MOTORKY
a všechno co k nim patří
TEST: Benelli BN600R
U motocyklů se lvem ve znaku jsem vždy oceňoval extravagantní design, ojedinělé konstrukčními prvky a pěkně ostré tříválce. Jeden z nich mi v sedle modelu TnT po pár kilometrech rychle osvětlil, že přívlastek s označením známé třaskaviny nenese jen tak. Bohužel prodeje klesaly a značka chřadla. Naštěstí zahraniční investor z nejlidnatější země světa poskytl potřebné finance a škatulku ostrých potvor, které nejsou pro každého má nejen v našich končinách změnit jako první nová šestistovka. Přes slušně nastavenou cenu zachovala atributy značky a rozhodně nepůsobí jako stroj limitovaný rozpočtovými mantinely. Na mně bylo zjistit, jestli i tak jezdí.
TEST: Yamaha TMAX
Možná to taky registrujete – motorka se stává legendou přibližně v tom okamžiku, kdy se s ní poměřují ostatní a kdy se vám vnucuje na jazyk například „Tenhle skútr je jako TMAX.“
TEST: Yamaha MT – 07
Yamaha si dala s představením dlouho očekávaných novinek ve střední třídě nakedů na čas. Po hodně povedené MT-09 jsem v relaxačním prostředí Kanárských ostrovů vyzkoušel menší sestru s označením 07. Díky točivému dvouválci s charakteristikou véčka a muší váze je tenhle rošťák z Hamamatsu ve výrobě emocí o level výše než poněkud usedlá XJ6. A to jsem se měl teprve dozvědět až neuvěřitelně nízkou cenu.
TEST: Honda NC750X
Honda začala hledat recept na světovou finanční krizi hned po zlomovém roce 2008, a díky tomu se před dvěma lety dostala do výroby modelová řada New Concept. Tři motorky, postavené na společném základu, s nízkými pořizovacími a provozními náklady, snadnou obsluhou a přitom relativně zábavným charakterem, to je přesně to, co skomírající trh potřeboval.
TEST: Harley-Davidson Sportster 1200 Custom
Hledal jsem, pátral všude možně, vyptával se… ale kdepak, jinou motorku, která se bez přestávky vyrábí 57 let, jsem prostě nenašel. Harley-Davidson Sportster je prostě v tomhle unikátem. A navíc je starší než já, čímž mi dělá velkou radost, takových mašin se moc nevidí…
TEST: Ducati Monster 796
Když byla poslední generace Ducati Monster v roce 2010 doplněna o model 796, kdo mohl tušit, že se možná díváme na poslední stroje vybavené suchou spojkou a přijdeme tak o legendární vzduchové dvouválce. Tyto v roce 2014 zůstávají už jen ve dvou modelech maloobjemových Monsterů. Uvidíme, jestli i ty kompletně vytlačí vodou chlazené motory – my jen doufáme, že ne!