Victory Motorcycles oslavilo 18 let působnosti… a zatím se stále jen rozjíždí
- Továrna si připomíná 18 milníků z posledních osmnácti let
- Oslavuje pódiová umístění na Tourist Trophy a Pikes Peak
4.července oslavilo Victory 18 let své existence, ale říká, že je to pouhý začátek, neboť letos slaví spoustu závodních vítězství a představení nového moelu Octane.
„Tento rok se opravdu daří“, říká nadšeně Gary Gray, ředitel oddělení motocyklů. „Minulý měsíc jsme měli 3 z našich prototypů na pódiových pozicích ve dvou nejtěžších závodech na světě – Isle of Man TT a Pikes Peak – a tyto vítězství ženou každého v našem vývojovém týmu ještě více dopředu. Půjdeme ještě více dopředu, rozhodně nemáme v plánu zpomalit.“
K oslavě 18 let existence si Victory Motorcycles přípomíná 18 milníků.
Milník č.1
První model Victory byl V92C, poprvé představen v roce 1997 v Planet Hollywood a odhalil ho americký automobilový závodník a dvojnásobným vítěz závodu 500 mil v Indianaplis Al Unser, Jr. Tenkrát odstartovala tématika „American muscle“, která doprovází společnost dodnes. Model V92C se začal prodávat v roce 1998 a z nabídky byl vyřazen v roce 2003. V roce 2011 byl ten model zamražen do ledové kostky a vystaven v Ledovém Hotelu ve Švédsku. Po 4 letech v ledu byl tento motocykl vyjmut z ledu a přiveden zpět k životu s doplněním benzínu a drobné údržby, což poukazuje na výbornou odolnost motocyklů Victory.
Milník č.2
V roce 2002 představilo Victory motor Freedom (100ci) – předchůdce motoru Freedom 106ci, který je dnes používán v mnoha modelech Victory. Motor vycházel z původního motoru, který byl používán v modelu V92C, ale měl vyšší výkon, jiné válce a menší olejový chladič. Tento motor byl poprvé použit v modelu V92TC Touring Cruiser, který se prodával do roku 2006.
Milník č.3
Rok po představení motoru Freedom 106 byl představen první model Victory, v designu tak jak známe značku dnes – model Vegas. Pod tento model se podepsal designer Michael Song, který působí ve společnosti dodnes.
Milník č.4
V roce 2003 oslavilo Victory 5 let od svého vzniku a společnost začala spolupráci s dvojicí, kterou tvoří Arlen Ness a jeho syn Cory Ness a tato spolupráce trvá dodnes. Společně tvoří limitované edice, které jsou stavěny na modelu Vegas s použitím speciálních dílů právě od dvojice Nessů, mezi tyto díly patří převážně CNC obráběné hliníkové díly a speciální lakování, které zahrnuje jejich originální podpis na boku motocyklu.
Milník č.5
Rok po modelu Vegas přichází v roce 2004 na trh druhý cruiser od Victory – model Kingpin. Představen byl také model Kingpin Deluxe, který měl oproti standardnímu modelu pár luxusních dílů, což mělo přilákat zájemce, kteří hledají více komfortu. V roce 2006 byl přidán do nabídky model Kingpin Tour, který nahradil model V92TC Touring Cruiser.
Milník č.6
V roce 2005 se modely Vegas a Kingpin prodávaly velmi dobře a Victory přidává do nabídky svůj třetí cruiser – model Hammer. Rychle se stává jedním z nejlépe prodávaných cruiserů a stává se populárním také jako základ pro stavby custom modelů, hlavně v Evropě. Představena byla také sportovnější verze Hammer S.
Milník č.7
V roce 2006 přichází Vicotry s modelem Vegas Jackpot, „extrémní verzí modelu Vegas“ s 250 mm širokou zadní gumou, lakovaným rámem a agresivním lakováním zbytku motocyklu.
Milník č.8
V únoru 2007 představuje Victory model Vision, který posouvá společnost blíže k cestovnímu segmentu. Model Vision opět navrhl Michasel Song, má nízko posazené sedlo a je zde široká škála elektroniky. Po 9 letech vypadá model Vison stále nadčasově….
Milník č.9
V roce 2010 jsou představeny další 2 modely – Cross Country a Cross Roads. V roce se pokouší švýcar „Grizzly“ na modelu Cross Country o světový rekord v projetí všech kontinetů na motocyklu. Plánovaný příjezd do Daytony v USA je 10.července 2016.
Milník č.10
V roce 2010 Arlen Ness a Cory Ness vytvořili další 2 limitované edice modelů Victory: Arlen Ness Vision a Cory Ness Jackpot. Oba modely mají speciálně lakované kola, chromované díly od společnosti Ness a mají svá čísla.
Milník č.11
V reakci na poptávku po sportovně vyhlížejících cruiserech přichází v roce 2012 Victory s modelem Judge, který inspirován „muscle car“ tématikou a stupačkami umístěnými uprostřed motorky.
Milník č.12
V roce 2012 přichází model High-Ball, což je první motocykl od Victory v duchu „bobber style“.
Milník č.13
V únoru 2014 se stává Gunner nejvícem“svalnatým“ cruiserem v modelé nabídce Victory, opět je zde osvědčený motor Freedom 106.
Milník č.14
Victory oznamuje vstup do TT Isle of Man s elektrickým motocyklem Empulse RR. Oznamuje také účast na Pkes Peak s motocyklem nazvaným Project 156, který používá prototyp kapalinou chlazeného motoru o objemu 1200 ccm, který se má v budoucnosti objevit v produkčních modelech. Na TT obsadilo Victory třetí pozici v závodě TT Zero a motorku pilotoval Lee Johnston. Bohužel Don Canet musel ze závodu Pikes Peak po problémech s přívodem paliva odstoupit. V této době také Victory představilo v USA model Empluse TT – první produkční elektrický motocykl.
Milník č.15
V roce 2015 ukázal průzkum trhu v USA, že majitelé motocyků Victory jsou ti nespokojenější majitelé motocyklů. Tomu napomáhá nejen vysoký komfort, ale hlavně velká odolnost a výdrž motocyklů.
Milník č.16
Po té, co Victory napovědělo, že motor z modelu Project 156 by mohl být používán v budoucnosti v produkčních modelech požádala továrna o pomoc Zacha Nesse v USA a Urse Erbachera v Evropě, aby vytvořili 2 protoypy motocyklů s tímto motorem.
Milník č.17
V červnu 2016 Victory Racing překvapilo celý svět s úplně novým elektrickým závodním motocyklem Victory RR, na kterém závodil William Dunlop na Isle of Man TT. William zajížděl stále rychlejší a rychlejší kola během tréninkových jízd a skončil na 2.pozici při dosažení průměrné rychlosti 115.844 mph.
Milník č.18
Victory se vrací na Pikes Peak při příležosti výročí 100 let tohoto slavného závodu a zaznamenává 2. a 3. nejrychlejší čas v kategorii motocyklů. Zatímco rok předtím závodil Don Canet na stoji Project 156, tentokrát přesedlal na eletrický model Empulse RR (upravený model z loňské TT). Mezitím Victory angažovlo také jezdce na model Project 156, kterým byl Jeremy Toye. V souboji elektrického modelu a modelu Project 156 byl úspěšnější Don na elektrickém modelu s časem 10:17.813 oproti času Jeremyho 10:19.777 – rozdíl tedy pouhé 2 sekundy.
Text a foto: TZ