reklama


Tým Honda Endurance Racing přebírá na pódiu závodu 24 Heures Moto Le Mans druhé místo!

Tým Honda Endurance Racing přebírá na pódiu závodu 24 Heures Moto Le Mans druhé místo!

Tým Honda Endurance Racing přebírá na pódiu závodu 24 Heures Moto Le Mans druhé místo

 

Tým Honda Endurance Racing s Randym de Punietem, Sébastienem Gimbertem a Yonnym Hernandezem se ve druhém kole Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIM 2018/2019 probojovali až na slavné pódium hrdinů Le Mans 24 Heures Moto. Trio přišlo na tribunu se svojí Hondou CBR1000RR Fireblade SP2. O boji o vítězství se rozhodlo pouze v posledních třech minutách.Další CBR1000RR Fireblade SP2 se dostal do top-8 s týmem #55 National Motos Honda (Emeric Jonchiere, Stéphane Egea, Baptiste Guittet).

 

Tým Honda Endurance Racing vstoupil na pódium 42.ročníku závodu 24 Heures Motos v Le Mans. U druhého kola mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIM 2018/2019 se Randy de Puniet, Sébastien Gimbert a Yonny Hernandez po vysilující celodenní vzdálenosti probojovali na hrdinskou druhou pozici.

Poté, co byli v úvodních fázích v čele závodu, se rozbilo zadní světlo a muselo být opraveno včetně spínače okruhu. To stihli se ztrátou jen o něco málo více než tři minuty.

Tým pak opět vyrazil na trať a pokračoval v bitvě na 11. pozici. Ale trio Fireblade skládající se z Punieta, Hernandeze a Gimberta se nevzdalo a brzo bojovalo nejen o pozice na stupních vítězů, nýbrž se přiblížilo k vedoucímu týmu.

Ani malá nehoda de Punieta nemohla zabránit týmu, aby se vrátil zpět do čela. De Puniet měl štěstí, že i se svým modelem Fireblade SP2 vyvázl z nehody bez újmy. Mohl pokračovat bez toho, aby musel zastavit na opravu.

V noci se tým většinou spoléhal na de Punieta a vysílal ho na každou druhou štaci. Bývalý jezdec MotoGP nezklamal a krátce po sedmé hodině zajel nejrychlejší kolo závodu v 1’36.819 minutách.

Tým Honda Endurance Racing byl neustále nejrychlejším týmem na trati, čímž dohnal ty téměř čtyři ztracené minuty kvůli opravě a malé nehodě. V ranních hodinách se #111 Fireblade se svými protivníky neustále předbíhali v boji o vítězství a pódium.

Závod se nakonec ukázal jako jeden z nejtěsnějších a nejzajímavějších v historii vytrvalostních závodů a tým Honda Endurance Racing se v posledních třech minutách závodu umístil na druhém místě za SRC Kawasaki.

Tým musel zajet do depa natankovat, aby neohrozil výsledek na tribuně a tím bohužel předal soupeřům nejvyšší stupeň na stupních vítězů. Ani desetiminutová jízda safety car v posledních 15 minutách závodu by neumožnila splnění snu o vítězství na závodu 24 Heures Moto.Každopádně druhé místo je velký úspěch pro tým, který začal s úplně novou posádkou a novou řadou Honda CBR1000RR Fireblade SP2.

Pro tým National Motos Honda na # 55 Fireblade to byl také dobrýzávod. Trio Emeric Jonchiere, Stéphane Egea a Baptiste Guittet začalo na 25. pozici a skončilo v druhé polovině top-10 na osmém místě.

Vedoucí mistři světa ve vytrvalostních závodech F.C.C.TSR Honda France, v letošním Le Mans neměli štěstí, protože Mike di Meglio měl na začátku závodu nehodu, čímž se tým dostal mezi poslední. Fireblade byl opraven v rekordním čase, čímž se trio di Meglio, Freddy Foray a Josh Hook dostalo zpátky na dráhu s cílem probojovat se v závodu nahoru.

F.C.C.TSR Honda France se právě probojoval zpět na osmé místo v závodním hodnocení, když nastal další problém, při kterém musel být celý brzdový systém vyměněn a nahrazen. Jakmile se tým vrátil na trať, Foray se srazil s jiným jezdcem. Motorka se smýkla podél trati, což mělo za následek poškození krytu motoru a ztrátu oleje. Tým stále tvrdě pracoval, aby nejen opravil díru, ale také vyměnil vnitřní části, což znamenalo další ztrátu dvou hodin v depech.

Tým se nevzdal ani potom a poslal motorku zpět bez šance na získání bodů na mistrovství světa s cílem „vyhovět“ duchu vytrvalosti tím, že dokončí závod – a tak se tým F.C.C.TSR Honda France umístil na 35. místě v oficiálním žebříčku závodu.

 

 

 

 

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru