Společnost Honda podepsala prohlášení o společném záměru s KTM, Piaggio a Yamahou s cílem vytvořit konsorcium pro vývoj vyměnitelných baterií pro motocykly a lehká elektrická vozidla
Společnost Honda 1. března 2021 oznámila, že podepsala prohlášení o společném záměru s KTM AG, Piaggiem & C SpA a Yamahou Motor Co.,Ltd s cílem vytvořit konsorcium pro vyměnitelné baterie určené pro motocykly a lehká elektrická vozidla.
Společná cesta
V kontextu Pařížské dohody o klimatu a plánovaného přechodu na elektromobilitu jsou zakládající členové konsorcia přesvědčeni, že dostupnost systému standardizovaných výměnných baterií by mohla přispět nejen k většímu rozšíření lehkých elektrických vozidel, ale také k udržitelnějšímu řízení životního cyklu baterií využívaných v sektoru dopravy.
Prodloužením dojezdu, zkrácením doby nabíjení a snížením nákladů na vozidla a infrastrukturu se výrobci chtějí pokusit rozptýlit hlavní obavy zákazníků týkající se elektromobility.
Cílem konsorcia proto bude definovat standardizované technické parametry systému vyměnitelných baterií pro vozidla spadající do kategorie L: mopedy, motocykly, tříkolky a čtyřkolky. Formou těsné spolupráce se zainteresovanými subjekty a s národními, evropskými a mezinárodními standardizačními orgány se budou zakládající členové konsorcia podílet na vytváření mezinárodních technických norem.
Konsorcium zahájí svou činnost v květnu 2021. Čtyři zakládající členové vyzývají všechny zainteresované subjekty, aby se zapojily do spolupráce a rozšířily tak odbornou základnu konsorcia.
■Noriaki Abe | vedoucí představitel divize motocyklů ve společnosti Honda Motor Co., Ltd.
„Celosvětový rozvoj elektrifikace s cílem snížit globální emise CO2 postupuje stále rychleji, a to zejména v Evropě. Pro rychlé rozšíření elektrických motocyklů je zapotřebí vyřešit především problémy spočívající v krátkém dojezdu a v dlouhé době nabíjení. Jako slibné řešení se zde jeví právě vyměnitelné baterie. S ohledem na pohodlí zákazníků je nezbytné dosáhnout standardizace vyměnitelných baterií a co největšího rozšíření bateriových systémů. To je také důvod, proč se čtyři výrobci uchýlili k založení konsorcia.
Společnost Honda vnímá zlepšení podmínek pro používání technologie zákazníky jako prostor pro spolupráci s dalšími výrobci. Výsledkem tohoto procesu budou lepší výrobky a služby pro zákazníky vzniklé díky konkurenci. Značka Honda hodlá na obou frontách tvrdě bojovat o to, aby se právě ona stala „vybraným“ výrobcem pro mobilitu zákazníků.“
Milníky společnosti Honda Motorcycle v oblasti elektrifikace
Společnost Honda pracuje na vývoji elektrických jednostopých vozidel:
- V září 2017 bylo oznámeno, že pro testování mobilního zdroje energie (Mobile Power Pack) na Filipínách naše společnost využije model PCX Electric (stejný zdroj nyní využívá model Benly ‚e‘).
- PCX Electric si mohou japonští zákazníci od listopadu 2018 pořídit formou pronájmu.
- Model PCX Hybrid se v Japonsku prodává od září 2018 a v Thajsku od srpna 2018.
- V březnu 2019 byl na motosalonu v Tokiu představen koncept CR Electric (motokrosový stroj).
- Komerční pronájem modelu PCX Electric byl na japonském ostrově Mijako spuštěn v březnu 2019.
- V dubnu 2019 firmy Honda, Yamaha, Kawasaki a Suzuki oznámily ‘e-Yan Osaka trail, projekt zaměřený na výrobu jednotných bateriových sad a systémů pro výměnu baterií.
- V říjnu 2019 byly na motosalonu v Tokiu představeny modely Benly ‚e‘ a Gyro ‚e‘.
- V prosinci 2019 společnost Honda oznámila plány na zahájení prodeje modelu BENLY ‚e‘: Od dubna 2020 byly zahájeny sériové dodávky elektrických skútrů pro firemní zákazníky v Japonsku.
- Listopad 2020 – firma APH Thailand ohlásila novou experimentální taxislužbu využívající 50 strojů PCX EV. Součástí systému je 10 bateriových stanic na podporu výměn baterií.
- Únor 2021 – společnost Honda podepsala prohlášení o společném záměru s firmami Yamaha, KTM a Piaggio s cílem vytvořit mezinárodní standard pro výměnné baterie pro motocykly a lehká elektrická vozidla.
Jaký je aktuální postoj společnosti Honda k elektrifikaci motocyklů v Evropě?
Vzhledem k tomu, že elektrická vozidla v současnosti na evropském motocyklovém trhu zaujímají malý podíl, pečlivě analyzujeme situaci, infrastrukturu a trendy u zákazníků a těmto hlediskům přizpůsobujeme svůj přístup k elektrifikaci motocyklů s cílem nabídnout zákazníkům odpovídající výrobky a služby ve správném čase a za správnou cenu.