeli Access MaX 650I Forest 4×4. V Techmánii se dozvíte, jak se stát „skútřím veterinářem“, tedy jak se nejlépe starat o svého dvoukolového mazla, v sekci „Osobnost“ jsme vyzpovídali Veroniku Hankocyovou, která jezdí roadracing. Nečekejte nic uhlazeného, žádné neosobní PR kecy – tohle je vážně „Slečna Drsňák“.
A tím se dostáváme ke sportu. Krom kompletní startovky MotoGP pro Brno, ze které se dozvíte nejen to, kdo z nejlepších pilotů světa za pár dní na Masarykově okruhu pojede, ale i pár zákulisních drbů, tu pro vás máme reportáže z Assenu a Sachsenringu, z WSBK report z Laguna Seca a když už jsme u těch Velkých cen, tak taky z MXGP v Theuschenthalu a Lokti. Samozřejmostí je sekce roadracing, ve které se s námi můžete podívat nejen do Radvanic, ale i do Irska, kde jedou naši jezdci. A vůbec ne špatně! Nevynechali jsme ani podniky u nás, takže jsme se byli podívat na Alpe Adrii v Mostě, na klasickém motokrosu ve Ctiměřicích a na FMX show v rámci „Pilníkova pozdního odpoledne“. A jako vždy i na speedway.
Vyjmenovávat další rubriky, tedy aktuality, soutěže, produktové tesy, toolbox atd. je zbytečné, nosili bychom tím dříví do lesa… ostatně, mrkněte se sami do Motorbike č. 8, který vychází právě dnes!