Společnost MIVV protáhla přes své vývojové centrum oba modely, které Honda označuje jako „Africa Twin“. V roce 1993 tato italská společnost prodávala výfukové systémy pro model XRV 750. Nyní MIVV odhaluje nabídku výfuků pro nádherný model CRF 1000 L. Vzhled, použité materiály a výkon přesně splňují požadavky dnešních uživatelů.
Toto neobyčejné velké enduro dokázalo zastínit všechny své konkurenty. Navzdory tomu, že byl tento model představen teprve před pár měsíci, se CRF 1000 L už stala ikonou, což neuniklo pozornosti společnosti MIVV. Popularita tohoto modelu je někde tak vysoká, že se musí občas čekat na dodání tohoto modelu.
MIVV díky dlouhodobým zkušenostem s dodáváním speciálních dílů pro motory Honda má v nabídce opět výborné výfuky.
V nabídce jsou 2 typy výfukových koncovek, které lehce nahradí standardní sériový model, protože přesně pasují na originální výfukové svody. V nabídce jsou modely OVAL a SPEED EDGE, přičemž každý je k dispozici ve dvou provedeních. Koncovky jsou vybaveny vyjímatelnou vložkou, která se stará o snížení hluku. Během září bude v nabídce také výfuk bez katalyzátoru, jeden kompatibilní s koncovkou MIVV, čímž vznikne kompletní výfukový systém a druhý, který bude kompatibilní se sériovou koncovkou.
Oval Carbon Cap – Nejnápadnějším rysem je konec z uhlíkových vláken, který je tepelně odolný a má v sobě zářezy, které plní nejen estetický účel, ale také přispívají k rozptylu tepla. Pro model Africa Twin je tato koncovka nabízena s tělem uhlíku (černá barva) nebo z titanu. Výrobní proces je odvozen z odborných znalostí, které získává MIVV v MotoGP.
Speed Edge – To je opravdu inovativní koncept, který prolíná design a výkon. Koncovka je „rozdrcena“ na vnitřní straně, takže objímá podvozek a poskytuje významné úspory hmotnosti. Z hlediska použitých materiálů je použito opět uhlíkových vláken na držáku koncovky a na samém konci, zbytek těla koncovky je potom vyroben z nerezové oceli.
Výkon – Litrový dvouválec v CRF 1000 L poskytuje již v základu dobrý výkon a je velmi odolný. Z následující tabulky je ovšem patrné, že i přesto se MIVV podařilo dosáhnout znatelných změn. Úspora hmotnosti činí více než 6 kg a výkonové rozdíly jsou také opravdu znatelné.
Model | Pmax (HP) | RPM | Cmax (Nm) | RPM | Weight(Kg) |
STOCK | 79,5 | 7,500 | 86,1 | 5,500 | 8,300 |
MIVV SPEED EDGE HOMOLOGATED | 79,6 | 7,400 | 85,8 | 5,800 | 2,600 |
Max Increase | 2,6 | 7,900 | 4,8 | 7,600 | |
MIVV SPEED EDGE OPEN | 81,4 | 7,500 | 88,1 | 5,500 | 2,500 |
Max Increase | 4,3 | 8,100 | 5,5 | 4,500 | |
MIVV OVAL CARBON CAP HOMOLOGATED | 80,0 | 7,500 | 86,6 | 5,800 | 1,800 |
Max Increase | 7,7 | 4,900 | 6,3 | 4,900 | |
MIVV OVAL CARBON CAP OPEN | 80,7 | 7,600 | 87,2 | 5,300 | 1,700 |
Max Increase | 3,3 | 4,500 | 5,3 | 4,500 |
Pro více informací nejen o produktech pro model Africa Twin, ale také další sortiment společnosti MIVV neváhejte navštívit stránky výrobce: http://www.mivv.it
Text a foto: TZ